Raskausoireet toisesta tai kolmmannesta raskaudesta?
Tämmönen asia tuli tässä vaan mieleen, ku tota pikkukakkosta kuumeillaan, et onko teillä useamman lapsen mammoilla kokemusta siitä et onko alku rasakausoireet samat ku ekassa vai ei? Itellä yk 4 menossa ja tietty vaik kovasti yrittää olla rentona niin tuleehan noita tuntemuksia pakostikkin seurattua... Vaistomaisesti odottaa samoja kun ekasta, mut mietin et ku keho on jo kertaalleen kokenu sen suuren mullistuksen niin oisko mahdollista et ne alkuoireet ei oiskaan yhtä voimakkaat ku ekasta?? Vai onko tää vään epätoivoisen vauvakuumeilija toiveajattelua...
Varmaan aika henkilökohtainen tuokin asia niinkuin noi raskausoireet yleensäkin.
Tää on eka kierto ku mulla on lievää painon tunnetta alavatsalla ja rintojen sellaista jännää nipistelyä. Mut kuitenkin huomattavasti lievempänä ku esikoisen raskaudessa. Silloin tiesin jo muutama päivä hedelmöittymisen jälkeen et nyt kyl tais tärpätä. Esim nännit tuli niin armottoman kipeeks. Nyt ei nännit oo kipeet ollenkaan. Ja sit vielä tilannetta mutkistaa se et alotin luget ekaa kertaa tässä kierrossa ja nyt en uskalla toivoa mitään, koska pelkään tuntemuksien johtuvan niistä....
On tää ihminen vaan outo epeli kun ei jaksa sinne loppuun asti osdottaa ja katsoa mitä testi näyttää vaan täytyy koko kierto spekuloida eri vaihtoehtoja :)
Plussa onnea kaikille!
Adelein yk4 kp19/28-30... (yli viikko vielä piinaa jäljellä)
Kommentit (4)
Mulla oli ekasta ja tokasta hyvin samantyyppiset oireet ja arvasin olevan raskaana jo ennenkuin testasin. Molemmissa tuli vähän finnejä (niitä mulla ei ole muuten juuri koskaan), sellaista krapulaista oloa etenkin jos ei syönyt riittävän usein ja ruuaksi maistui vain kaikki älyttömän terveellinen.
Kolmannessa ei sitten näköjään ollutkaan samat alkuoireet, tai siis olivat niin paljon lievemmät että ovat menneet vaan huonosti nukuttujen öiden piikkiin (esim. väsymys + väsymyksen lisäämä näläntunne) :). Sitä kyllä ehdin ihmetellä, että onpa mun normaalisti kellokoneiston tarkka mennyt oudosti sekaisin... tai pikeminkin vaan jurnuttaa jossain pre-menkat tilassa eikä etene... (fiksu minäkin, joo). Mutta jotenkin sitä vaan ajatteli, että oireet olisi samat kuin 2x aimmin eikä toisaalta halunnut mitään turhia toiveita herätellä.
Mutta jos tarkkoja ollaan niin joo, oli mulla vissiin yksi finnikin tossa joku aika sitten ja salaattia olen pupeltanut mielelläni, mutta se taisi alkaa jo jostain joulusta (=meni vähän liikaa suklaata :)). Eli niitä samoja oireita oli, mutta niin lievinä ettei päässä raksuttanut lainkaan.
siihen varauduin, et luget aiheuttaa oireita. Itseasiassa jouduin tänään lopettamaan niiden käytön viiden päivän jälkeen kun sain niistä niin pahoja rytmihäiriöitä. Että yhtä tyhjän kanssa niiden käyttö... Ei muuta kuin eteempäin sano mummo lumessa...
Nyt on oltu vuorokausi ilman lugeja ja ne vähäisetkin oireet on tiessään. Eli muille asiaa pohtiville tiedoksi, et siihen kannattaa varautua. Kaikille ei tosin aiheuta mitään oireita, mutta osalle näköjään kyllä.
Heippa!
En halua masentaa, mutta kokemus on osoittanut tässä vuoden lugeja käyttäneenä, että sen aiheuttamat tuntemukset on tismalleen samankaltaisia kuin raskausoireet, eli vatsan nippailut ja rintoje tuntemukset sekä joskus jopa hieman ällö olo :(
Itsekin lopetin jo aikoja sitten kuvittelemasta/toivomasta/haaveilemasta, että oireet olisivat mitään muuta. eli, mulle luget toivat siinä mielessä toivotun avun, että kierto tuli kuntoon, eli tiputtelut jäi pois, mutta valitettavasti mitään muuta ei luge eikä haikara ole tuonut :(
Parempaa tuuria sulle! Jos kaikki on kunnossa, voihan olla, että luget juuri auttoivatkin sinut siihen siunattuun tilaan ja oireesi johtuisivatkin siitä! :)