Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aivan helvettiä! Vuodesta toiseen törmään samaan ongelmaan!

Vierailija
10.02.2008 |

aina ihmiset ymärtää mut väärin... Usein joku bongaa jonku pätkän mun sanomisista ja soveltaa sitä sitte kaikkeen tai sitten joku sanomatta jäänyt asia pilaa kaiken.. Ei helvetti ku en osaa puhua. Tää viikko on ollut oahin. Oon joutunut selvitelemään sanomisiani suvulle, ystäville, exälle ja rakkaalle. Miten oppisin puhumaan niin että muutkin ymmärtävät mitä tarkoitan? Muutanko Keniaan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei auta muita ymmärtämään sanomiasi, mutta oletpa sitten kaltaistesi seurassa. :-)

Vierailija
2/6 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole oma itsesi vaan, äläkä välitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunikaatiossa olennaista on, että puhutaan samoilla termeillä. Ei voi myöskään olettaa keskustelukumppanin ymmärtävän jotakin, vaan kannattaa pyytää vastaus, jossa hän ominsanoin selittää, mistä puhuitte, jos tilanne tuntuu epäselvältä. Mitä jos yrittäisit ymmrtää muita vähän paremmin, sen sijaan, että toivoisit muiden ymmärtävän sinua paremmin?

Vierailija
4/6 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oletan et hekin tekevät samoin.. Oon mielestäni sosiaalisesti älykäs ja tajuan muita paremmin kuin muut ehkä minua. Kunk keskustelen, tajuan kyllä missä mennään ja luulen et kaikki on ok, muut jälkeenpäin kuulen kuinka mikään ei olekaan ollut ok. Kuulen kuinka oon sanonut jonku yhden asian joka on jäänyt painamaan jonku mieltä vaikka ei ole ollut tarkoitus sillä asialla pahoittaa kenenkään mieltä.

Vierailija
5/6 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletat olevasi rehellinen ja suora? Muut kokevat ne sitten loukkauksina. Jos haluat toisille ihmisille kommentoida asioita, kysy mieluummin kuin tuputat omia " oikeita" näkemyksiä. Viisautta on se, että antaa ihmisten muodostaa omat vastauksensa itse.

t: tuputtaja :)

Vierailija
6/6 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne päin mäntyä.. EN oikeasti ymmärrä. tätä on jatkunu jo usemman vuoden ja todella useita tapauksia. Ihan hirveää.