Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 8+6 ja neuvolassa ei kuulunut sydänääniä :(

Vierailija
07.02.2008 |

Inhottava olo, itkettää ja surettaa.

Terveydenhoitaja laittoin doblerin hyvin alas häpyluun päälle (siis todella alas ja siihen luuhun) eikä liikutellut muualle.

Onko muilla jo kuulunut tuolla viikolla?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi 99% tapauksista rv 8+6 ei todellakaan sydänääniä kuunnella! Ihme terkka ollut.

Vierailija
2/14 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sydänäniä ei tosiaankaan kuunnella vielä noilla viikoilla, koska äidit sitten huolestuvat TURHASTA! Älä huoli, todennäköisesti kaikki on hyvin. OIkeastaan harmillista, että jotkut innokkaat terkkarit kuuntelee liian aikaisin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumman aikaisin kuuneltu sydänääniä. Kuukauden päästä tuosta voi ihan hyvin jo kuuluakin..

Vierailija
4/14 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä noin aikaisin ei edes ritetä kuunnella. Kai terkka sulle kertoi, että luultavasti ei kuulu?? Itselläni kuului ekassa raskaudessa vkolla 10 ja rajun vuodon takia edes kokeiltiin vielä, Jos ei olisi kuulunut olisin ultraan mennyt. Tässä toisessa raskaudessani kokeiltiin vasta vkolla 12. Iha hölmöä edes kokeilla noin aikaisilla viikoilla, kun kuitenkin huoli iskee äidin mieleen.

Vierailija
5/14 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doplerilla kuuluu " varmasti" rv12 jälkeen, monilla rv10 jälkeen. Tätä ennen on yleisempää, että ei kuulu sydänäänet lainkaan.

Vänkäsitkö terkalta, että kuunnellaan vai ehdottiko sitä itse? Ihan mielenkiinnosta; kertoo jotain th:n ammattitaidosta jos on itse mennyt moista ehdottamaan...

Vierailija
6/14 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuunnellaan vasta rv 12-13, turhaan äiti huolestuu sitä ennen kun ei todennäköisesti kuulukaan.

Vierailija
7/14 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloinkin vasta kun olin ensin juonut 5-6 lasia vettä jotta rakko täyttyi :)

Vierailija
8/14 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saat mielenrauhan.

Vierailija
9/14 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulunut neuvolan laitteilla rv13+1! Seuraavana päivänä ultrassa kaikki oli kunnossa. Enkä ole lihava (sekin vaikuttaa), mutta mulla kyllä on taaksepäin kallistunut kohtu.

Vierailija
10/14 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa, jos huolestuttaa kovasti

Vierailija
11/14 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolestuin ihan hirveästi. Sain ajan äitipolille, jossa lääkäri katsoi tilanteen ultralla ja kaikki oli hyvin!

Vierailija
12/14 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulunut, ja lääkäri kyllä sanoikin että todennäköisesti ei kuulu mutta koitetaan nyt kumminkin. Ja siis, lääkäri kuunteli ihan pyytämättä.

Seuraava vaihe olikin sitten np-ultra kolmisen viikon kuluttua, ja siellä se sydän sykki. Sen jälkeen on kyllä sydänäänet sitten kuuluneetkin.

Vierailija
13/14 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli rv 11+1 ja 12+1. Olen vieläpä erittäin hoikka, mutta kohtu on taaksepäin kallistunut. 1 ultrassa sitten kummassakin todettu, että vauva löytyy oikeasta paikasta ja sydän lyö :) Lisäksi ensimmäisessä raskaudessa hedelmöitys oli tapahtunut viikon myöhemmin kuin oletettiin. Joten syitä voi olla monia. Älä turhia huoli vielä.

Vierailija
14/14 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äänet kuului. Terveydenhoitaja kyllä varoitti etukäteen, että niitä ei välttämättä kuulu vielä, että ei saa sit säikähtää... Katottiin silloin myös ultralla ja siellähän se katkarapu kölli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi