Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi tehnyt pahojaan päiväkodissa: kuka korvaa?

Vierailija
11.02.2008 |

Viisivuotiaamme oli päiväkodissa saanut jostain käsiinsä permanent-tussin ja piirrellyt sillä mm. leikkihuoneen seinään ja leluihin. En ole vielä nähnyt millaista jälkeä syntyi mutta soittivat ja kertoivat asiasta. On siis sotkenut kaiken lisäksi myös oman naamansa... Minua lähinnä kiinnostaa mistä tussi on peräisin ja kuinka on mahdollista, että muksu ehti kaiken tämän tehdä kenenkään huomaamatta... Hoitajien mukaan on kuulemma saanut tussin pikkuveljeltä (3v) mutta miten se on pikkuveljenkään käsiin joutunut? Kenen vastuulla on syntyneiden vahinkojen korvaaminen?

Lapsi on tietysti tehnyt väärin mutta henkilökunnallakin täytyy olla vastuunsa tapahtuneesta. Minä maksan siitä, että lapseni on hyvässä hoidossa (kyseessä yksityinen pk) ja tätä ei olisi päässyt tapahtumaan, jos lapsia olisi valvottu asianmukaisesti. Aikaa sotkun aiheuttamiseen on kulunut useita minuutteja eli kyse ei ole mistään lyhyestä hetkestä. Olen jo jonkun aikaa huomannut, että lapsestamme eivät kaikki hoitajat pidä eli ovat luultavasti olleet vain tyytyväisiä, kun hän on ollut hiljaa ja touhunnut itsekseen...

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotias on vielä pieni ja saattaa saada päähänsä piirtää seinään, joko omasta mielijohteestaan tai toisen yllyttämänä. Ei todellakaan mitenkään ennenkuulumatonta. Eikä ole hoitoon lähettämisen indikaatio, ei edes perheneuvolaan tms. Ja tuosta korvausasiasta, mielestäni ilman muuta on päiväkodin vastuulla valvoa, että moista tussia ei ole lapsen saatavilla, puhumattakaan nyt siitä, että missä välissä lapsi on ehtinyt olla niin kauan ilman valvontaa, että on ehtinyt sillä kovasti piirrellä. Eli nyt vaan kovaa asennetta mukaan sinne päiväkotiin, et todellakaan ole korvausvastuussa! Ja lapset kyllä tekevät virheitä, varmasti pieni on jo läksynsä tästäkin oppinut.

Vierailija
42/49 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko ap:ta edes vaadittu korvaamaan mitään??? Kuka sen on keksinyt, että ap olisi jotenkin korvausvelvollinen??? HÄH????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittivat asiasta päiväkodista. Miksi ihmeessä? Eivätkö he koe pystyvänsä hoitamaan asiaa siellä päiväkodilla vai onko tämä heistä niin järkyttävää, että vanhemmille piti heti kertoa? Kun minusta tuommoista nyt sattuu ja vaikka lapset anasitsevat nuhteet, niin aikusiten kesken näille voi vähän naureskellakin. ei se maailma tai kenenkään mielenterveys kaadu muutamaan tussin jälkeen seinässä tai naamassa :-)

43 (sen katonrikkojan äiti)

Vierailija
44/49 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi tekee jotain. Ihmettelen vaan soittoa äidille. Samalla tunnustivat että he eivät ole valvoneet lastasi.

Vierailija
45/49 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin ei ole ollut, joten siitä voit huomauttaa päiväkotiin. sotku on syntynyt, kun he ovat laiminlyöneet lapsesi valvontaa.

Vierailija
46/49 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran itsekin olet ajatellut, että lapsesi nähdään päiväkodissa aina negatiivisessa valossa niin tuo voi olla hyvinkin kiltin lapsen pahan olon purkaus päiväkotia kohtaan. Hyvä olisi jutella lapsen kanssa rauhassa, syyllistämättä ja kuunnellen.

Vierailija
47/49 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sken päivän.

Vierailija
48/49 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vastuu on päiväkodilla.

Vierailija
49/49 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsetnyt piirtelevät seiniin ja milloin mihinkin... Itse piirsin mm. sänkyni pohjaan, kun ensin mut oli riittävän monta kertaa moitittu tapettien sotkemisesta... mä harrastin myös tapettien repimistä varmaan vielä ala-asteellakin... Ihan normaali työssäkäyvä (nyt tosin vanhempainvapaalla) ihminen musta tuli :)

Mun sisko kaatoi just varmaan 5 vuotiaana ämpärillisen saippuavettä lattialle ja alkoi luistelemaan siinä... " Peppikin pesee lattiat näin" , oli vastaus äitin ihmettelyyn... Älkääkä edes kysykö, mistä neiti haki sen ämpärillisen saippuavettä ;)

Onko nyt niin, että jos 5-vuotias ei istu kiltisti paikallaan ja näytä nätiltä, niin hän on epänormaali?

Antakaa nyt hyvänen aika niiden lasten olla lapsia!!!!! Ei siihen mitään diagnoosia tarvita...

Ap:lle... mun mielestä kanssa pk maksaa, jos jotain maksettavaa tulee. Tietty hyväntahdon eleenä voit toki ostaa joitain leluja korvaamaan törhrittyjä leluja, mutta sinulla ei siis ole mitään velvollisuutta tehdä näin.