Mikä velli kannattaisi ottaa ekana käyttöön?
mahtaisko maissivelli olla mahalle " miedointa" vai mikä velli olisi hyvä?
Kommentit (15)
oli porkkana-perunavelli ja riisivellis
4. muksut onkin yhtä kun kaikki vauvat...meillä kokeiltiin maissivelli eka ja ei tehnyt massuvaivaa.
Kun mä en käsitä. Maito riittää ja sitten tukeva puuro, mihin sitä litkua tarvitaan? -4-
4: esim jos vauva on ennenaikainen, tai kasvaa kovaa kyytiä ja alkaa tarvita tukevampaa ennen puuroikää. Mulla esim poika on kookas ja kasvaa vauhdilla, yötä vasten annan vellin että hän ei valvo ja rieku, itseni on saatava nukkua edes öisin kun päivällä se ei nuku. Vauvat kun ovat erilaisia.
miks pitäis siirtyä suoraan puuroon?
pitäiskö siis ennemin antaa suoraan puuroa?
t ap
Peruna-porkkanavelli on pelastanut katastrofeilta. Velliä voi antaa aamulla ensimmäiseksi ja illalla viimeiseksi pullosta. Mitään vaaraa sen antamisesta ei lapselle ole. Meillä suosikit ovat olleet peruna-porkkana ja maissi.
ettei velliä anneta. Se on ikään kuin " turha" vaihe siinä maidon ja puuron välissä. Mutta eipä kai se nyt vaarallistakaan ole.
Pienikokoisille vauvoille (esim. keskosille) aloitetaan kiinteät jo 3 kk ikäisenä.
samalla harjaantui tuo syöminenkin. ja tämän aloitin kun lapsi oli 4kk.
keittää velliä itse.
Ap, miksi olet aloittamassa kiinteitä? Onko kasvu hidastunut?
lapsi on " jo" 3,5 kk ja ei nuku öisin!!! Just joos,voi äiti parkaa, velliä vaan, että äiti saa unta.
Ihan normaalia on tuossa iässä imettää lastaan monta kertaa, niin se maidon tuotantokin kasvaa.
Mitäs järkeä siinä on? Luulis rasvaisen maidon olevan täyttävämpää ja ravitsevampaa kuin joku vellinlitku tai puuro tms...
Sitä paitsi kyllä ton ikäiset valvoo yöllä, ei voi mitään. Kannattais miettiä tekeekö lapsia, jos ei niitä jaksa tai aio hoitaa kunnolla ja niiden ehdoilla.
Meidän 3 lasta ei ole koskaan juoneet velliä. Mihin sitä tarvii?
Kun on tarpeeksi ikää, niin suoraa puuroa.