Pph leikkasi lapsen hiukset...
Ja nyt on ihan tyhmät etuhiukset pojalla! Voi itku... Kasvaahan ne joo, mutta aikaa siihenkin menee muutama kuukausi - puhumattakaan jos ottaa tavaksi leikellä jatkossakin! Mä olin niin äimistynyt, etten hoksannut sanoa mitään, en kertakaikkiaan mitään. Mulla meni pasmat totaalisesti sekaisin, ja jäin ihan sanattomaksi.
Miten asiasta voisi näin jälkeenpäin sanoa fiksusti ja loukkaamatta? Pph tarkoitti varmaan ihan hyvää, oli " kauhistellut" muutamaa päivää aikaisemmin pojan etuhiusten pituutta, johon vastasin, että en saa leikattua kun poika heiluu niin paljon, ja että kampaajalle ollaan menossa...
En olisi silti uskonut, että hän ryhtyy pojan hiukset leikkaan, vaikka varmaan tarkoitti sillä ihan hyvää. Lopputulos ei vaan mun mielestä ole tippaakaan hyvä, pojalla on just sellaiset hiukset, joita yleensä aina kauhulla katselen muilla lapsilla, että miten joku voi leikata lapsensa hiukset noin... ;)
Kommentit (39)
Jumalauta et mä annoin vähän palautetta.. Olis voinut edes luvan kysyä! Maksatin papalla sit parturissa käynnin kun oli niin kauhean näköinen. laita pph maksamaan.
vilpittömästi yritti auttaa.
Voit ihan reippaasti ja ystävällisesti sanoa, että " muuten, sovitaan ensi kerralla etukäteen yhdessä hiustenleikkuista ja muista jutuista, ettei tarvitse näin yllättyä :)" .
Hiustenleikkuu t,s- ei kuulu PPHn oikeuksiin tai velvollisuuksiin..
Voiko joku oikeasti ja ihan todella loukkaantua jos toinen hyvää hyvyyttään leikkaa lapsen otsatukkaa kun äiti on vielä selittänyt ettei itse saa kun lapsi riehuu ja on siis yrittänyt jo itse leikata. Miten te tulette ylipäätään kenenkään kanssa toimeen elämässä? Rauhoittukaa ja hankkikaa käytöstavat. Jos puhut pph:lle lapsen edessä toruen, hän menettää kaiken auktoriteetin. Ompa inhottavaa ettei saa enää edes auttaa.
Pahin esimerkki on tämä omalle papalleen raivoava hirviö-äiti joka maksatti parturinkin papalla. huoh kuinka surullista ja pikkusieluista!
että hän on leikannut toisenkin hoitolapsen hiuksia (luvalla?) ja että hän voisi leikata meidänkin pojan hiukset. Mä en ottanut sitä niin tosissani, vaan sanoin, että " pysyyköhän se edes paikallaan niin että sais leikattua" ja kiertelin ja kaartelin, yritin kohteliaasti (ja ilmeisesti epäselkeästi) sanoa ei kiitos. Edellisellä hakukerralla olin sanonu pph:lle, että ollaan kampaajalle menossa (aikaa ei vielä oltu varattu, mutta kohta juhlat, joihin tarttis siistimmän kampauksen, kun hiukset on takaakin päässeet venähtämään vähän liian pitkiksi). Muutenkin tykkään käyttää lapset AINA kampaajalla.
En mä nyt tästä loukkaantunut ole, mutta harmittaa, vaikka ne hiukset ajan kanssa kasvaakin takaisin. Pph varmaan ajatteli olevansa avuksi. Ei mulle itelle kyllä ikinä tulis ryhtyä leikkaan hoitolapsen, kaverin lapsen tai sukulaislapsen hiuksia, jos en selkeää lupaa ole saanut ;) Oma moka tämä varmasti osittain on, kun en selkeästi sanonut ettei saa leikata - mä en vaan ottanut tosissani, kun se sanoi voivansa leikata pojan hiukset, ja kertoili leikanneensa toisenkin hoitopojan hiuksia.
Lähinnä nyt mietin, että miten sitä jälkeenpäin kohteliaasti sanoisi, että " älä kiltti leikkaa enää toiste" ...
ap
Sano asiasta ettei enää käy leikkelemään.
Hyvää varmaan tarkoittanut, mutta kaikilla ei toi järki aina kulje...
vaikuttaa teidän väleihin lopullisesti, halusit tai et, siis jos käyt valittamaan MUKA ystävälliseenkin sävyyn. Unohda se ja jatka elämää, pojan tukka kasvaa hetkessä. parempi säilyttää lämmin suhde.
eli on ehdottanut sulle leikkaavansa pojan hiukset, mutta et oo saanut sanottua että ei kiitos. Siinä tapauksessa voit syyttää vain itseäsi.
ja mä kävisin sen joku kerta maalaamassa itse valitsemallani värillä, niin säkö et loukkaantuisi, koska mähän yritin vain auttaa ja ilahduttaa?
Vierailija:
Voiko joku oikeasti ja ihan todella loukkaantua jos toinen hyvää hyvyyttään leikkaa lapsen otsatukkaa kun äiti on vielä selittänyt ettei itse saa kun lapsi riehuu ja on siis yrittänyt jo itse leikata. Miten te tulette ylipäätään kenenkään kanssa toimeen elämässä? Rauhoittukaa ja hankkikaa käytöstavat. Jos puhut pph:lle lapsen edessä toruen, hän menettää kaiken auktoriteetin. Ompa inhottavaa ettei saa enää edes auttaa.
Eihän talon maalauksesta siis saa loukkaantua, kun mä olen hyvää hyvyyttäni maalannut teidän talon mustaksi tai tummanvioletiksi, vaikka sä et siitä väristä tykkäisikään! Eikö niin? ;)
T. Ap
ps. ikinä ei tulisi mieleen arvostella pph:ta lasten kuullen, ei hoidossa eikä kotona. muutenkin asiat hoidetaan ja keskustellaan riehumatta tai kiihtymättä, ajatuksia vaihtaen. ainakin näin teen kaikkien muiden paitsi äitini ja mieheni kanssa ;D
Vierailija:
vaikuttaa teidän väleihin lopullisesti, halusit tai et, siis jos käyt valittamaan MUKA ystävälliseenkin sävyyn. Unohda se ja jatka elämää, pojan tukka kasvaa hetkessä. parempi säilyttää lämmin suhde.
en tahtoisi että näin käy uudelleen, siis että pph leikkaa uudelleen pojan hiukset. Jos en nyt anna palautetta, seuraavan leikkauskerran jälkeen se on vielä vaikeampaa kuin nyt!!!
Sitäkin tietty pelkään, että vaikuttaa väleihin, ja hänen suhtautumiseensa minuun tai lapsiin.
ap
ja leikkauttaisin hiukset hyvään malliin - siis tässä tapauksessa ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin kunnolla lyhyiksi. Luulisi, että pph ymmärtäisi yskän.
Huumorilla ottaisin. Voithan käydä tulosta siistimässä parturissa.
Ja jos on niin tärkeää, että käytte aina parturissa, niin sano tädille, että ensi kerralla käytäis ehkä mieluummin parturissa, että lapsi oppisi/tottuisi parturissakäyntiin.
No on siinä muotitietoinen yksilö!
Vierailija:
T. Pottatukat on ihan perseestä
ei se pojan pää ihan koloilla ole, mutta en silti pidä etuhiusten tyylistä. Poika itse ei ole niitä vielä osannut kasvattaa tai muutakaan sellaista, kun on vasta hieman vajaa kaksivuotias. ;)
nro 14, kampaaja-aika on jo varattu tätä ennen pojalle, joten kampaajalle ollaan tällä viikolla menossa. Mutta kun ei se kampaajakaan niitä etuhiuksia PIDEMMÄKSI saa, varsinkin reunoilta tykkäisin että hiukset asteittain pitenisi reunoja kohti, eikä kampaus olisi niin kuin nyt, etuhiukset on leikattu korvasta korvaan viivottimella.
Tää tuntuu musta itestä tosi pahalta, kun tiedän että tää pph on ajatellut olevansa vain avuksi! Ja kai hän ajatteli, että asia on mulle ok, kun en selkeästi kieltänyt (en kyllä luvannutkaan). En vaan ottanut niin tosissaan hänen tarjousta, enkä ikinä ajatellut, että hän itse menisi leikkelemään niillä puheilla pojan hiuksia.
Asia ei ole iso, ja hiukset kasvaa, mutta kun en tahtois silti että näin käy uudelleen - enkä tahtois millään loukata hyvää tarkoittanutta pph:ta!!
AP
Pph:lle kuuluu normaali päivittäinen hoito.
" En selkeästi kieltänyt mutta en luvannutkaan......" Mutta jos et vastannut hänen tarjoukseensa kieltävästi, ehkäpä hän oletti että asia on sinulle ok. Näin minä ainakin olisin asian ymmärtänyt. " Kertoi leikanneensa muidenkin hiuksia...." - juu ja sinä et uskonut, että hän olisi tosissaan. Herää päivään!
Mulla ei ole koskaan tullut edes mieleen tuon ikäisenä lasta viedä parturiin. Ihan epämuodikkaasti pappa leikannut. Eikä vielä lapsi ole traumatisoitunut.
Ps. Ja kyllä on siisisti puettu ja rakastettu lapsi, vaikka tukkamuotiin ei ole niin panostettukaan. ;)
Vierailija:
ei se pojan pää ihan koloilla ole, mutta en silti pidä etuhiusten tyylistä. Poika itse ei ole niitä vielä osannut kasvattaa tai muutakaan sellaista, kun on vasta hieman vajaa kaksivuotias. ;)nro 14, kampaaja-aika on jo varattu tätä ennen pojalle, joten kampaajalle ollaan tällä viikolla menossa. Mutta kun ei se kampaajakaan niitä etuhiuksia PIDEMMÄKSI saa, varsinkin reunoilta tykkäisin että hiukset asteittain pitenisi reunoja kohti, eikä kampaus olisi niin kuin nyt, etuhiukset on leikattu korvasta korvaan viivottimella.
Tää tuntuu musta itestä tosi pahalta, kun tiedän että tää pph on ajatellut olevansa vain avuksi! Ja kai hän ajatteli, että asia on mulle ok, kun en selkeästi kieltänyt (en kyllä luvannutkaan). En vaan ottanut niin tosissaan hänen tarjousta, enkä ikinä ajatellut, että hän itse menisi leikkelemään niillä puheilla pojan hiuksia.
Asia ei ole iso, ja hiukset kasvaa, mutta kun en tahtois silti että näin käy uudelleen - enkä tahtois millään loukata hyvää tarkoittanutta pph:ta!!
AP
on kyllä oikeasti karmea, sellainen Juntti-Einari-look kauheimmillaan. Minä kyllä suuttuisin myös.
ei kannata sanoa hoitajalle mitään. Pidät vaan huolen että poika käy kampaajalla ennen kuin hoitajalle tulee uusi hinku leikata :)
Näin pysyy kummallakin osapuolella parempi mieli.
Eri asia, jos olisitte sopineet asiasta, mutta ei sain omin päin mennä leikkaamaan.