Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olet ollut työhaastattelussa, joka ryhmähaastattelu, kerro minkälainen tilaisuus!

Vierailija
07.02.2008 |

Onko ollut tavallaan kuin yksilöhaastattelu, mutta enemmän porukkaa paikalla, vai onko ollut case-tyylinen haastattelu kyseessä?

Mitä pitäisi erityisesti ottaa huomioon ryhmähaastattelutilaisuudessa?

Jännittää jo kovasti, kun ensi viikolla sellainen edessä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopuksi saimme vielä ryhmätehtävän eli meidän piti käydä läpi kuviteltu tilanne, kuinka toimisimme.

Älä puhu toisten päälle, älä ole suuna päänä, mutta älä myöskään jää hiirulaiseksi. Muista kommentoida toisten sanomisia kauniisti, vaikka olisitkin eri mieltä. Tuo rohkeasti oma näkemyksesi ja persoonasi esiin.

Tsemppiä!

Vierailija
2/6 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kuuntelet toisia etkä höpise omiasi, tai päällepäsmäröi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai sellainen, jossa (myös) useampi hakija?

Itse olen ollut muutaman kerran sellaisessa ryhmähaastattelussa, jossa on ollut 2-3 haastattelijaa kerralla. Yleensä siinä on pomo, tehtävässä tällä hetkellä toimiva tai muu kollega ja mahdollisesti rekryfirman edustaja.

Tilanteet ovat olleet ihan rentoja. Ihmiset kyselevät vuorotellen. Muuten ihan tavallinen haastattelutilanne.

Vierailija
4/6 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni kyllä haastattelijoitakin on enemmän kuin yksi.

Vakituisessa työssäkin olen jo ollut pidemmän aikaa, mutta tämä on silti ensimmäinen työhaastatteluni, joten tuppaa jännittämään tosi paljon.

Jos vielä jotain hyviä vinkkejä, niin mielelläni otan vastaan ja kiitos tähän mennessä vastanneille :).

Vierailija
5/6 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli väkisinkin sellainen nokkiminen, kun jokainen joutui vastaamaan samaan kysymykseen. Yritä ainakin olla sellainen, ettet mollaa kenenkään toisen vastauksia, vaan sano vaikkapa, että

- Minä olen samaa mieltä. Ajattelen myös että...

- Hyvä pointti. Itsekin pidän... Pidän myös ...

Yritä siis olla rakentajatyyppi ja kuuntele mös toisten vastauksia.

Vierailija
6/6 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten kustannuksella? Ja viidentenä vastaajana on varmaan aika vaikea keksiä enää mitään " uutta" .

Ei kai tässä muu auta kuin mennä paikalle ja katsoa mitä on tuleman. Haen työtä, jossa vuorovaikutustaidoilla on paljon merkitystä, joten sen vuoksi varmaan ryhmätilaisuus...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme