Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: kenellä kevyin lapsi ikäänsä nähden?

Vierailija
08.02.2008 |

meidän 3v3kk painaa 11.3kg. Pikkusisarus lähes saman painoinen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän tyttö painoi 1-vuotiaana 11kg (nyt 18 kg ja 3,5v, on kyllä yli metrin pitkä mutta painavuuttahan ei kysytty vaan keveyttä... off topic siis.)

Vierailija
2/21 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä mitenkään normaali ja terve lapsi. Paino johtuu siis lapsen perussairaudesta. " Omilla miinuskäyrillä" kuten lääkäri aina tuumaa : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä olin 5lk. reilu 150cm pitkä ja painoin 28kiloa. Jäi traumat päälle, kun kuskattiin tervarissa ja jopa psykologilla, koska epäiltiin syömishäiriötä(jota ei tosiaankaan ollut)

Vierailija
4/21 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kovin pikkuruinen on. Tosin me vanhemmatkin olemme pienikokoisia. Mutta 1.5v nuoremmalla pikkusisarella on myös kasvu niukkaa, painoa on tosin ihan hyvin, mutta pituuskasvu on reilusti miinuskäyrillä. Tarkempiin tutkimuksiin ovat molemmat menossa, mutta epäilen silti ettei niistä mitään sen kummempaa löydy, sillä me molemmat vanhemmat olemme myös pikkulapsina joutuneet kaikenmaailman kasvukontrolleihin eikä mitään ole löytynyt, ja pituudet meillä nyt 160 ja 170cm.

ap

Vierailija
5/21 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pituutta 92cm.

Kaunis ja tasapainoinen kroppa, atleettinen kuin mikä ;-)

Vierailija
6/21 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ei siis ole vanhempiinsa tullut!)

Nyt on alkanut hieman saamaan käyriä kiinni, toivottavasti kouluikään mennessä olisi normikäyrillä ettei ole ihan hippiäinen toisten joukossa.

Tyttö on nyt 4,5v. pituutta 106cm ja painoa 14kg

Vierailija
7/21 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä lapsi sitten samoissa mitoissa kuin meillä esikoinen oli 3v neuvolassa, mitat silloin hieman vajaa 89cm ja 11kg!

Kasvu molemmilla lapsilla terkan ja neuvolalääkärin mukaan menee " tasaisesti omilla (alle -2) käyrillä" .

ap

Vierailija
8/21 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän topikin pointti on...???

Se jolla on hoikin lapsi saa pokaalin? Huh.

Vierailija
9/21 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä kohtalotovereita etsiskelin, aloituksen laitoin ehkä hieman hölmösti, kyse ei ollut siitä kenellä kevein lapsi, vaan tarkoitukseni oli ennemminkin löytää muita joilla on lapsi poikkeuksellisen kevyt/pieni ikäänsä nähden ja kuulla kokemuksia siitä, onko taustalta löytynyt jotain (sairautta?) vai onko ihan normaali pienikokoinen lapsi. Meillä siis tutkimukset edessä vielä mutta kovasti toivon, että kyse olisi vain siitä että ovat saaneet " pienikokoisen geenit"

ap

Vierailija
10/21 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika isohan tuo on? Sanottiin myös että voisi olla geneettista, minä ja mies aika hoikkia kyllä.

Vierailija
11/21 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä meillä ainakaan mitään kääpiötä oo.

Vanhemmat 163/170cm

t nro 6

Vierailija
12/21 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä tyttö oli 9kk neuvolassa (nyt yli 10kk mutta en tiedä tarkkoja mittoja) noin 75cm pitkä ja 9kg. Alle keskiarvon ainakin menee paino ja pituus yli, mutta meidän neuvolantäti sanoo vaan että ei tarttekkaan ylimäärästä painoa olla..Ei ole mitenkään huolissaan kun kehittyy normaalisti ja syö ihan normaalisti.

Mina olen normaalipainossa ja mies alipainoinen luonnostaan. Ei vaan ruoka maita niin että lihoisi juurikaan. Sen takia emme ihmettele lapsen painoa. Minun silmääni ihan normaalin pikkulapsen näköinen :)

Vierailija
13/21 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

16kg! Pituus laskeutunut +2 käyrältä normaaliksi ja paino ikänsä seilannut -1 ja alle =) Ei vikaa, sairasteleekin äärimmäisen harvoin!

Vierailija
14/21 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino alakäyrällä, mutta kasvua oli vuodessa tullut sen verran, että th:n mukaan ei tarvitse huolestua. Olen silti huolissani, sillä pojalla on todella huono ruokahalu.

Vierailija
15/21 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö hyvin, ei ole sairas, on aina ollut miinuskäyrillä...

Välillä aina huolestun :-(

Vierailija
16/21 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa iässä tuonpainoisia kuin ap:lla.

Vierailija
17/21 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä poika 4 v. 114 senttiä ja pikkasen alle18 kiloa...mutta aivan normaalisti menee omillaa käyrillään..

Vierailija
18/21 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö hyvin, muttei ruoka " tartu" .

Vierailija
19/21 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasan 2v 82cm ja 9,6 kg

Vierailija
20/21 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta meillä tyttö oli 9kk neuvolassa (nyt yli 10kk mutta en tiedä tarkkoja mittoja) noin 75cm pitkä ja 9kg. Alle keskiarvon ainakin menee paino ja pituus yli, mutta meidän neuvolantäti sanoo vaan että ei tarttekkaan ylimäärästä painoa olla..Ei ole mitenkään huolissaan kun kehittyy normaalisti ja syö ihan normaalisti.

Mina olen normaalipainossa ja mies alipainoinen luonnostaan. Ei vaan ruoka maita niin että lihoisi juurikaan. Sen takia emme ihmettele lapsen painoa. Minun silmääni ihan normaalin pikkulapsen näköinen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi