Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ihmiselle ei anneta enempää kuin hän jaksaa kantaa" - onko tämä paska vitsi?

Vierailija
30.09.2023 |

Olen useammankin ihmisen suusta kuullut tuon fraasin. Joillekin annetaan aivan liian iso taakka kannettavaksi ja he romahtavat tämän taakan alle. Ihan paskapuhetta mikäli tuon on tarkoitus lohduttaa jotenkin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä hokevat mielellään muiden työllä rikastuvat miljonäärit ja jeesustelijat.

T: tuntematon

Vierailija
2/23 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uskikset hokevat tuota koko ajan, koska Herra hoitaa. HV!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hurupuhetta. Kyllä todellakin voi olla liian raskas taakka.

Vierailija
4/23 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vitsi samalla tavalla kuin "rakkaus voittaa", "kaikille on olemassa se oikea" ja "paha saa palkkansa". Pahasti masentuneena ja loppuunpalaneena mietin juuri tuota sanontaa samalla kun yritin koota voimiani että pääsisin sängystä ylös.

Vierailija
5/23 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että lapsesi kuoli koska olet henkisesti vahva. Todella loukkaavaa.

Vierailija
6/23 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on käsitelty täällä ennenkin. Taisi olla otsikolla ärsyttäviä sanontoja.

"Kaikella on tarkoituksensa"

"Karma hoitaa"

........ Samaa sarjaa.

Vierailija
7/23 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon sanonnan voisi unohtaa täysin. Vain todella tyhmä edes sanoo niin. Mihin tutkimukseen tuokin perustuu??

Vierailija
8/23 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo lausahdus pitäisi paikkana, niin kukaan ei ikinä tekisi itsemurhia...

Vierailija
9/23 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä nämä

Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat

Puhuminen hopeaa, vaikeneminen kultaa

Joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa

Vierailija
10/23 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On typerästi sanottu. Samoin kuin "Elämä kantaa". Minulla kaksi sisarusta ja kaksi läheistä serkkua tehnyt lopullisen päätöksen. Ei kantanut elämä, ei riittäneet voimat. Kaikkia ei elämä kanna, joillekin tulee liikaa kannettavaksi. Älkää hymistelkö, hymistelijät, kun ette oikeasti tiedä.

Vierailija
11/23 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää täysin paikkansa. Kun henkinen kuorma käy liialliseksi, kohde yleensä tekee oman johtopäätöksensä, joka vahvistaa ko. sanonnan. Eli sai vain sen, jonka jaksoi kantaa, loppu siitä vei hengen.

Vierailija
12/23 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kuoleman jälkeen moni on sanonut, että no nyt hän on paremmassa paikassa. Siis wtf!

Vierailija
13/23 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On typerästi sanottu. Samoin kuin "Elämä kantaa". Minulla kaksi sisarusta ja kaksi läheistä serkkua tehnyt lopullisen päätöksen. Ei kantanut elämä, ei riittäneet voimat. Kaikkia ei elämä kanna, joillekin tulee liikaa kannettavaksi. Älkää hymistelkö, hymistelijät, kun ette oikeasti tiedä.

Usein esimerkki jonkun tutun tekemänä lisää näitäkin ratkaisuja. Ajatellaan, että se oli teko, joka korjaa kaiken. Jälkeenjääneille jää sitten enemmän tuskaa.

Vierailija
14/23 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin - sen takia maailmassa ei ole yhtään traumatisoitunutta ihmistä? Traumahan on juuri sitä, että meni yli kantokyvyn.

Vierailija
15/23 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se sitten kumma että on niin paljon mieleltään murtuneita jos tuo pitäisi paikkansa. Mistä se muuten on peräisin,raamatustako?

Vierailija
16/23 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-tuttu sanoi joskus aina että "kyllä elämä kantaa". No ei se itsestään kantanut, siihen tarvitaan usein rahaa tai sukulainen. Monesti tulee poikkeustilanteitakin, joku hajoaa tai muuta.

Vierailija
17/23 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni kuoleman jälkeen moni on sanonut, että no nyt hän on paremmassa paikassa. Siis wtf!

Onhan se kieltämättä töksähtävä lause. Sillä tarkoitetaan "taivasta" tai hyvää paikkaa. Ei sitä että olisi parempi että on kuollut tai että taivas olisi parempi kuin elämän jatkuminen täällä. Se on sanonta tai hokema jäänyt ikävästi päälle. Ihmisten pitäisi miettiä tarkemmin ennen kuin suun avaa.

Vierailija
18/23 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paskapuhetta. Toisaalta sen tarkotus on hyv: Yritetään saada toinen uskomaan, että hän selviää tästäkin.

Vierailija
19/23 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihhulit horisee mitä sylki suuhun tuo, ku on realiteetit hakusessa.

Vierailija
20/23 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lause on suosittu riidan kylvö monelta keskustelufoorumilta.

Sitä ei löydy Raamatusta vaan se on ajattelemattoman ihmisen omaa puhetta kärsivän kohdatessa.

Itselle tuli mieleen kohta "he eksyvät, koska eivät tunne kirjoituksia eivätkä Jumalan voimaa."

Raamatussa on viisaita Sanoja, mitkä kansa on muokannut omaan muotoonsa ja erottanut asiayhteydestään.

"Niin kuin päiväs niin on voimas aina." Tähän turvaan yhä uudelleen Löytyy sen sijaan virrestä 338.

Mitä Jeesus sanoi:

Matt.11:28. Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. 29. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. 30. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä.

Se ei tarkoita, etteikö meillä olisi vaikeuksia, tuskaa ja kipuja, mutta ne eivät ole Jumalasta.

Vain ihminen täällä satuttaa toista ihmistä.

Olen lukenut Raamatun uskossa moneen kertaan ja voin vakuuttaa, että Sana on vastaan ottamisen arvoinen. Jumala ei salli syntiä.

Koska Hän niin rakasti meitä, pahoja ihmisiä, Hän ratkaisi synti ongelman. Jeesus antoi itsemme meidän edestämme, ettei yksikään, joka Häneen uskoo hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Älä pelkää, usko ainoastaan ja rukoile

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi