Suositelkaa kirjoja, jotka perustuu tositapahtumiin!
Tässä mitä jo olen lukenut:
Kaikki Torey Haydenin tositarinat (tosi hyviä!)
Pimeän poika
Lapsuus lahkon vankina
3096 päivää
Kommentit (122)
Papalagit - samoalaispäällikkö Tuiavii valkoisen miehen maailmassa -
"Veljet, tiedätte etten valehtele ja kerron teille kaiken, minkä itse olen todella nähnyt, mitään lisäämättä tai mitään pois jättämättä. Joten uskokaa kun sanon, että euroopassa on ihmisiä, jotka ampuvat itseään tuliputkella otsaan, koska haluavat mieluummin kuolla kuin elää ilman tavaroita. Sillä papalagit huumaavat sielunsa monin tavoin ja saavat uskotelluksi itselleen, että niinkuin ihminen ei tule toimeen ilman ruokaa, ei hän myöskään tule toimeen ilman tavaroita."
-Tuiavii-
http://www.antikvaari.fi/imagesproduct/1180_009_%28390x640%29_2013112761720.jpg
Jung Chang: Villijoutsenet. Kolmen kiinattaren tarina (kertoo kolmen kiinalaisen naisen tarinan, Jung Changin itsensä, hänen äitinsä sekä isoäitinsä).
Paljon hyviä ehdotuksia jo.
Ja tietty Andien lentoturman kuvaus "Elossa", joka on aika paljon raadollisempi versio kirjana kuin leffana.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 19:27"]
Sanon jo heti tähän väliin, että ne Marklundin Uhatut ja Turvapaikat eivät perustu tositapahtumiin, vaikka kirjoissa niin väitetään. :(
[/quote]
Ei vai? Miten se päähenkilö on sitten kirjoittanut vielä viimeisen osan "kirjasarjaan"?
Viikkoja, kuukausi. Reko ja Tina Lundan.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 19:36"]
Sanon jo heti tähän väliin, että ne Marklundin Uhatut ja Turvapaikat eivät perustu tositapahtumiin, vaikka kirjoissa niin väitetään. :(
[/quote]
Ei vai? Miten se päähenkilö on sitten kirjoittanut vielä viimeisen osan "kirjasarjaan"?
[/quote]
Kolme ihmistä peukutti ylöspäin kommenttia ja joku vielä alaspäin mun kommenttia. Voisko joku vastata kun mua jäi oikein häiritsemään.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 19:23"]
Not without my daughter, on suomeksikin mutten muista nimeä.
[/quote]
Lastani ette saa.
Jos puhutaan samasta kirjasta, niin tämä oli se, jossa amerikkalaisnainen muutti iranilaisen miehensä kanssa Iraniin. Elämä muuttui helvetiksi, eikä meinannut päästä pois maasta.
Miriam Ali Lasteni tähden ja hänen tyttärensä kirja Zana Muhsen Myyty.
[/quote] Mutta ovat hyviä kuitenkin.
Lorna Byrne: Enkeleitä hiuksissani
Sitten näitä muslimikirjoja:
Orjaksi Jemeniin
Saddamin vanki
Prinsessa + jatko-osat
Jne. Löytyvät luokasta 99.1.
Waris Dirien Aavikon kukka (afrikkalaisnaisen tie köyhältä maaseudulta huippumalliksi Eurooppaan), Barbara Demuckin Suljettu maa (Pohjois-Koreasta) ja Xinranin Kiinan kadotetut tyttäret, kertoo kymmenen kiinalaisnaisen elämäntarinan liittyen yhden lapsen politiikkaan ja tyttöjen sortamiseen.
Aavikon kukka. Kertoo somalilaisen paimenperheen tyttärestä, joka nousee teini-iässä kapinaan, pakenee järjestettyä avioliittoa Lontooseen ja päätyy lopulta huippumalliksi ja YK:n erityislähettilääksi. Kirjasta on tehty myös leffa.
Nancy. Äidin näkökulmasta tyttären mt- ja huumeongelmasta ja seurustelusta sex pistolsin basistin kanssa.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 19:23"]
Not without my daughter, on suomeksikin mutten muista nimeä.
[/quote]
Tämä on hyvä. On muuten ensimmäinen kirja, jonka olen lukenut englanniksi.
Tehmina Durrani: Herrani, valtiaani.
Ikisuosikkini James Herriot: Kaikenkarvaiset ystäväni. Jaksaa aina ilahduttaa.
Barbara Demickin Suljettua maata tulisin myös ehdottamaan. Karu ja ahdistava lukukokemus, mutta todella hyvin kirjoitettu ja kamala sanoa, mutta mielenkiintoinen paketti arjesta Pohjois-Koreassa.
Parhaillaan luen Lirio Abbaten kirjaa Mafian naiset, joka kertoo 'Ndranghetan mafian naisten asemasta. Mielenkiintoinen aihe, jota ei ollut tullut aiemmin edes ajateltua. Hyvin kirjoitettu myöskin.
Tom Neale: Yksinäisen miehen saari.
Kertomus kuudesta vuodesta autiolla Tyynen meren saarella.