Pph leikkasi lapsen hiukset...
Ja nyt on ihan tyhmät etuhiukset pojalla! Voi itku... Kasvaahan ne joo, mutta aikaa siihenkin menee muutama kuukausi - puhumattakaan jos ottaa tavaksi leikellä jatkossakin! Mä olin niin äimistynyt, etten hoksannut sanoa mitään, en kertakaikkiaan mitään. Mulla meni pasmat totaalisesti sekaisin, ja jäin ihan sanattomaksi.
Miten asiasta voisi näin jälkeenpäin sanoa fiksusti ja loukkaamatta? Pph tarkoitti varmaan ihan hyvää, oli " kauhistellut" muutamaa päivää aikaisemmin pojan etuhiusten pituutta, johon vastasin, että en saa leikattua kun poika heiluu niin paljon, ja että kampaajalle ollaan menossa...
En olisi silti uskonut, että hän ryhtyy pojan hiukset leikkaan, vaikka varmaan tarkoitti sillä ihan hyvää. Lopputulos ei vaan mun mielestä ole tippaakaan hyvä, pojalla on just sellaiset hiukset, joita yleensä aina kauhulla katselen muilla lapsilla, että miten joku voi leikata lapsensa hiukset noin... ;)
Kommentit (39)
Vierailija:
Mulla ei ole koskaan tullut edes mieleen tuon ikäisenä lasta viedä parturiin. Ihan epämuodikkaasti pappa leikannut. Eikä vielä lapsi ole traumatisoitunut.
Ps. Ja kyllä on siisisti puettu ja rakastettu lapsi, vaikka tukkamuotiin ei ole niin panostettukaan. ;)
En minä ole sanonu, että kaksivuotiaan hiusten tarvitsisi olla muodin mukaan leikattu, mutta onko se liikaa vaadittu, että lapsen hiukset miellyttää äidin silmää? Ihan samalla lailla leikkaan hiukset mieleisekseni, kuin ostan mieleisiäni vaatteita pojalle. Ei kai siinä mitään pahaa ole?
Ja todellakin, tärkeintä tietty on, että hiukset ei mene silmille!
Eräälle ihmettelijälle tiedoksi: En todellakaan uskonut, että pph menee leikkaamaan lapsen hiukset, kun A) en luvannut, ja B) kerroin, että olemme kampaajalle menossa.
AP
Vierailija:
Sanoin että pappa leikkasi(poika oli silloin 6v). Ja mitä se kuuluu hänelle millaista mallia poikani kasvattaa;ei se tee oikeutta leikata ilman lupaa.Kuinka moni äitikin sanoisi että " ihanaa" ,jos on esim. tyttölapselleen kasvattunut vauvaiästä lähtien pitkää tukkaa ja joku on menny ilman lupia tekee polkkiksen? Näin esimerkkinä..
Vierailija:
Sanoin että pappa leikkasi(poika oli silloin 6v). Ja mitä se kuuluu hänelle millaista mallia poikani kasvattaa;ei se tee oikeutta leikata ilman lupaa.Kuinka moni äitikin sanoisi että " ihanaa" ,jos on esim. tyttölapselleen kasvattunut vauvaiästä lähtien pitkää tukkaa ja joku on menny ilman lupia tekee polkkiksen? Näin esimerkkinä..
osaa lopputulosta ennustaa? Jos on kunnolla kasvatettu, tottelee aikuista.
ilman lupaa varsinkaan jos ei osaa..
Tuo sä lapses " mun" tarhaan niin mä vähän saksin sun lapses tukka jos se ei miellytä mun silmää..näinkö? Sama asia..
Vierailija:
osaa lopputulosta ennustaa? Jos on kunnolla kasvatettu, tottelee aikuista.
yrittäisin jotenkin nätisti sanoa, että kiitos, mutta ensi kerralla ei kiitos.
Tulevaisuudessa jo haluaisittekin pitää vähän pidempää tukkaa pojalla/ kasvattaa johonkin malliin, voi pph taas katsoa, että pää kaipaa saksia ja naps. Tehden taas sinulle palveluksen " kun se viimeksikin kelpasi" .
Makuja on niin monia, yhden mielestä just sopiva onkin toisen mielestä ihan liian pitkä. Toisen mielestä hauskan rento on toisen katsantokannasta epäsiisti.
haluaisitte... ;)
En ala sentään ennustamaan tulevaisuutta;)
-32-
Ei siitä etteikö leikattaisi ollenkaan.
tukkaa ole meidänkään aikana ollut..!
Olkoon poikani hiukset hänen tai kenen tahansa mielestä kamalat,mutta poika itsee tykkää pidemmästä mallista ja varsinkin kun omaa luonnonkiharat.
Vai olettiko vain, että kyllä sa pappa mun hiusmallitoiveet tietää? :o
Vierailija:
Ei siitä etteikö leikattaisi ollenkaan.
Opeta lapsesi pitämään puolensa omaa kroppaansa koskevissa päätöksissä. Tulee olemaan hyödyksi. Aina kun ei ole hyväksi ja hyvää käytöstä totella aikuista.
Vierailija:
36, kuule, etkö itse ikinä hämäänny..
Enkä minä elä noin aggressiivisessa ympäristössä jossa nyrkit pystyssä pitäisi itseään alati puolustaa. Mikähän slummi tuokin on...
Ei minun lasteni hiuksia kukaan ole leikellyt. Ovat käyneet puolivuotiaasta parturissa.
ja pappa kun jotain päättää niin se on menoa. Tämä on yksi pieni asia niiden joukossa,joista ollaan oltu napit vastakkain..
Esim kasvatusNEUVOJA otan vastaan,mutta katson itse mikä on paras lapselleni. Se,että kasvatukseeni PUUTUTAAN on eri asia.
että MILLAINEN pph oikein katsoo oikeudekseen leikellä hoitolasten hiuksia ilman selkeää sopimusta?
Miten voi olla mahdollista, että hänelle vain päähän pälkähtää tehdä noin ja äidillekin on yllätys?
Millaista hoitoa lapsesi saa häneltä muuten? Onko kunnallinen hoitaja vai itselöydetty?
Itse olen tunnontarkka, että mitä lasten kanssa saa ja pitää tehdä, vanhempien kanssa kommunikoidaan KOKO AJAN, joten tuntuu ihan uskomattomalta. että noin voi käydä missään!
Ja sitten kun ajattelee sitä surullista tosiasiaa, että pph:ksi kelpaa lähes kuka tahansa...
ja vituttas ihan kympillä. olisin sanonut asiasta suoraan, olisin koko kotimatkan ollut ihan raivona. olisin todennäköisesti marmattanut ukolle koko illan, aamulla olisin vienyt naama mutkalla lapsen hoitoon.
mutta minulla kyllä menisi niin hermot, jos hoitaja menisi luvatta leikkaamaan poikani hiuksia! Olisin aivan raivoissani. Meillä ei ole pojan hiuksia koskaan leikannut kukaan muu kuin ammattitaitoinen parturi. Ei ikinä. Saa lapsellakin olla hyvin leikatut hiukset.
että kuinka noin voi joku tehdä! Itselle ei tulisi koskaan mieleenkään moinen. Kummastelen todella hoitajan arvostelukykyä ko. asiassa.
Ja ehdottomasti asiasta pitää sanoa, ettei tuollaista vahinkoa pääse toisen kerran sattumaan.
Sanoin että pappa leikkasi(poika oli silloin 6v). Ja mitä se kuuluu hänelle millaista mallia poikani kasvattaa;ei se tee oikeutta leikata ilman lupaa.
Kuinka moni äitikin sanoisi että " ihanaa" ,jos on esim. tyttölapselleen kasvattunut vauvaiästä lähtien pitkää tukkaa ja joku on menny ilman lupia tekee polkkiksen? Näin esimerkkinä..