Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hitto! Koko anoppilan väki!!!ja suku!!!

Vierailija
10.02.2008 |

Anopilla on isto juhlat tuolossa ja miehen siskot olivat päättäneet että kaikki tehdään talkoilla.

Mä olen silloin vielä töissä ja meillä on neljä lasta ja kaikki alle kouluiän. Sanoin toiselle näistä siskoista että en tiedä yhtään kuinka paljon voin osallistua noihin leipomisiin ku olen suurimmaksi osaksi ilta tuurissa ja perhe vie kaiken ajan...

Mitä mä tästä taas saan. Täyttä paskaa niskaan ja vielä ammatti ihminen!!! Lupasin että voin osallistua vaikka ostamalla leipomosta jotain... Mutta ei kaikki pitää tehdä kakkupohjia myöten itse.

Mä olen ihan varma että kohta saan kuulla pitkän saarnan ja puhuttelun että muutkin on töissä ja muillakin on lapsia. Mutta muitten lapset on jo ISOJA. Ja voivat vaikka hekin leipoa.

Otanko mä tämän asian liian raskaasti taas. Mutta mutta.

-iita-

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yksi viisivuotias ja kolme yksivuotiasta, joista yksivuotiaista ap mainitsee vain yhden erikseen, ei muita.

Ja sitten uusi satsi uuniin ja töihin.

Vierailija
42/76 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä nyt ei saa kovinkaan montaa fiksua vastausta.

Ja omista asioistani en aijo täällä tämän enempää kertoa ja selittelemään teille. Eläkää ja antakaa muutkin elää.

-iita-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ajanut itsesi niin ahtaalle, että et voi anopille pullaa leipoa.

4 alle 5 vuotiasta lasta ja vielä vuorotyö ja mies tekee pitkää päivää. Mainostat kuinka lapset on rakkaudesta tehtyjä, minusta vaan kuulostaa, että etpä paljoa ehdi heille antaa.

Minusta paikkasi olisi kotona ja silloin pysytisit ne pulatkin leipomaan.

Ja jossain viestissäsi sanoit leipovasi jotain ja loput ostat kaupasta. Jos tiedät niin toimivasi, niin mitäs sä sitten täältä kyselet. Käyttäisit tänkin hetken siihen leipomiseen tai rakkaiden lasten kanssa oloon.

En ymmärrä miksi tehdä noin pienellä ikäerolla lapsia ja vielä käy töissäkin, sitten tarvii vetää hernet nenään, kun sukulaiset julkeaa ehdottaa, että osallistuu anopin juhliin leipomalla.

Mielestäsi sinulla on niin rankkaa, niin pienet lapset, niin vaativa työ ja niin mahdotonta, että sinut on vapautettava kaikesta. Kaipaat ilemeisesti kunniamerkkiä ja kehuja ja todistelua, että riittää kun hoitaa ne lapsensa. Mutta itsehän olet elämäsi tohon päästänyt. Nauti nyt siitä, äläkä käytä lapsiasi tekosyynä kiireisiisi.

Vierailija
44/76 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja ei " aijo" ja sano " elkää" . Tai sitten hän on yhtä epäpätevä opena kuin äitinä.

Vierailija
45/76 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie leipomotuotteita ja ole se aika lasten kanssa, mikä menisi leipomiseen. ei todellakaan tarvitse alkaa leipomaan.

Vierailija
46/76 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätetylle yhdenlapsen äidillekkin jolla on ongelia. Että itseppä olen tilanteeseesi itsesi hommannu.

Ottete teyhmiä.

Vierailija
47/76 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme palsta...

Vierailija
48/76 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin auttaa perhettämme aina kun mahdollista. Sanoo, että muistaa kuinka rankkaa pikkulapsiperheen elämä oli ja haluaa olla apuna. Koita ap kestää hankalaa sukua! Sinuna ottaisin heihin vähän etäisyyttä.

Vierailija
49/76 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka sähköpostissa ja mesessä kirjoittelee nimenomaan omalla murtellaan ja muutenkin kieliopillisesti hieman kyseenalaisesti... ei se, että on opettaja, tarkoita sitä, että nutturakireällä kyttää kielioppivirheitä iltaisin kotonaankin... Vaan turhahan sitä on täällä selittää... tänne kirjoittelee vain äidit, jotka leipoo pullaa joka päivä ja hoitaa lapsia kotona 10 vuotta putkeen...

(mäkin olen kyllä vähän sitä mieltä, että toi leipominen onnistuu, jos tahtoo niin...eli ihan täysin en ap:tä puolustele.)

Vierailija
50/76 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap, ei sun tartte vääntää pullaa anopille vaikka toiset yrittäisivät käskyttää. Osta valmista, jos se ei kelpaa niin sitten ei. Omituisia sukulaisia miehelläsi.

Vierailija
51/76 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta 4 alle 5 vuotiaan äidille, joka on itse halunnut lapset noin pienellä ikäerolla ja itse haluaa olla töissä.

Itse on halunnut tollasen elämän, pitää kestää myös halujensa seuraukset. Eikä saa alkaa marttyyriksi, " mulla kun on noin pienet lapset ja työ" . -51-

Vierailija
52/76 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että en mä ole opettaja ;)

-iita-

Vierailija
53/76 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostat leipomosta ja sillä siisti. ei sun tarvii sanoa, että et ole niitä itse leiponut.

ihan hyvä sun olla töissäkin välillä ja samaa mieltä minäkin olen, että pienten puolelle tarhaan on tunkua, joten moni hoidattaa lapsensa päiväkodissa.

mä en muuten leipois kenenkään juhliin mitään ja sen kyllä sanoisinkin.

Vierailija
54/76 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän nyt kenenkään silti tartte sukulaisia ruveta passaamaan?! Ja sä et tosiaankaan voi tietää ap. n tilanteesta yhtään mitään tämän palstan perusteella.

Ja vielä sanon teille ja sinulle sen että joskus niitä lapsia tulee ehkäisystä huolimatta ja kaikki ei halua aborttia. nm. 6v vanhin 4lasta.

Vierailija
55/76 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se teille kelleen kuuluu, kuinka paljon lapsia ap:llä on. Äidillä on oikeus käydä töissä, vaikka lapsia olis kymmenen. Mahtavaa, kun olet saanut yhdistettyä perheen ja työt noin hyvin, että voit välillä olla töissä ja sitten taas kotona. Sitä jaksaa äitinä paljon paremmin, kun saa välillä olla muiden aikuisten kanssa kodin ulkopuolella. Kateelliset pikkusielut täällä sua nälvii, vaikka sulla on miehes suvussakin jo tarpeeksi kestämistä.

Mun mielestä sun työpanokseksi juhliin riittäis vallan mainiosti se, että oot (olen opettaja, vaikka kirjoitan oot) juhlissa keittämässä kahvia ja pesemässä astioita ja jos vielä leipoakin pitää, niin silloin saavat miehesi siskot ottaa sun lapset siks aikaa tai " tyytyä" leipomotuotteisiin, jotka on kai alan ammattilaisten tekemiä, joten ei pitäis olla valittamista. Tai sitten pyydät jotain kaverias maksua vastaa leipomaan, niin ei näytä leipomosta ostetulta.

Vierailija
56/76 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te haukutte ap. tä kun hän on töissä ja moni lapsi on päivä kodissa ja äiti on kotona?! Ja se hyväksytään...

Vierailija
57/76 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on itse kertonut, että on halunnut lapset ja haluaa olla töissä. Eli tiedän ne asiat, ellei ap sitten valehtele.

ja jos anopilla on isot juhlat tulossa, niin ei se ole suvun passaamista mielestäni. Kyse on yksistä juhlista.

Miksei mulla saa olla mielipidettä tästä asiasta. Mun mielestä asiat on niin,kun mä olen kirjoittanut. -59-

Vierailija
58/76 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikähän yksivuotiaan paikka ole myöskään siellä.

Vierailija
59/76 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei sitten kellekkään passaa!!

Jos äiti olis kotona niin olis yhteiskunnan hylkiö ja eläis muiden verorahoilla. Jos äiti on töissä niin pettää lapset!

Ja jos leivot niin olet hyväksikäytetty ja jos et leivo niin olet täys paska.

kiva.

ap. teet just niinku se teille/sinulle passaa.

Vierailija
60/76 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sulle arjen pyörittämiseen ja jätä nuo " pakkokakkujen" leipomiset sikseen. Tilaat jostain " kotonaleivottua" - mitä se sitten onkin ja saa luvan kelvata. Kaikkeen ei tarvi revetä.

Mitä töissäkäymiseen tulee, mitä hemmetin vikaa siinä on, että joku TIENAA sen perheensä elannon sen sijaan, että roikkuisi tukien varassa. Jokainen tehköön itse sen ratkaisun.