A-viruksesta, joka nyt jyllää?
Voiko olla vaaraksi sikiölle? Tai no... raskaus vasta viikolla 7.
Kommentit (8)
Influenssa on tuloillaan joka paikassa. Se voi olla hyvinkin vaarallinen tauti ihan kaikenikäisille, useimmat kuitenkin selviävät korkealla kuumeella ja parin viikon yskällä, kolotuksilla ja raihnaisuudella. Mitään suoria sikiövaikutuksia influenssaviruksella ei ole, mutta sehän saattaa pahimmillaan vaikka tappaa äidin tai aiheuttaa aivoinfarktin yms, silloin tietenkin vaarassa on sikiökin.
Toki totta, että jos menee kesken, ei sille mitään voi jne.
Kuitenkin kiinnostaa. Voiko virus aiheuttaa esim. epämuodostumia tai vaikuttaa kehitykseen tms?
Vierailija:
Influenssa on tuloillaan joka paikassa. Se voi olla hyvinkin vaarallinen tauti ihan kaikenikäisille, useimmat kuitenkin selviävät korkealla kuumeella ja parin viikon yskällä, kolotuksilla ja raihnaisuudella. Mitään suoria sikiövaikutuksia influenssaviruksella ei ole, mutta sehän saattaa pahimmillaan vaikka tappaa äidin tai aiheuttaa aivoinfarktin yms, silloin tietenkin vaarassa on sikiökin.
melkein jokainen odottaja Suomessa sairastaa flunssan. Itse luin Aspergerista että saattaa johtua äidin sairastamasta influenssasta.
Vierailija:
melkein jokainen odottaja Suomessa sairastaa flunssan. Itse luin Aspergerista että saattaa johtua äidin sairastamasta influenssasta.
Minulla se on päällänsä parastaikaa :( akoi lihasten kipeytymisellä ja sitten kuumee, nuha, yskä, kurkkukipu. Kamalaa yskiä verisiä ysköksiä, kun kurkku on julmetun kipeä. Olen raskaana vkolla 30 ja lääkäri totesi vain, että saattaa kestää hiukan tavallistakin pidempään kun on raskaana. En edes ajatelut, että vauva jotenkin voisi kärsiä...
Ja jos asperger (en usko) johtuisi äidin sairastamita flunssista, niin tällä lapsella on as ihan taatusti!!!! Monta flunssaa ja nyt tämä influenssa tämän raskauden aikana!
Etelä-Suomessa ei vielä mutta tulee ihan viikon-parin sisällä.