Riinan ja Siirin pikkuveljelle nimi?
Niiloa ollaan mietitty, mutta mietityttää, että tuleeko sitten jo liikaa tuota tuplaiitä.. samoin Onni on ollut harkinnassa, mutta salkkari-mielleyhtymä ihan VÄHÄN häiritsee.. :) Muita ehdotuksia?
Kommentit (19)
Ennenkuin näin, että olitte jo harkinneet sitä. Laittakaa Niilo, ihana nimi.
Eli kun se on kerran molemmilla tytöillä, niin sopii pojallekin.
Ja Niilo sopii tyttöjen nimiin.
Muita esim. Iivo tai Miika
Itselleni tuli ekana mieleen Joona
Muita ehdotuksia mitä tulivat mieleen (juuri tupla-i:llä) ovat Miika ja Riiko.
tai sitten muuten vain jämäkkä nimi. Niilo on jotenkin liian pehmeä ärrien rinnalla.
Vai onko teillä äidin nimessä R-kirjain ja isän nimessä taas ei? Silloin Niilo voisi käydä hyvin.
lapsella kun ei ole nimeä vieläkään.. Pohdinta siis jatkuu!
Niilo-nimestä luovuttiin, se on noiden r-sarjalaisten rinnalla jotenkin nuiva.. Varsinkin kun sukunimi on lyhyt, ja alkaa N:llä, niin koko nimi olisi sitten turhan nynny! Varsinkin kun äidin ja isän nimissä on molemmissa myös r, pitää se varmaan saada pojallekin.. :)
Aarosta tulee taas tuo salkkari-mielleyhtymä, ja mä en tiedä montaa vastenmielisempää asiaa kuin se sarja! Iiro sopisi sisarusten nimiin, mutta ehkä turhankin tehokkaasti.. Äh, en mä tiedä! Apua!
Risto, Mauri, Kauri, Rikhard, Riku, Einari
Tuo Iiro on kyllä noista paras, mutta minun mielestäni se Niilokin sopii ihan hyvin vaikkei siinä ole ärrää. Laittaakaa toiseksi nimeksi Jalmari, Oskari, tms ärrä nimi :)
Ja kun kerran sukunimikin on lyhyt, niin tuo Jeremiashan sopisi tosi hyvin! :) Myös jo ehdotetusta Laurista pidän paljon. Tai mitäpä ap tykkäisit semmoisesta ihanasta vanhasta nimestä kuin Aarne? Pehmeä, mutta kuitenkin " miehekäs" ja r:kin siinä on! Lisäksi päättyisi eri kirjaimeen kuin siskojen nimet...
Siinä olis r muttei tupla i:tä.
Kuitenkin tuplavokaali mikä kuulostaa kivalta.
Tosi hyviä ehdotuksia!
Jotenkin tuo Aarne olisi aivan ihana.. Saapa nähdä mitä mieltä mies on. Ja siihen sopisi hyvin jatkoksi Juhani (miehen toinen nimi).
Oli kyllä muitakin tosi hyviä ideoita, eiköhän näistä se nimi löydy! :)
onkin kiva! Jos haluaa jotakin samaa nimeen, tuo ii-teema on kiva, ei tule liian samanlaiset nimet kuitenkaan.