Ylipainoinen äitiyneuvolassa.
Saa todella ikävää kohtelua, ikäänkuin olisi tyhmä, täysi idiootti.
Suoraa haukkumista ja nöyryyttämistä.
Kommentit (31)
ja asioinut varmaan seitsemän eri terveydenhoitajan kanssa.
Toisaalta olen myös itsevarma tyyppi ja tehnyt heti selväksi, että tiedän kyllä itse painoni ja miten se on tullut, ja että elän painostani huolimatta terveellisesti.
Yhtäasiaa mietin. Ylipaino on psyykeen liittyvä juttu siinä kun alkoholismi jne...miksi ajatellaan että lihavia täytyy haukkua ja antaa keppiä kun alkoholisteillekaan ei olla ilkeitä ja haukkumalla koeteta saada irti alkoholista? En usko että kukaan hankkii 30kg liikapainon vaan huvikseen. Itsekin olen ylipainoinen äiti ja kiitos neuvolan+muun hoitohlökunnan kannustuksen, sain painon pysymään odotusaikana vain 2kg nousussa, nyt lapsen kanssa paino laskee ja on motivaatio jatkaa. Ei varmaan olisi jos haukut olis tulleet.
Kiitos vain!
En minäkään mikään helposti sanattomaksi menevä nyhverö ole, päinvastoin, itsevarma ja sananvalmis. Ja olen myös tietoinen kiloistani erittäin hyvin.
Siltikin sain jo esikoista odottaessa (jolloin en edes ollut niin pahasti ylipainoinen, vain vähän pyöreä) sain ivallista kommenttia neuvolantädiltä heti ovesta sisään astuessani " muhkeista muodoista" ja saman tiedän passituksen sokerirasitustestiin, ennenkuin olin ehtinyt edes hädin tuskin päivää sanoa.
Kyllä ihmetytää meihin lievästikin ylipainoisiin kohdistettu terrori neuvolhenkilökunnan taholta. Eihän sitä uskalla kohta edes raskaaksi hankkiutua!
aukoa, niin kuulisi varmasti kunniansa.
En vihjaillut mitään, vaan kerroin vain kuinka asia on omalla kohdallani, ja uskoakseni kuitenkin suurimman osan ylipainoisista odottajista.
JA tosiaan, mun lisääntymistäni ei ainakaan yksikään veemäinen terveydenhoitaja saisi loppumaan, menen myös bikineissä rannalle jos siltä tuntuu jne.
Elkää olko niin herkkiä! Enemmän ne ilkeydet niistä ilkeilijöistä kertoo (= täysiä moukkia) kuin ilekilyjen kohteesta.
Vierailija:
Kiitos vain!En minäkään mikään helposti sanattomaksi menevä nyhverö ole, päinvastoin, itsevarma ja sananvalmis. Ja olen myös tietoinen kiloistani erittäin hyvin.
Siltikin sain jo esikoista odottaessa (jolloin en edes ollut niin pahasti ylipainoinen, vain vähän pyöreä) sain ivallista kommenttia neuvolantädiltä heti ovesta sisään astuessani " muhkeista muodoista" ja saman tiedän passituksen sokerirasitustestiin, ennenkuin olin ehtinyt edes hädin tuskin päivää sanoa.
Kyllä ihmetytää meihin lievästikin ylipainoisiin kohdistettu terrori neuvolhenkilökunnan taholta. Eihän sitä uskalla kohta edes raskaaksi hankkiutua!
En muista tarkalleen, mutta korkeaakin korkeampi kuitenkin.
Pahaa sanaa en ole neuvolantädiltäni kuullut. Mistä olen hyvin kiitollinen, koska olen hyvin itsetunnoton ihminen.
Raskaus tuli yllätyksenä, enkä näin ollen raskautta varten ehtinyt laihduttaa. Raskauden aikana on tullut tähän mennessä 4 lisäkiloa entisten lisäksi (nyt olen viikolla 37). Hyvin hienovaraisesti on myös suhtauduttu mielenterveysongelmaani, en ole siitäkään pahaa sanaa saanut. Olenhan toisaalta ihan tasapainossa nykyään, mutta kyllä niitä mielipiteitä siihenkin asiaan löytyy.
Olen todella onnellinen omasta neuvolantädistäni. Hänen vuokseen olen hyvin motivoitunut raskauteen, raskaudenseurantaan ja myöskin siihen että saan painoni tiputettua normaalin rajoihin synnytyksen jälkeen. Juuri siksi että tunnen olevani hyväksytty. Jos minua painettaisiin maan rakoon neuvolassa painoni vuoksi, todennäköisesti söisin suruuni, ahdistunein mielin ja vastahakoisesti menisin neuvolaan, mikä vaikuttaisi negatiivisesti myös em mielenterveysongelmaan.
jonka mielestä lihavuus ei johdu mistään muusta kuin laiskuudesta ja itsekurin puutteesta! :)
39: oli mulla vaan komea vauvavatsa, joka nyt kadonnut syntymän myötä. Ei se automaattisesti mihinkään läskien väliin katoa.
Huomaa ettei 41 tajua kun oman napansa...ei sitä aina hoikka voikaan ymmärtää. Ja siksi ilkeilijöitä riittää.
Itselläni on onneksi ollut tosi mukavat ja fiksut terkkarit, jotka ovat suhtautuneet ylipainoon asiallisesti. Terkkari on todennut ja olen itsekin tiennyt, että ylipainoon liittyy kohonneita riskejä ja minustakin oli hyvä, että tehtiin sokerirasitus. Mitään nalkutusta ei kuitenkaan tullut missään vaiheessa, kun arvot olivat aina todella hyvät eikä mitään ongelmia tullut.
Vierailija: