Mummuni ihmettelee vierastavaa vauvaani
Voi kettu noita mummoja välillä. Meidän poika, reilut 8kk, on alkanut vierastaa. Olivat äitini kanssa käyneet mummun luona ja poika oli ulvonut kurkku suorana niin, että äiti oli katsonut parhaaksi lähteä. Mummu oli tästä loukkaantunut ja soitteli, että mikäs kumma sitä sun poikaas vaivaa, kun tolleen teki. Mun serkun 2-vuotias on kuulemma paljon reippaampi!
Juu, niinpä!
Kommentit (5)
noi ne on just pahimpia arvostelemaan, vanhat, jotka ei todellakaan enää muista pienistä vauvoista mitään. aika kultaa muistot.
sano sille että aivan normaali lapsi tämä on.
Mun faija aina jaksaa kehua kaikille kun mun lapset on reippaita eivätkä vierasta yhtään. Serkun lapset on taas muka vähän reppanoita kun aina alkuun ujostelevat kun tavataan. Olen yrittänyt selittää että vierastaminen on ihan normaalia ja mun muksut eivät ukkiaan tietysti vierasta kun näkevät niin usein.
Samoin huvitti hieman kun kävimme eräällä miehen sukulaisella lasten kanssa kylässä. Tämä vanhempi nainen kehui kuinka hän on sellainen että häntä eivät yleensä pienet lapset vierasta. No eivät meidänkään lapset vierastaneet, mutta eihän se ole siitä toisesta ihmisestä kiinni vaan lapsesta... Kuinkahan olisi ottanut itseensä jos muksut olisivat alkaneet itkemään kun tädin näkivät.
Aika moni ihminen pahoittaa mielensä jos lapsi vierastaa, kokevat sen jotenkin henkilökohtaisena loukkauksena.
päiväkotiin sosiaalisuutta oppimaan. Arvaa vaan, tunsinko itseni huonoksi äidiksi tuolloin. Kun olin niin kuitti, etten edes jakanut kerhoilla saati kyläillä heidän kanssa. Ja se oli sitten mun vika :)
Toivon todella, että isäni silmiin on sattunut julkaisuja lasten aikaisesta hoitoon viemisestä...
mun äiti kommentoi kaikkia normaaleja eri vaiheita kuten eroahdistusta tai uhmaa, ettei hänen lapsillaan eli mulla ja mun sisarruksilla vaan ole sellaista ollut. Joko meidän äiti-suhteessa on tosi paljon pielessä (voi pitää paikkansa) tai sitten kaikki hänen lapsen, minä mukaanlukien, ollaan oltu jotain tosi ihmelapsia :-).
" Kyl tän pitäis olla enemmin hoidossa:"
Väsyneenä ja nälkäisenä halusi äidin luo.