Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko törkeää, jos allekirjoittaa 9 kk työsopimuksen, vaikka tietää, että 4 kuukauden päästä jää äitiyslomalle?

Vierailija
08.02.2008 |

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Vierailija
2/25 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei siihen olisi ja luulisin työnantajankin arvostavan suoraselkäisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin. Voisi sanoa että heidän oma vikansa olisivat heti hakeneet pitempiakasta ihmistä.

Ja hei jokaisella on oikeus hakea uutta työtä, siis että kirjottaa 9 kk sopimuksen, mutta sen jälkeen saakin pitempi aikasen työn tai jopa vakipaikan.

Niin siitä vaan, ota se vastaan.

Vierailija
4/25 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllähän se täysin laillista on ja kyllähän sen äippärahan eteen kannattaa töitä tehdä, joten go for it, vaikken tiedäkään, olisiko musta siihen.

Vierailija
5/25 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ei ole laissa tai sopimuksessa nimenomaan kielletty, niin se on sitten sallittu.

Töihin vaan, sinun raskautesi ei tarvitse siihen vaikuttaa.

Vierailija
6/25 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk ennen laskettua aikaa pitää tieto ilmoittaa, että kyylä mua hävettäisi. Voisi olla aika vittumaista loput 2 kk!!

Vierailija
7/25 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää lapsia Suomeen. :) töihin vuan

Vierailija
8/25 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pitäis kertoa. Sähän joudut olemaan poiskin jatkuvasti äitiysneuvolan takia.

Ja se on saletti, ettet ainakaan siihen firmaan tuu koskaan toista kertaa pääsemään töihin..

Vierailija
9/25 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan kannata keskittyä pelkkään raskauteen.

Työt ja työsopimukset ovat myös naisia varten, eivät pelkästään miehiä.

Me emme ole miesten kaltaisia eikä meidän tarvitsekaan olla. Mies ei ole mikään ihmisyyden normi.

Vierailija
10/25 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mun mielestä pitäis kertoa. Sähän joudut olemaan poiskin jatkuvasti äitiysneuvolan takia.

Ja se on saletti, ettet ainakaan siihen firmaan tuu koskaan toista kertaa pääsemään töihin..

Vierailija
11/25 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha nöyristely pois! Toimit täysin laillisesti.

Vierailija
12/25 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos meet pelkästään 4 kuukaudeksi niin ethän sä saa äp rahaa tulojen mukaan.

Vierailija
13/25 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäin jo maaliskuussa äippälomalle. Sain sitten ihan normaalia palkkaa ekat kolme kuukautta äippälomallani:-)

Tää oli siis työpaikka jossa olin jo vuoden tehnyt eripituisia sijaisuuksia, käytännössä ollut kuitenkin kokoajan samassa paikassa työsuhteen katkeamatta.

Vierailija
14/25 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei kannata yhtään miettiä niiden asemaa. Tai no, ihan pieneen firmaan en kehtaisi mennä noin, kun tietää, kuinka hankalaa se on niille, mutta isompien firmojen ja julkishallinnon kanssa -> anna mennä vaan!

Ei sitä sääliä löydy toiseenkaan suuntaan....

Minä vuosia menin sairaana töihin ja ajattelin aina työnantajan etua kaikissa asioissa. Hyvä kun uskalsin lopulta edes lapsen saada ja sittenkin mietin, että " olenhan sentään ollut hyvä työntekijä 6 vuotta jo" . Heh. Samalla tavalla ne fudut tuli silti. Nykyään ei kiinnosta mikään muu kuin oma etu työasioissa.

Vierailija
15/25 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vähän tuonne suuntaan se oikeasti menee. Sellaista se elämä on. Ei rahalla ole omaatuntoa. Työntekijä ei ole edes ihminen. Takavuosina yhdessä yrityksessä työntekijöitäkin alettiin sanoa resursseiksi pomojen kehoituksesta. Katsos, resurssilla ei ole ihmisarvoa.:)

Vierailija
16/25 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta isossa organisaatiossa on aina varauduttu kaikkeen tuollaiseen, eikä resurssit ole niin tiukalla. Siellä voisin itse noin tehdäkin.

Vierailija
17/25 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kerro!!!

Vierailija
18/25 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/25 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" lisääntymisikäisiä" naisia syrjitään työmarkkinoilla, ja juuri tästä syystä " naisen euro" on aina se 80snt. Ja juuri tästä syystä, jos paikkaa hakee nuori jannu ja nuori nainen (yhtä päteviä tietty), niin se jannu saa sen paikan.

Työkavereistakin varmaan ihan helkutin kiva, kun jus saa sut koulutettua, niin sittten jäätkin mammikselle ja taas joku kouluttaa uutta paikallesi. Varma voit olla ainakin siitä, että elämäsi on kurjaa töissä sen jälkeen, kun raskaudesta olet kertonut ja voit olla myös varma siitä, ettet tuonne pääse enää ikinä töihin. 4kk on niin lyhyt aika, ettet ikinä ehdi osoittamaan olevasi loistava työntekijä.

Sori nyt vaan... mä olen aikanaan kouluttanut ensin äitiysloman sijaisen ja heti perään sen sijaisen äitiysloman sijaisen... ihan vaan pikkasen kiristi pinnaa, kun omat työpäivät venyi yöhön noiden koulutusten kanssa.

Eli vaikka työnantaja onkin suuri riistäjä ja itse perkele, niin kannattaa ajatella vähän mahdollisia työkavereitakin.

Vierailija
20/25 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aivan varmasti äp-raha on parempi kuin työttömällä/kotiäidillä vaikka tuo 4 kk:n palkka jaettaisiinkin 6 kk:lle.

Ja Ap:lle, sinuna menisin töihin (siis kirjoittaisin sopimuksen kertomatta raskaudesta). Raskaus ei saa olla syy miksi ei töihin oteta. Mitäs kirjoittivat määräaikaisen. Eli nimi alle vain, perheelle tuo raha on iso asia!