Hitto! Koko anoppilan väki!!!ja suku!!!
Anopilla on isto juhlat tuolossa ja miehen siskot olivat päättäneet että kaikki tehdään talkoilla.
Mä olen silloin vielä töissä ja meillä on neljä lasta ja kaikki alle kouluiän. Sanoin toiselle näistä siskoista että en tiedä yhtään kuinka paljon voin osallistua noihin leipomisiin ku olen suurimmaksi osaksi ilta tuurissa ja perhe vie kaiken ajan...
Mitä mä tästä taas saan. Täyttä paskaa niskaan ja vielä ammatti ihminen!!! Lupasin että voin osallistua vaikka ostamalla leipomosta jotain... Mutta ei kaikki pitää tehdä kakkupohjia myöten itse.
Mä olen ihan varma että kohta saan kuulla pitkän saarnan ja puhuttelun että muutkin on töissä ja muillakin on lapsia. Mutta muitten lapset on jo ISOJA. Ja voivat vaikka hekin leipoa.
Otanko mä tämän asian liian raskaasti taas. Mutta mutta.
-iita-
Kommentit (76)
Niin että joko ymmärrätte että minun aika ei joka paikkaan riitä.
Ja miksi en sais olla töissä? Koska se on minulle hyväksi ja lapsillekkin. Meille oli tervevaihtoehto että käyn vähän töissä tässä välissä. Ja ei ne lapset siittä pilalle mene kun on hyvä hoitaja ja saavat olla kotona.
-iita-
Elä rupee syyllistämään minua tästä, koska et voi tietää meidän perheen taustoja!
Ja moni moni muukin lapsi on hoidossa.
-iita-
Mitä jos käyttäisit tänkin ajan kakun tekemiseen?
Vai niin?!
Olen töissä niin sekö tekee minusta sairaan?
Meillä on toimiva parisuhde ja rakastan lapsiani. Ja huom. joskus voi olla parempi että äiti on töissä.
Että elkää syyllistäkö tästä asiasta kun ette tiedä meidän taustoja!!!
ja edelleenkin meidän lapset eivät ole ainoita jotka ovat hoidossa.
ap:t täysin. Ihan ihme vastauksia olet saanut - tottakai saat käydä töissä ja mikä siinä on vikana että on hoitaja kotona?
Minäkin kysyisin suoraan, että mitä perheemme odotetaan tuovan ja hankkisin sen sitten leipomosta. JOs ei kelpaa niin ei sitten.
Mitäs miehesi sanoo tähän? Eikö se voi hoitaa niitä leipomisia tai lapsia sillä aikaa kun leivot? Tai jos ette ehdi, niin minkä sille voi? Etkö voi sopia että tekisit jotakin, minkä voi tehdä etukäteen pakkaseen?
Mä ainkin tajuan YHDEN pienen vipeltäjän äitinä, että siihen leipomiseen menee kaksinkertainen aika. Voin vain kuvitella, kuinka kauan sinulta menee yhden kakun leipomiseen... varmaan kokio päivä. :)
että lapsia tehtaillaan neljä viidessä vuodessa ja tuupataan ne sitten vieraalle. Laiska olet. Siksi ruikutat nyt tästäkin.
Hienoa muuten, että lapsilla on hoitaja kotona. Joku jo aikaisemmin kirjoitti hyvän neuvon: Anna lapset siskojen hoitoon (mieluiten kaikki 4 samaan paikkaan) siksi aikaa kun leivot;) Onpa muuten sikamaisen itsekkäät kälyt sulla! Anna kun arvaan, heillä ei ole lapsia tai ovat yhden lapsen " kotiäitejä" ?
Mä olen töissä nyt ja jään kesäksi kotiin. Ja se miksi niin se ei kuulu teille. Ja lapseni eivät ihan varmasti siittä kärsi että olen nyt töissä. ja kuinka moni teistä on töissä ja laset hoidossa?! Mä en ymmärrä et miks tästä asiasta niin hyökättiin? Tämä on meidän ratkaisu ja silläsiisti.
ja se että me ei olla tehtailtu yhtään lasta. Ne on rakkaudesta syntyneet!!! Ja ovat rakastettuja ihana lapsiamme.
Ja lähden nyt syömään. Ja mitä tähän leipomiseen tulee niin teen sen mitä kerkeen ja ostan vaikka loput. piste.
-iita-
On se nyt jumalauta, että virikehoito ymmärretään, mutta ei sitä että äiti käy töissä.
Mistä te taustat tiedätte. Antakaa olla, jos ei ole mitään järkevää kommentoitavaa itse asiaan.
se mullistuu. Pysy töissä vain, hoitaja on takuulla parempi lapsille.
Vierailija:
Vai niin?!
Olen töissä niin sekö tekee minusta sairaan?
Meillä on toimiva parisuhde ja rakastan lapsiani. Ja huom. joskus voi olla parempi että äiti on töissä.
Että elkää syyllistäkö tästä asiasta kun ette tiedä meidän taustoja!!!ja edelleenkin meidän lapset eivät ole ainoita jotka ovat hoidossa.
Nyt en ymmärtänyt minäkään, että haukutte ap. tä idiootiksi ja hulluksi ämmäksi?
Voihan niitä syitä olla miljoonia miks jää kotiin kesäksi?
Tämä on ihme palsta ylipäätäsäkkin. Täällä ei muuta ku haukutaan ja nälvitää. Ei vissiin kaikilla ole elämää tai ei oma elämä ole kunnossa.
Sehän on sitten selvä huononnus nykyiseen tilanteeseen.
toi äidin työssäkäynti tuntuu olevan tällä palstalla aika iso ongelma... mä en tajua, miksi äitiä pitää tuosta syyllistää... Te ette tiedä taustoja... tuo ap:n tilanne ei välttämättä ole se, että lapset on syntyneet vuoden välein... mitä jos ap:lla onkin yksi 4,5 vuotias ja kolmoset?
Ja ap:lle... toi kuulostaa ihan mun isän suvulta... siellä kanssa siskot aina päätti järjestää kaikkia juhlia ja systeemejä ja koska äitini oli ainoa, joka osasi oikeasti tehdä täytekakut ja voileipäkakut, niin homma lankesi aina hänelle... kyselemättä.
Äitini koitti sitten selittää, että kahden pienen lapsen työssäkäyvänä äitinä hänellä ei olisi oikeasti aikaa vääntää neljää voileipäkakkua ja kolmea kermahörhellystä. Toinen näistä pienistä lapsista olin minä ja toinen kehtysvammainen siskoni... eli ei ihan normaali lapsiperhetilanne. Tämä kaatui aina äitini niskaan, hän oli huono äiti lapsilleen, koska kävi töissä... tätini olivat kotona, kunnes nuorimmaiset lapset olivat 15- vuotiaita. No, mun äiti antoi periksi ja väänsi niitä perkeleen kakkuja aina öisin... hän oli silloin niin hiivatin nuori... myöhemmin oppii kyllä pistämään jauhot suuhun noille tädeilleni.
Ainiin... mun vanhemmilla on muuten nyt kolme tytärtä, nuorin murkkuikäinen ja minä siis vanhin. Musta on tullut ihan normaali ihminen, vaikka minua on hinattu pulkalla hoitoon alle vuoden ikäisenä. Äitini on alallaan Suomen arvostetuinpia ammattilaisia ja pyörittää omaa yritystään. Tätieni lapset käyvät yhä kotona syömässä ja tuovat pyykit kotiin, vaikka ovatkin " itsenäistyneet" . En siis sano, että kaikkien kotiäitien lapset tekisivät näin, tämä on ihan äidistä kiinni.
Tässä tarinaa ap:lle... suosittelen, että pistät kovan kovaa vasten... ennemmin tai myöhemmin tuo pompottelu vaikuttaa sinun ja miehesi suhteeseen. Vanhemmilleni kävi näin... vasta isomman kriisin kohdalla isäni viimein oppi puolustamaan äitiäni. Aiemmin asettui aina sukunsa puolelle... älä ap anna asian mennä tuohon asti, puhu miehesi kanssa.
kesäksi, ei siinä sen kummempaa syytä tarvita.
Täällä nyt sekosivat jotkut häiriintyneet, mutta alkuperäiseen juttuun, outo ja kohtuuton vaatimus sukulaisilta, miehen leipomat tai ostetut pitää kelvata, vähän viime vuosituhannelta tuo asetelma muutenkin.
Nyt otat luurin käteen ja soitat anopille tai sille siskolle ja sanot, että kaikki lapset tulee moneksi tunniksi hoitoon, että ehdit leipoa rauhassa kakkuja ym. juhliin.
Jos eivät ota sanot, no sitten en jouda leipoa.