Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apurahalla (esim. väikkäri) olleet: saako opiskella samalla muuta alaa?

Vierailija
09.02.2008 |

Olen hakemassa väikkäriapurahaa, ja koska työtilanne omalla alalla on epävarma (jopa väitelleille), olen ajatellut alkaa opiskella toista alaa tässä ohella. Minä ja työryhmäni olemme melko varmoja, että saan 3-vuotisen apurahan, vähintää 1 - 2 vuotisen. Jos saan, saako apurahalla ollessaan opiskella muutakin, jos väikkäri kuitenkin todistettavasti edistyy ja tulee lähes valmiiksikin?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap miten kävi?

Vierailija
2/9 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitää lupaat hakemuksessasi? Jos väikkäri edistyy niin ei kai siinä mitään ongelmaa ole?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitää lupaat hakemuksessasi? Jos väikkäri edistyy niin ei kai siinä mitään ongelmaa ole?

Juuri tätä samaa olen ajatellut, kun hakemani (tai oikeastaan hakemieni) apurahan (apurahojen) ehdoissa ei mainita muusta kuin siitä, että työn edistymisestä pitää raportoida, että voi sitten saada ne vuosittaiset apurahat edelleen.

Ja koska apurahalla ollessa tulisin olemaan virkavapaalla työstäni, niin ei kai työnantajallakaan olisi siihen mitään sanomista.

Halusin vain varmistella...jos joku samassa tilanteessa ollut tai apurahalla ollut ja samalla muuta alaa opiskellut vielä vastaisi...

Vierailija
4/9 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen hakemassa väikkäriapurahaa, ja koska työtilanne omalla alalla on epävarma (jopa väitelleille), olen ajatellut alkaa opiskella toista alaa tässä ohella. Minä ja työryhmäni olemme melko varmoja, että saan 3-vuotisen apurahan, vähintää 1 - 2 vuotisen. Jos saan, saako apurahalla ollessaan opiskella muutakin, jos väikkäri kuitenkin todistettavasti edistyy ja tulee lähes valmiiksikin?

Minä tein näin, tosin en sitä mitenkään erikseen mainostanut apurahan myöntäneillä tahoille vaan raportoin vain edistymisestä. Sisällytin joitankin tuon toisen koulutuksen kursseja jatkotutkintoon.

Vierailija
5/9 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa työmarkkinakelpoisuuttani. En minä mitään apuarahojen antajille kertonut. Katsoin sen omaksi vapaa-ajakseni jolloin voin harrastaa, mitä tykkään. Tutkimus kuitenkin edistyi normaalisti.

Vierailija
6/9 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinkin pitää kohtalaisen matalaa profiilia muista opinoista. Ainoa ongelma tässä on se, että luonnollisesti työpaikallani ei pidettäisi siitä, jos kuulisivat, että saatan väittelyn jälkeen lähteä kokonaan toiselle alalle. Mutta, toisaalta, on pakko ottaa realiteetit huomioon sen suhteen, onko niitä töitä omalla alalla. Sen tiedän, että sillä mahdollisella toisella alalla töitä olisi ja odotettavissa oleva palkka olisi noin kaksin- tai kolminkertainen verrattuna nykyisen tutkimusalani odotettavissa olevaan palkkaan.

Vierailija
7/9 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta harvoin niissä opintoja mainitaan, vain muu päivätyö (joka on kielletty)

Vierailija
8/9 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli samaa mieltä olen, ettei muulla kuin väitöstyösi edistymisellä ole merkitystä apurahan myöntäjän näkökulmasta. Lisäksi ehtona on yleensä juuri tuo, että vakituisesta työstä pitää jäädä apurahakaudeksi palkattomalle virkavapaalle. Itse tein jopa keikkatyötä väikkärin vääntämisen ja toisen alan opintojen ohessa. Silloin muutama vuosi sitten kun mulla oli vielä ylimääräistä aikaa, kun ei ollut perhettä ;) Työnantajallekaan ei ole pakko raportoida " vapaa-ajan harratuksesta" eli toisen alan opinnoista, jos et halua. Pääasia, että pystyt vuosittain raportissa osoittamaan, että väitöstyö on edennyt edes jokseenkin sovitussa aikataulussa.

PS. Uteliaisuuttani kysyn, miltä alalta minne olet ajatellut hypätä? Itse olen humanisti (väikkäri nyt esitarkastuksessa), ja opiskelin toisen tutkinnon kauppatieteistä ihan oman mielenkiintoni vuoksi, enkä niinkään urasyistä. Kauppakorkean opinnot oli muuten aika kevyttä höttöä yliopisto-opintoihini verrattuna... mutta ihan mielenkiintoisiakin kursseja tosiaan sieltä löytyi.

Vierailija
9/9 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alaa, jolta ei saa töitä. Ja sitten varmistella ja opiskella toista alaa????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan