MIksiköhän vaihdevuotiset naiset eivät halua puhua asiasta itseään nuoremmille naisille? Eikös olisi
nuorempien naisten etukin se, että he saisivat kuulla kokemuksia ja ajatuksia vaihdevuosista jo etukäteen?
Olen huomannut, että esimerkiksi työpaikoilla vaihdevuosi-ikäiset naiset kyllä keskenänsä tuntuvat puhuvan, mutta nuoremmille ei vahingossakaan sanota mitään vaihdevuosista? Onko se jokin tabu? Vai ovatko vanhemmat naiset salaa kateellisia nuoremmilleen? Vai hävettääkö heitä?
Itse ainakin haluaisin tietää enemmän siitä, miten naisen elämä muuttuu vaihdevuosien aikana. Olen 35. Haluaisin tietää, mitä tulossa on ja sopeutua ajatukseen psyykkisesti.
Mutta mistään ei kuule kokemuksia vaihdevuosista. Vasta sittenkö saa kuulla, kun on itse sen ikäinen??
Kommentit (5)
Töissä eivät kerro, mutta ei siellä muutenkaan terveydestä keskustella.
Ja montaa vaihdevuosi-ikäistä en tunnekaan.
Äitini, ja hänelläkän ei vielä ole alkanut kunnolla.
Muiden naisten kanssa en ole ikinä puhunut.
Oireina oli sitä hikoilua, unettomuutta (muistaakseni).
Nykyään täytyy aina ja joka tilanteessa vaikuttaa nuorelta ja dynaamiselta, jos haluaa pitää työnsä ja saada kivoja projekteja. Ei siinä auta ruveta puhumaan kuumista aalloista tai hormonien aiheuttamasta unettomuudesta, muistin heikkenemisestä nyt puhumattakaan. Ei kai me nyt omaa oksaamme sahata.
Oletteko kuullut vaihdevuosista kokemuksia?
Tai jos olette jo itse kokeneet, niin kerrotteko muille kokemuksistanne?
Minua kiinnostaisi tietää!