Kivakiva! 60€ kahdeksi viikoksi kuudelle ihmiselle.
Kotona syömme tänä aikana vain päivällisen ja iltapalan. Laitan ainakin puuroa ja keittoja,muita hyviä vinkkejä saa antaa. Perunoita on omasta takaa.
Kommentit (46)
ja sekin on yks " hätävara" . Tilipäivänä tai kun on tarjoustuotteita osta paljon ruokia pakkaseen jemmaan, esim lihoja, lättyjä, nakkeja, lihapullia yms joiden kanssa sitten keittää vaan perunat tai makaronia yms..
Tiedän tunteen... meillä kans sentinvenytyspäivät menossa... onneksi perjantaina tulee rahaa...
Vierailija:
Olen laskenut tulot ja menot väärin ja nyt oli laskuja jotka oli maksettava ja vielä ylinopeus-sakko siihen päälle.No,opinpa lähtemään aikaisemmin kotoa!
Älä maksa sitä sakkoa, jos et jo ennättänyt maksaa. Sieltä tulee kyllä usemapikin karhu ja osissakin saa maksaa!
Nämä viikot menivät nopeasti. Kiersin kolme ruokakauppaa ja löysin hyviä tarjouksia,perunoitahan meillä jo oli. Olemme syöneet melko hyvin,jopa salaatteja vaikka oli tiukkaa. Miehen sukulainen tarvitsi sopivasti apua auto ongelman kanssa (miehen alaan liittyvää) ja antoi pari kymppiä korvaukseksi.
Tilillä on vieläkin muutama euro ja kaapit täynnä ruokaa. Kyllä sitä näköjään isompikin perhe elää vähemmällä rahalla kun mihin on tottunut!
En kyllä ymmärrä näitä jotka pusaa lapsia surkeaan taloudelliseen tilanteeseen! Olisin itsekin päässyt valittamaan, että rahat ei riitä vaippoihin jos oisin käynyt lapsia väsäämään lama-vuosina kun olin työtön (ja periaatteessa silloin jos milloin niille lapsille ois ollut aikaa!).
Mutta onneksi oli sen verran järkeä päässä, että maltoin odottaa, että ensin pääsin töihin, sain vakipaikan ja palkkaa ja elämän perusasiat järjestykseen.
Sitä paitsi lapsia ei tehdä vaan saadaan! Jos odottaa sitä ihanteellista, taloudellista hetkeä, ei lapsia välttämättä kuulukaan.
Ja kokemuksen syvällä rintaäänellä: ei sossusta aina saa rahaa, vaikkei sitä kertakaikkiaan olisi. Kerran olin tällaisessa tilanteessa: ei rahaa, ei penniäkään omaisuutta, ei miestä, joka olisi sponssannut, ja ystäviltä en iljennyt ruokarahaa lainata. Sossusta en saanut hätääni penniäkään. Laskut maksoin ja söin pelkkää perunaa ja itse leivottua leipää pari viikkoa. Enpä unohda kokemusta ikinä. Enkä nyt isoista tuloistani maksa isoja veroja riemusta kiljuen!! Varsinkaan, kun olen vastaavaa tilannetta päässyt toistekin seuraamaan sukulaiseni kohdalla.
Sairastuminen tai muu onnettomuus voi sotkea talouden helposti, jos pesämunaa ei ole.
Googlatkaa esim. Manna-apu tai Ruoka-apu.