Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette asuntojen tarjouskaupasta?

Vierailija
14.02.2008 |

Onko hyvä vai huono juttu?

Mä en tiedä mikä siinä on mutta mä jotenkin ohitan aina ne, mitkä on tarjouskauppaan kuuluvia. Varmaan johtuu siitä kun jos laitan maksimihinnaksi vaikka summan x ja saan listan asuntoja siihen hintaan sopivia. Sieltä löytyy tosi paljon kivoja asuntoja ja ehtii jopa innostua, kunnes huomaa, että joku kuuluu siihen tarjouskauppaan ja ei varmasti irtoa alle sen myyntihinnan. Tulee itselle tunne, etten voita siinä kaupassa, koska maksan enemmän kun pyydetään. Ja välillä on tunne, että ne on köyhien kiusaamista, on joku kiva asunto mutta ei todellakaan varaa siihen...=) Tää nyt on mun tunne vaan=)

Mutta monethan sanoo, että se on hyvä juttu... Mutta mietin vaan, mitä mieltä muut ovat=)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans aina teen haun maksimihinnan mukaan ja ehdin ilahtua että noin halvalla myynnissä tommonen asunto ja sitten huomaan, että se onkin tarjouskauppaa. Musta ihan typerää, kun asuntoja on aina myyty niinpäin, että tarjotaan pyyntiä vähemmän, niin miksi pitää lähteä sekoittamaan systeemiä tämmöisellä, missä toimitaankin just päinvastoin.

Hullua on sekin, että kun olen seurannut jo pidempään noita paikkakuntani myytäviä asuntoja, niin ensin joku kämppä on myynnissä perinteisellä systeemillä vaikka hintaan 200 000 ja sitten se kohta onkin tarjouskaupassa samaan hintaan tai ihan vähän halvempaan. Eihän siinä ole mitään järkeä. Jos ei se ole aiemmin mennyt kaupaksi, niin miten se yhtäkkiä tarjouskaupalla menis kalliimmalla?

Vierailija
2/5 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras kauppahan on sellainen jossa myyjä ja ostaja saavat molemmat sen mitä haluavat sillä hinnalla kuin haluavat. Kumpikaan ei häviä. Tarjouskaupan ideahan on tietty juuri siinä, että tarjoat sen - mutta vain sen - millä hinnalla katsot että asunto kannattaisi ostaa. VÄhemmän maksaessasihan kusettaisit myyjää. Enemmän maksaessasi taas itseäsi.

Mun mielestä tarjouskauppa on ihan ok. Avoin huutokauppa, jossa myös kilpaostajien tarjoukset olisivat näkyvillä olisi kuitenkin paras - voisi miettiä tarkemmin MITEN paljon juuri tätä asuntoa oikeastaan haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos ei muita tarjouksia ole tullut.

Vierailija
4/5 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet iloinen kun löydät esim. alennusmyynnistä jotain alle normaalihinnan. ja vaikka se olis vaan euronkin halvempi niin parempi mieli siitä tulee kun maksaisi esim. täyden hinnan. ja monestihan myyjilläkin on vähän pelivaraa hinnan tiputtamisessa.

Vierailija
5/5 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjahinta tuntuu olevan se sopiva hinta, vaikka se on olevinaan ylihalpa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi