Eskarilaisen yksin kulkeminen
Moi!
Onko teillä muilla vielä eskarilaisia, jotka kulkisivat yksin kävellen eskariin ja sieltä kotiin? Miten teidän päiväkodeissa tähän asiaan suhtaudutaan?
Minä pari viikkoa sitten allekirjoitin yksinkulkuluvan kun poika haluaisi opetella yksin kävelyä. Eskarille on suurin piirtein sama matka kuin tulevalle koululle, eskariin mennään vain hiukan koulun ohi. Nyt sitten kun hakiessani sanoin, että poikani tulee yksin huomenna aamulla, niin sanottiinkin jyrkästi, että aamuisin ei yksin saa kulkea. Silloin kun lupalappua allerkirjoitin, ei eroteltu millään tavalla kulkusuuntaa ja aikaa. Lto vaan sanoi, että päiväkodin johtaja on viime kädessä vastuussa yksin kulkijoista ja hän oli kieltänyt aamuisen yksin kulkemisen. Ihmettelen vaan, että miksi vanhempien pitää lupa allekirjoittaa jos vanhemmilla ei kuitenkaan ole asiaan mitään sanottavaa???
Kommentit (42)
jotenkin perustelematta?
Oma eskarilaiseni kulkee silloin tällöin yksin eskariin. Matkaa 200 metriä ja ainoan tien ali menee alikulku. Toisinaan kulkee naapurin tytön kanssa. Meillä on opettajan kanssa sopimus, että tekstaan hälle niinä aamuina, että tyttö tulee yksin. Tosin myönnän, että lipsun siinä. Tuntuu hullulle suorastaan asia ja tarkoitukseni onkin opettajan kanssa puhua asiasta uudemman kerran. Tyttö itse haluaa kulkea, myönnän, että minua laiskottaa kuskata niinä aamuina, kun itse jäisin pienempien sisarusten kanssa kotiin. Meidän eskari on koulun yhteydessä ja on aika koulumainen. Itse haen hänet kyllä joka päivä iltapäiväkerhosta.
sieltä kotiin, vaikka kuka sanoisi mitä. Tai toki minulle käy, jos kunta järjestää ilmaisen kotikyydin. Hakemaan en voi lähteä, koska se olisi laitonta. Esikoulu loppuu nimittäin hoitolasten päiväuniaikaan, enkä oikein voi jättää lapsia yksin tänne nukkumaan ja lähteä puolen tunnin kävelylenkille...
pph