Kaikki alkoholi juodaan AINA humaltumistarkoituksessa!
Turha väittää muuta!
Lasillinen viiniä -tyypitkin juo sen siksi, että se nousee päähän!
Kommentit (41)
Ei pidä paikkaansa.
Saunaolut tai kaksi lasia viiniä ruoan kanssa ei nouse päähäni.
Ja joo, nautin niistä silti.
enhän mä syö aina ruokaakaan sillä periaatteella, että maha täyteen ja äkkiä. Ruuasta ja samoten myös viinistä tai hyvästä siideristä/oluesta voi nautiskella vaikka sen yhden lasillisen verran ja makustella uusia makuja.
Ihan hyvä provokatiivinen alotus kyllä, pointsit siitä... =D
sulle varmaan alkoholi on yhtä kuin humaltuminen. Seuraavan kerran kun kaadat viiniä lasiin, niin älä juo sitä yhdellä kulauksella vaan maistele ja nauti mausta ;)
turha väittää, että siinä olis oikeesti hyvä maku!
Ei pidä ostaa aina halpisviinejä ;)
kannattais muuten kokeilla siellä porvoossakin sitä lasillista tai vaikka koko pullollista näin perjantain kunniaksi niin ei tarttisi olla noin takakireä...
turha väittää, että siinä olis oikeesti hyvä maku!
en halua kännätä lasten nähden!
Sääli teidän lapsianne!
-ap
Jos mulle tärkeintä olisi se päähännousu, niin mä kyllä joisin jotain muuta kuin viiniä. Mutta kun viini on hyvää. Huomattavasti parempaa kuin kokis tai sipsit tai irtikset tai hampuurilaiset tai edes pulla.
Hyvä ominaisuus on tottakai se rentoutumisen tunne, minkä pieni annos alkoholia tuo. Mutta joku muu saa saman nautinnon vetäistessään suklaalevyn, ja näistä kahvesta viinilasillinen on se terveellisempi vaihtoehto.
Kippis!
mielessä hekumoi ajatus ihanasta kaatokännistä, jok lasillisesta seuraa.. Aaah.
jos joku juo alkoholia vain juopumismielessä, niin miksi ostaa kallista viiniä tai kaloripitoisia sidukoita. Eikö kunnon kulaus halpaa kossua ajaisi saman asian paljon halvemmalla?
mielessä hekumoi ajatus ihanasta kaatokännistä, jok lasillisesta seuraa.. Aaah.
viinilasillisesta?
Minä juon korkeintaan 1-2 annosta kerralla, koska en pidä siitä tunteesta mikä tulee kun alkoholi nousee päähän. Joisin mieluusti enemmänkin viiniä ym., koska pidän niiden mausta, mutta en voi kun en tosiaan tykkää alkoholin vaikutuksesta. Alkoholittomia juomia olen toiveikkaana maistellut, mutta löytänyt vain yhden hyvänmakuisen (kuiva siideri), sitä kyllä juonkin usein etenkin kesällä. En kuitenkaan aina, koska joskus kaipaan vaihtelua (eikä se siideri sovi esim. läheskään kaikkien ruokien kanssa) eikä kaikista hyvistä juomista (esim. belgialaisista trappist-oluista tai portviineistä) edes ole alkoholittomia vaihtoehtoja.
Esim kahvin sekaan pari teelusikallista väkevää makua antamaan tai lasiin max parin sentin korkeudelta punaviiniä eli hyvä jos edes puolikas tai kolmasosa yhdestä ravintolaannoksesta pihviruoalle makua antamaan. Joskus laitan lorauksen valkoviiniä ja vettä lasin täyteen, myös maun vuoksi.
Ap:n mielipide alkoholismistani?
Ja miksi minä juon vain yhden olun tai lasin viiniä jos tarkoitus on humaltua?? ei siitä tule humalaan. Yhden keskioluen jälkeen on vielä lainkin sallimassa ajokunnossa
Jos toinen sanoo, että lasillinen viiniä juodaan humaltumis tarkoituksessa niin onhan se sitten niin. Ja jos viini on pahaa niin on se sitten pahaa.
Me raukat ollaan oltu niin väärässä ja niin pitkään onneksi joku tuli pelastamaan meidät valheen keskeltä.
En siis todellakaan juovu lasillisesta viiniä, mutta eläydyin niin ap:n ansiokkaaseen provosointi-yritykseen, että näin itseni jo kännissä kuin käki lasillisen jälkeen. Anteeksi leikkimielisyyteni :-(
Itse asiassa tuo lain sallima ajokunto on jo aika huono, tutkitusti ihmisen reaktiot ovat jo huomattavasti hidastuneet tuossa vaiheessa, eli ihminen on jo 0,5 promillen humalassa.
Ei siinä mitään, jos tykkää siitä, että viini rentouttaa ja nousee hieman päähän. Ei siinä mitään väärää tai pahaa minusta ole.
Minusta on vaan jotenkin niin junttia ajatella, että humaltuminen on sellaista täysin rapakunnossa örveltämistä, sivistyneemmissä maissa ihmiset eivät tee sellaista ollenkaan, ja voivat silti nauttia kevyestä nousuhumalasta viinilasin tai parin kanssa.
Mutta siinä ei ole mitään pahaa, että rentoutuu ja tulee paremmalle mielelle. Sen vuoksi meillä sairaalassa esim. kuoleville potilaillekin annetaan konjakkihömpsyjä jos nämä haluavat. Onko sekin mielestäsi paha asia?