Antaisitko tyttäresi liittyä cheerleadereihin?
Kommentit (33)
mitä väliä, sillä mitä toiset ajattelevat, jos totuus on toinen? Jos lapseni, tyttö tai poika on ehdottomasti ihastunut cheerleadaukseen saa hän ilman muuta sitä harrastaa.
En ala kieltämään jääkiekkoiluakaan tai vaikka pesäpalloa niihin liittyvien assosiaatioiden takia. Pääasia, että nuorella on harrastus, josta tykkää ja jos se on liikunnallinen niin entistä parempi.
Tyhmyyttään vaan ne ihmiset näyttävät, joiden mielestä cheerleading on huoraamista.
7
Itse entisenä kilpaurheilijana ja palloilijana suoraan sanoen säälin kyseisen lajin harrastajia. Jos minulla olisi tytär en edes usko, että hän tulisi ohjautumaan ks. lajiin : )
Upea laji! Ja te, jotka kieltäisitte ette taida tuntea lajia!
oli ajatukseta aivain innoissaan.
Kieltäjien logiikalla pitäisi sitten varmaan myös kieltää balettitanssi, taitoluistelu, telinevoimistelu??
Monenlaista paljon pahempaakin jengiä olisi varmasti tarjolla mihin liittyä.
pyrkivän miellyttämään miestä lähtökohtaisesti vaan itseään!
periaate että miestä miellytetään keikistelyllä ei sovi tyyliimme.
Niistä perheistä nuo tyttöset tulevat joissa hyväksytään naisen seksiobjektiksi asettaminen.
Pistän tuon homman samaan kategoriaan kun eroottisen tanssijan homman tanko vaan puuttuu.
Katsottiin tänään lumilautakisoja ja kas kummaa siinä lopussa oli monta tyttöä bikineissä palkintojen jakotilaisuudessa. Jätkät lököhousuissa ja talvikamppeet päällä ja lähellä tyttöjä 6-8 kirkkaanpunaisissa bikineissä - kornia.
Toivon että lapseni arvostavat itseään niin paljon ettei heidän mieleensä edes juolahda vähissä vaatteissa keikistely yleisön edessä.
Erotiikka kuuluu kahdenvälisiin hetkiin kumppanin kanssa.
En oo itsekään harrastanut ja muutama vuosi sitten ensimmäinen mielikuva olis ollut seksistinen laji, että tytöt pomppii lyhyissä hameissa urheilukentän laidalla - että tyttöjen tehtävä on olla taustalla kun pojat pelaa jne.
Mutta sen jälkeen oon kyllä nähnyt cheerleadingia sen verran, että mielipide on muuttunut. Lajin alkuperä saattaa olla mikä on, mutta mun mielestä siitä on kehittynyt oma erillinen lajinsa, joka ehdottomasti ansaitsisi arvostusta siinä missä muutkin lajit. Sehän vaatii kovaa kuntoa, lihasvoimaa, voimistelijan notkeutta ja suorastaan akrobatian taitoja.
Mutta näinhän se on, että seksismillä perustellen naiset polkee toisiaan. Kun eihän cheerleading _voi_ olla arvostettu laji, kun sitä harrastaa enimmäkseen naiset. Loogista, vai? Eikö tuo just ole sitä seksismiä? Jostain syystä miehet osaa vaatia arvostusta miesvaltaisille lajeille, mutta naiset haukkuu omansa huoraamiseksi, naista voi arvostaa vain jos se on perinteisesti miehisellä alalla.
Jos mun lapseni, oli sitten tyttö tai poika, haluaisi harrastaa cheerleadingia, niin totta kai antaisin harrastaa. Hyvä vaan kun on liikunnallisia harrastuksia ja hyötynäkökulmasta katsoen varmasti cheerleading on myös sellainen laji, jossa opitut jutut tukevat muitakin lajeja, jos on enemmän liikuntaharrastuksia.
Itse olen ollut cheerleader, ja tosiaankin raskasta urheilua on, ei mitään pyllynpyöritystä. Mutta en ollutkaan jääkiekkojoukkueen cheerleader, vaan erään salibandyjoukkueen. Jääkiekkojoukkueiden tyttöjen " tanssi" onkin lähinnä jotain seksitanssia muistuttavaa. Eikä harjoituksetkaan ole niin vaativia, koska he tanssivat vain pelikatkoilla.
Hui! Miten te uskallatte antaa tyttöjenne harrastaa joukkuelajeja? Kaikki joukkuelajeja pelaavat tytöthän on lesboja!
Tuttava on miespuolinen cheerleader, tämänhetkinen maailmanmestaruuspronssin haltija. Vaativa laji.