apua unettomuuteen
siis omaani, tarkennan heti ettei joku luule että lapsen nukkumisesta kyse.
Meillä lapset nukkuu hyvin. Minä en nuku. Nukahdan kyllä. Sitten herään ja pysyn hereillä lopun yötä. Nukahdan vasta aamulla kun jo pitäis nousta ylös ja lähteä töihin. On aika paljon stressiä työasioissa ja erityislapsen koulunkäynnin suhteen, ne pyörii mielessä öisinkin. Mies nukkuu leveästi ja vie sängystä noin 3/4. Loppusiivulla minä yritän pysyä peiton alla ja olla putoamatta sängystä. lisäksi miehellä on taipumus kähmiä unissaan mun seksuaalisia osiani. Itse se ei siihen edes herää, minä herään aina. Alkoholia ei voi käyttää yhtään, yksikin annos illalla pitää takuuvarmasti valveilla koko yön. Useimpina öinä minä kuitenkin herään ihan ilman mitään varsinaista syytä, herään vaan ja sitten murehdin.
Unen puute ja väsymys näkyvät päivisin. En saa mitään aikaan, päätä särkee, olen fyysisesti hidas, olen kärsimätön ja kiukkuinen ja arvatkaa vaan, mitä se tekee tuon erityislapsen vaikeuksille, juu se pahentaa niitä. Ja työstressikin pahenee, kun en saa aikaan kunnolla.
Neuvokaa joku, miten saisin nukuttua. En jaksa enää.
Kommentit (5)
Jos et pääse vaiheesta yli omapohdinnan ja luontaistuotteiden avulla niin sitten sen jälkeen lääkäriin :)
Luontaisdtuotekaupasta löytyy Passifloraa, Valerianaa...... Kysyt vaan reippaasti
mä pelkään lääkäreitä, en mielelläni menisi sinne ja sitäpaitsi pelkään myös lääkkeitten aiheuttamia riiippuvuusongelmia. Kun on tuo erityislapsi niin ei saisi syntyä kuvaa siitä, että vanhemmillakin on asiat sekaisin.
Voisin yrittää ainakin muutaman yön tuota omaa patjaa. Sitä voi kyllä joutua hetken selittämään miehelle, joka taas kaipaa läheisyyttä, mutta jos sillä saisi edes hetken levättyä...
meillä ainakin mies on ymmärtänyt mainiosti, että olen silloin tällöin nukkunut yksikseni vierashuoneessa omalla patjalla. Olen hyvin herkkäuninen ja välillä unettomuus "jää päälle", kun vaikkapa lapsi on valvottanut muutaman yön ja oma nukkuminen häiriintyy. Silloin yleensä muutama hyvin nukuttu yö helpottaa jo kummasti. Sinullahan tilanne voi olla tietysti toinen, jos ongelma on jatkunut pitkään. Kyllä miehesi varmaankin ymmärtää, kun selität ongelmasi! Voittehan "tankata" läheisyyttä illalla ennen nukkumaan menoa ja kysehän olisi vain tilapäisratkaisusta. Levännyt vaimo on miehellekin parempi kuin väsynyt ja kiukkuinen.. Tsemppiä ja voimia!
yritän tätä. Ehkä tämä tästä vielä helpottuu.!
kierrehän pitäisi saada katkaistua ja välttämättä ei kotikonstit riitä, jos ongelma jatkunut jo pitkään...
Mutta kotikonsteina: muuta väliaikaisesti nukkumaan omaan sänkyyn tai patjalle, niin kumppani ei häiritse untasi... puhu murheistasi jollekin, se yleensä auttaa edes vähän... yritä päättää, että murehdit vain päivisin (helpommin sanottu kuin tehty)... rentoutumisharjoitukset voivat auttaa, mutta ei toimi kaikille.