Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vasemmistolaiset, miten pärjäätte oikeistolaisten appivanhempien kanssa?

Vierailija
10.02.2008 |

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

appivanhemmat siis entisiä kommunisteja, nk. takinkääntäjiä.

Mutta tietyllä tapaa ymmärtävät kuitenkin sen humanismin, joka tietynlaisen sosialismin taustalla on, sehän heitäkin siihen nuorena ajoi.

Vierailija
22/40 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä nimenomaan puhun ystävien kanssa politiikasta ja yhteiskunnasta, se keskustelu on minulle ystävyyden tärkeä anti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kerran pysty takaamaan normaalia toimeentuloa ja palkkausta alaisilleen niin älkää alkako yrittäjiksi. Älkää ainakaan ottako muita ihmisiä mukaanne. Kenenkään muun ei tarvitse kantaa harteillaan teidän kyvyttömyyttänne menestyä. Yrittäminen on ehkä teidän kiva pikku projekti, mutta alaisia se ei kiinnosta.

Vierailija
24/40 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikki pienillä palkoilla kituuttavat yrittäjät vain työntekijöineen kortistoon ja yritykset seis? Sehän se toki oiskin hienoa. Oletko ajatellut, että vaikka palkka ei olisikaan huikea, niin minimipalkallakin työntekijät saavat työkokemusta, jolla voi aueta tilaisuus seuraavaan työpaikkaan, joka saattaakin olla jo rahakkaampi homma.

Kyllä työntekijät ovat aina valmiita saamaan lisää palkkaa, mutta lisääntyvän palkan mukana ei haluta lisää vastuuta. Yrittäjä kantaa yrityksissä sen suurimman vastuun, mikä voi tarkoittaa jopa kaiken henkilökohtaisen omaisuuden menettämistä jos yritys ei menesty, mutta pienissä yrityksissä taitaa olla niin että se on juuri se yrittäjä itse joka saa pienimmän palkan.

Luuletko muuten että monikin on töissä yrityksessä vastentahtoisesti? Aina on mahdollisuus ottaa loparit ja lähteä lätkimään, jos ei palkka tai työnantajan naama kiinnosta. Työsopimusta allekirjoitettaessa työntekijä sitoutuu tekemään työnsä sovitulla palkalla.

Tässä ketjussa oli toinenkin yrittäjä, terveisiä hänelle ja jaksamista, sulla taitaa olla yritys aika alussa kun noin pientä palkkaa voit itsellesi nostaa?

Vierailija
25/40 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhempani ovat vanhoillisia, hyvin oikeistolaisia ja tapakristittyjä. Minä olen vasemmistolainen, humanisti ja idealisti, ateisti, ja vieläpä yrittäjä! ;-)

Alkuun meillä oli varsinkin anopin kanssa varsin kiivashenkisiä väittelyitä, mutta sittemmin olemme kaikki rauhoittuneet. Uskoisin, että appivanhempani pitävät minusta ja ovat oppinnet arvostamaan minussa niitäkin piirteitä, joissa eroamme toisistamme. Anoppi sanoikin kerran, että hänestä on hienoa, että uskon niin vahvasti asioihin ja suhtaudun intohimoisesti uhmiseten väliseen tasa-arvoon ja oikeudenmukaisuuteen.

Itsekin pidän appivanhemmistani ja ihailen heidän hiljaista päättäväisyyttään, uskollisuutta sukua ja juuriaan kohtaan, suurta sivistyneisyyttä.

Kaikesta ja kaikista voi oppia jotain. Ei keskustelun ainut tarkoitus saa olla toisen mielipiteen muuttaminen.

Vierailija
26/40 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeiseen saakka.

Vierailija
27/40 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisaruksilleni ja päästää vähän höyryjä.

Vierailija
28/40 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vain mieleen, että en edes tiedä mitä kantaa appivanhempani kannattavat. Ei me jutella politiikasta, tai noin pitkälle viedysti.

Vierailija
29/40 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän kanssaan ei kannata puhua kuin aiheista, joita he ovat kykeneväisiä ymmärtämään. Ja kiihdyksissään he usein äityvät inttämään loputtomiin, joten sellaisia tilanteita kannattaa välttää viimeiseen asti. Ja kun he silti monesti käyttäytyvät lapsellisesti, niin täytyy vain koittaa ymmärtää, eivät he sille mitään voi. :)

Vierailija
30/40 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Heidän kanssaan ei kannata puhua kuin aiheista, joita he ovat kykeneväisiä ymmärtämään. Ja kiihdyksissään he usein äityvät inttämään loputtomiin, joten sellaisia tilanteita kannattaa välttää viimeiseen asti. Ja kun he silti monesti käyttäytyvät lapsellisesti, niin täytyy vain koittaa ymmärtää, eivät he sille mitään voi. :)

peesi tälle :)

On se ihmeellistä, miten niiden pojat ovat kuitenkin ihan kelvollisia ja omaavat jopa omantunnon ja ovat empatiakykyisiä ;)

Vierailija
31/40 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten varakas, akateeminen ja omilla aivoillaan ajatteleva oikeistolainen pärjää teidän kanssa!

Vierailija
32/40 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

miten varakas, akateeminen ja omilla aivoillaan ajatteleva oikeistolainen pärjää teidän kanssa!

koska jo toi ' varakas' kertoo sen, ettet todellakaan ajattele (ainakaan omilla aivoillasi...)

Vierailija
33/40 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhempani ovat kouluttamattomia oikeistolaisia, jotka eivät ole mitään kovin analyyttisiä ihmisiä. Puhua voi hyvin lapsista ja sen sellaisesta. Anopin elämän tähtihetkiä on omien poikien armeijaan menemiset :)

Vierailija
34/40 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

pitää siis elellä sosiaalituilla ollakseen ajatteleva.

Vierailija
35/40 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs näkemys se tuo on :)

Minä taas näen asian niin, että juuri varakkaat ovat joutuneet tekemään hemmetisti töitä ja ns. fiksuja peliliikkeitä, jotta ovat siihen asemaan päässeet.

Ja mulla ei ole olemassa mitään poliittista kantaa.

Vierailija
36/40 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet suurempi hirviö, kuin mitä olen ikinä voinut kuvitella kenenkään koskaan olevan.

Vierailija
37/40 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistolaiseen ajatteluun ei vaan sovi ihmismäinen kohtelu ja työntekijöiden hyvinvoinnista huolehtiminen.

Vierailija
38/40 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olet suurempi hirviö, kuin mitä olen ikinä voinut kuvitella kenenkään koskaan olevan.

ja jos joku mustaa muiden maineen, niin se on SDP naurettavalla populistipolitiikallaan.

Vierailija
39/40 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollaista toisten varoilla elämistä en ole koskaan ymmärtänyt. On selvää, että vähempiosaisia autetaan verovaroin, ja siinä kaikki kannamme kortemme kekoon. Ja useimmat oikeasti varakkaat kyllä laittavat rahaa hyväntekeväisyyteen.

On myös silkkaa mahdottomuutta, että kaikki voisivat olla varakkaita.

Vierailija
40/40 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita, että kaikista tulisi miljonäärejä vaan kaikilla olisi varaa elää normaalia elämää. Näin ei esimerkiksi ole monella pienipalkkaisella alalla. Pomot senkun lihoo ja työntekijät raataa liian suuren työmäärän kanssa 7e tuntipalkalla. Vasemmiston ensimmäinen ajatus on työtä kaikille. Työtä onkin kaikille, mutta palkkaa jolla elää vain harvalle.

17