Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jättäisitkö 8kk lasta hoitoon pe-su

Vierailija
14.02.2008 |

olisiko aiiiivan kamalan hirveä teko jos näin tekisimme.

hoitaja olisi lapseme ns. " varamummo" eli ihan aikuinen ja kokenut hoitaja

meillä on 2 lasta ja molemmat menisis samaan hoitopaikkaan joten olsii toisistaan " turvaa"

tämä 8kk ei vierasta hoitajaa.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei tulis mun miehelle, että jätettä9is noin pientä yhtän mihinkään....

Sitäpaitsi meillä on kaikki ollut täysimetyskellä 6kk joten tuossa vaiheessa suurin osa päivän aterioista tulee vielä tissiistä....

Tässä paljastui siis sekin että vauvasi on meeelko pitkälle pulloruokittu....

" paljastu" pulloruokinta?:) Voi sinua pientä.

Vierailija
42/87 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka lukevat pää punaisena kaikenmaailman oppaista mitä ja missäkin vaiheessa. Maalaisjärkeä kehiin. Hyvinkin voi jättää, ei kaikkea kannata ottaa niin kirjaimellisesti. Ei perusturvallisuuden tunne horju, ei todellakaan. Mikäli tuttu paikka niin siitä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt ap joutuu aikamoisen arvostelun kohteeksi kun vedetään kaikki syöttämis- ja allergiajututkin mukaan. Voi elämä kun täällä riittää aina näitä jotka tietävät ja osaavat toimia oikein ja sit haukkuvat muita.

Vierailija
44/87 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitaja on luotettava ja tuttu!

Meillä lapset eivät koskaan ole yötä kotoa poissa, meillä on kotona tarvittaessa hoitaja ja he nukkuvat siis yön meillä. Mutta harvoin on näinkään ja lähtisin jos olisi mahdollista!

Menkää vain! Aikaa te tarvitte kahdestaankin!

Vierailija
45/87 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäillä ja ikävöidä siellä sitten...

Itse olen uraäiti ja ei tulisi mieleenkään jättää vauvaa 2 yöksi hoitoon jollekin varamummolle. En jättäisi edes 3-vuotiasta 2 yöksi. 1 yö on ihan ok. 5-vuotias voisi halutessaan olla mummolassa vaikka 2-3 yötä.

Ajattele jos iskee vaikka tauti esim. kurkunpääntulehdus lapsiin. Sitä on liikenteessä. Entäs jos se varamummo onkin antanut ihan toisenlaisen käsitryksen itsestään teille kuin mitä oikeasti on. Ehkä jos olisi ihan pakko ja hengenhätä voisin jättää lapseni hoitoon omalle äidilleni tai sellaiselle henkilölle jonka tunnen ihan perin juurin.

Vierailija
46/87 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin jälkeenpäin ajateltuna olen TODELLA onnellinen, että minut hoidatettiin mummeilla kaikki viikonloput ja lomat ym....

Vierailija
47/87 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti on kyse myös siitä että äidillä on vaikea irrottautua lapsesta. Se tekee kuitenkin hyvää ja se on järkevää et kerää vähän voimia niin jaksaa taas paremmin. Ei ne lapset siitä säry vaikka yökylässä olisivatkin. Itse olen kokenut sen ajoittain ihan järkevänä ratkaisuna. Ei mitään hävettävää, päinvastoin!

Vierailija
48/87 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset pääsevät yökylään.... HETI kun itse sinne osaavat pyytää ;)

Vierailija
49/87 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolta, puhumattakaan parisuhteessa kahdenkeskisistä hetkistä..

Vierailija
50/87 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi oli 9kk iässä 4 yötä mummulassa veljensä kanssa kun olimme häämatkalla. Ei mitään ongelmia. Meidänkään lapsi ei ole koskaa kokenut minkään näköistä eroahdistusta, harvinaista sinänsä, vaikka on mennyt päivähoitoonkin 11kk iässä. Siis ei yhden yhtä itkua. Eikä liioin ole ketään koskaan vierastanutkaan.

Vierailija
51/87 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne lapset yhen viikonlopun pärjää, vielä ku on tuttu hoitaja.=) Minä ainaki jättäisin.

Nämä mammat täällä vauhkoaa aina ihan turhista, älä niistä välitä!!

Hyvää Lontoon reissua!

Vierailija
52/87 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin esikoisen ollessa vajaa 8kk pe ilta-ma aamu reisussa, mutta lapsi oli isänsä kanssa kotona. Tilanne oli aivan ainutlaatuinen ja isä on meilllä lapsille yhtä tärkeä kuin äitikin, joten siksi onnistui.

Korviketta ei meidän lapset ole siitä huolimatta koskaan saaneet!! Pakastimeen saa katsokaas lypsettyä etukäteen ja pumppu mukaan niin pysyy tuotanto käynnissäkin.

Vierailija
53/87 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jätät näiden jeesustelijoiden kommentit omaan arvoonsa. Tuttuun hoitopaikkaan voit lapsesi ihan hyvillä mielin jättää, kun on sisaruskin siellä kaverina. Sinä itse varmasti tunnet lapsesi parhaiten, tiedät pärjääkö hän kaksi päivää ilman äitiä vai ei.

Huonoa vanhempaa se ei sinusta tee että hoidat parisuhdettasi!

Vierailija
54/87 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOten päätä itse ja teet takuulla oikean ratkaisun :)

Vierailija
55/87 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman että täytyy heti tuomita... Mä olen miettinyt että miten sellaisetkin vajaa vuoden ikäiset lapset pärjää, jotka esim. huostaanotetaan oman äidin luota?

Ja minä en ainakaan aio potea huonoa omaatuntoa kesäkuussa kun aion jättää silloin 10 kk:n lapsemme mummon ja papan hoitoon to-su, jotta me vanhemmat pääsemme lomalle. Korkeintaan itselleni tulee kauhea ikävä, mutta en usko että lapsemme siitä saa mitään pitkälle kantavia traumoja. Tai jos saa, niin voin tulla sitten kertomaan...

Vierailija
56/87 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ilman että täytyy heti tuomita... Mä olen miettinyt että miten sellaisetkin vajaa vuoden ikäiset lapset pärjää, jotka esim. huostaanotetaan oman äidin luota?

Vierailija
57/87 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkaa aina sapettaa nää lapsissaan roikkujat. Ettekö te prkle osaa elää pikku sieluista elämäänne ihan keskenänne, ei tartte toisille tuputtaa tuota paskaa. Voi vattu, että jurppii. Nih tana.

Luulen just teidän ylivahdituista kersoista tulee tulevaisuuden suurimmat ongelmat. Ei täältä kannata kysellä mitään vinkkejä, kun ei nää mistään mitään tiedä.

Vierailija
58/87 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi yötä on kieltämättä alle 1-vuotiaalle pitkä aika erossa molemmista vanhemmista samaan aikaan, olipa hoitaja kuinka läheinen ja turvallinen tahansa. Jopa isosisaruksen kanssa. Me on pyritty toteuttamaan sitä yleistä mantraa " niin monta yötä kuin on ikävuosia" , mutta kaikki eivät siihen pysty. Kannattaa miettiä, kuinka tärkeää teille reissu on. Jos miehesi on sen jo maksanut ja odottaa sinua mukaansa, on vähän vaikea enää perua koko hommaa. Onhan niinkin sanottu, että vanhempien parisuhde on lasten henkinen koti... Paha paikka. Miehesi on ollut samaan aikaan tosi huomaavainen ja kultainen ja silti myös vähän ajattelematon. Jos et imetä ja uskot pystyväsi olemaan vauvasta erossa kaksi yötä, ehkä kannattaa silti lähteä. Antakaa lapsille kuvianne viikonlopun aikana katseltavaksi ja pyytäkää hoitaja ennemmin tulemaan teille kuin että lapset menisivät sinne. Ei kaksi yötä nyt sentään maailmanloppu ole!

Yhtä asiaa en vain tajua: miksi kysyt asiaa, kun olet selvästi itse jo päätöksen tehnyt? Jos haet sille hyväksyntää, on av väärä paikka. Täällä saa aina vain tuomioita, ei armoa ;)

PS. Sille, joka väitti " monen" vieneen 9-kuisen lapsensa 50-tuntisiksi päiviksi hoitoon, niin sanon että hohhoijaa. En tunne yhtäkään, vaikka tunnen sentään satoja äitejä tuttavapiirissäni ja työnikin kautta. Ihme rinnastus jälleen sekin, argh.

Vierailija
59/87 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta edellisen kanssa samaa mieltä, että tuleehan hoitaja teille, jotta vauva saa olla omassa kodissaan tuttujen tavaroiden ja tuoksujen ja rutiinien keskellä. Ja tosiaan antakaa kuvia ja soitelkaa, että pieni tajuaa teidän olevan olemassa, vaikka ette näekään. Jotkut on lykänneet pienet lapsensa jopa viikoksi mummolaan lomareissunsa ajaksi, että siiehn nähden kaksi yötä on aika pikkujuttu. Nou hätä. Menkää, mutta muistakaa nauttia kanssa!

Vierailija
60/87 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä vouhotetaan. Ja kaikkia maailman oppaita yms. niitähän pitää uskoa... JOS on luotettava hoitaja, niin mikäs siinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi