Voidaanko minut irtisanoa heti kun palaan takaisin töihin hoitovapaalta?
Eli siis jos yrityksessä EI ole menossa YT-neuvotteluita silloin kun palaan takaisin töihin.
Kommentit (29)
En halua sanoa sen tarkemmin.
t. 21. ja 10.
Olin siis turvassa, minua ei irtisanottu vaan olin sen pari kuukautta töissä ja jäin sitten äitiyslomalle.
Nyt työnantajallani pyörii koko ajan yt:t ja lisää porukkaa laitetaan pihalle. Aion olla kotona niin kauan kuin voin, siis täydet hoitovapaat, ja toivoa, että tilanne olisi jo sitten parempi.
Ihannetilanteessa tietysti nousukausi alkaisi jo ennen hoitovapaani päättymistä ja minulle soiteltaisiin kotiin... sellaisessakin tilanteessa olen ollut. Kun sain edellisen lapseni, silloisella työnantajallani meni aika huonosti, mutta kas kummaa - kun olin ollut kaksi vuotta kotona, jo alettiin soitella perään ja tarjota töitä.
Unohdin jo numeron, kun sitä ei näy tässä vastausvaiheessa.
Törkeä tapaus. Olen todella vihainen puolestasi (ja meidän kaikkien puolesta), että liitto ei tehnyt mitään!!!
t. se 11
Silti sinulle pitää löytyä paikka, kun palaat äitiyslomalta.
Olen hoitovapaalla ja meillä on YT:t juuri päättyneet työpaikalla. Kymmeniä ihmisiä irtisanottiin, tosin ei minun yksiköstäni.
Minulle ei otettu sijaista, vaan tilalleni palkattiin vakituisiksi kaksi uutta henkilöä, samalle nimikkeelle kuin minä olin. Ja minä vain "katosin". Nyt tuli uusi organisaatio, jossa minun nimeäni ei mainita missään.
Pitääkö perhevapaalla oleva merkitä organisaatiokaavioon?
Mutta HR:lla on oltava sut jossain listassa. Yleensä nimetään jonkun esimiehen alle.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 20:54"]
Vanha aihe, mutta itselle todellisuutta. Pitäisi palata marraskuussa töihin, mutta toiminnossa, jossa olen ollut, ei kuulemma ole tarvetta enää panokselleni. Minun ns. sijaiseni on vakituisena ja siihen vedotaan, että hänen tehtävänsä ovat muuttuneet. En usko siihen, mutta selvää on, että minua ei sinne haluta... Enkä kylä itsekään.
Onko kokemusta siitä, että onko pakko ottaa vastaan firmassa sisäiseen hakuu laitettua tehtävää, jos on palaamassa hoitovapaalta? Kovasti hr nyt kauppaa sisäisessa haussa olevia paikkoja minulle. Johtaakohan tämä sitten yhden naisen YT:eisiin, jos en ota sisäisessä haussa olevaa paikkaa vastaan?
[/quote]
Mikset ottaisi vastaan? Ei maailma odota kun hoitelet sinappikonettasi kotona..
t. Mies
Vanha aihe, mutta itselle todellisuutta. Pitäisi palata marraskuussa töihin, mutta toiminnossa, jossa olen ollut, ei kuulemma ole tarvetta enää panokselleni. Minun ns. sijaiseni on vakituisena ja siihen vedotaan, että hänen tehtävänsä ovat muuttuneet. En usko siihen, mutta selvää on, että minua ei sinne haluta... Enkä kylä itsekään.
Onko kokemusta siitä, että onko pakko ottaa vastaan firmassa sisäiseen hakuu laitettua tehtävää, jos on palaamassa hoitovapaalta? Kovasti hr nyt kauppaa sisäisessa haussa olevia paikkoja minulle. Johtaakohan tämä sitten yhden naisen YT:eisiin, jos en ota sisäisessä haussa olevaa paikkaa vastaan?
21,
uskallatko yhtään antaa enempää tietoa missä yrityksessä olit? Esim. it-pörssifirma etc.