Hesarissa kuivakankitkerät turhantärkeät akateemikot valittavat, kun amk:kin on korkeakoulu
https://www.hs.fi/nakemys/art-2000012218170.html
Miksi on niin vaikea ymmärtää että amk on akateeminen ja sieltä valmistuu maistereita. Siirtyisivät nykyaikaan nämä yliopisto e.itistit
Kommentit (10)
Ruvetaan kutsumaan omenoita appelsiineiksi kun samanarvoisia hedelmiä ovat molemmat.
Mitä sillä on väliä, miksi niitä kutsutaan. Sillä on väliä, mitä oppilaitoksista valmistuneet henkilöt osaavat ja miten he työllistyvät.
Niin, voihan tuota amk:ta kutsua miksi vain. Näinhän maailma nykyisin toimii.
AMK ei ole akateeminen eikä sieltä valmistu maistereita. Olen itse AMK:sta valmistunut sairaanhoitaja.
Ap on typerys joka haluaa jälleen kerran luoda halveksuntaa ja vihaa AMK:n käyneitä kohtaan ja väittää heistä kaikkea sontaa.
Tyhjäntoimittajat ovat paniikissa, kun amk:sta valmistuvat oppivat myös oikeastakin elämästä jotain, ja ovat siksi hyödyllisempiä yhteiskunnalle. Akateemisten tyhjäntoimittajien suosia romahtaa rökäleesti pohjamutiin.
Paraskaan amk:n opinnäytetyö ei vastaa edes vaivoin alhaisimman arvosanan kriteereitä täyttävää, vasemmalla kädellä sutaistua umpisurkeaa gradua. Niin iso ero niissä on puhumattakaan kaikesta muusta.
No on ihme inisijöitä, mikähän heitä nyt pelottaa. Ei kukaan heidän nimikkeitään ole poistamassa, saavat varmasti pitää ne.
Olenkohan minä nyt sitten erilainen oppija, kun olen käynyt amiksen, ammattikorkeakoulun, yliopistossa maisterin ja nyt aloitan väitöskirjaa? Ja millainen oppija olen... nyt menee kaikki maailmankirjat sekaisin, eikä kukaan enää osaa edes kotiinsa.
Turha siitä on valittaa, kun lain mukaan yliopisto ja amk ovat samanarvoisia.