Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mikä on sinusta ihanteellinen kotihoidon pituus lapselle? Kauanko itse olit kotona?

Vierailija
07.02.2008 |

Minä sanoisin että ihanne 3-4 vuotta, itse menin töihin kun esikoinen oli 4,5 ja kuopus 2,5 v.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa kanssakäyminen on juuri se, joka sosiaalisia taitoja kasvattaa! Ja mitä ihmettä kuvittelet esim. päiväkodissa tapahtuvan, jos ainoastaan siellä sosiaaliset taidot pääsevät kehittymään?

Vierailija
22/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat pystyvät kyllä opettamaan lasta luistelemaan jne, mutta kyllä ikätovereiden seura ja sosiaalisten taitojen oppiminen (= myös isossa ryhmässä toimiminen) on merkittävä juttu jo tuon ikäiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vapaa kanssakäyminen on juuri se, joka sosiaalisia taitoja kasvattaa! Ja mitä ihmettä kuvittelet esim. päiväkodissa tapahtuvan, jos ainoastaan siellä sosiaaliset taidot pääsevät kehittymään?

Vierailija
24/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten mollaamista ja tallomista ja kiusaamista.

Meidän lapsen eskariryhmässä ainoastaan kotihoidetut osaavat odottaa vuoroaan, muut tallovat kuin mullilauma.

Vierailija
25/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. tyytyväisen ja päiväkodissa paljon kivaa kokeneen 6-vuotiaan äiti

Vierailija
26/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa...ylärajaa en tiedä, mutta vähintään 2v haluan olla kotona tämän pienen kanssa. Itseni vietiin juuri 2v täyttäneenä päiväkotiin vaikka äiti on myöhemmin sanonut että minulle olisi jokin pienempi systeemi ollut parempi.

Vierailija
27/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja/tai kerhossa, ystäväperheiden muodossa jne. Kotona voi oppia yhtä sosiaaliseksi, ehkä jopa enemmänkin toisia huomioonottavaksi kuin päiväkodissa.

Mutta niin omalle kuin muidenkin tuttujen kohdalle on osunut elämäntilanteita, joissa kotihoito ei ole ollut mahdollinen niin pitkään.

Oma äitini palasi töihin, kun olin muutaman kuukauden ikäinen, hoitaja tuli kotiin. Päivähoitoon menin n. vuoden ikäisenä.

Vierailija
28/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

älähän yleistä... Tuolla asenteella minäkin voin tulla luettelemaan vinon pinon ominaisuuksia, joita minun kotihoidetuilla kaverieni lapsillani on.

Voin vaikka aloittaa tytöstä, joka pahoinpitelee perheen koiraa. Tai pojasta, joka on hyvin, hyvin yksinäinen.

15

Vierailija
29/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muka??? Kerroin vain mikä meidän lapsen eskariryhmän tila on.

29

Vierailija
30/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo lause kuulostaa yleistykseltä:

" niin tai sitten vain ryysimistä,

toisten mollaamista ja tallomista ja kiusaamista."

Siinä on enemmän negatiivisia ominaisuuksia kuin edellisen kirjoittajan luettelemia positiivisia ominaisuuksia.

Vierailija
31/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei lue YLEENSÄ, AINA, USEIMMITEN, KAIKISSA TAPAUKSISSA, JOKA PAIKASSA...

Sille en voi mitään, että sinä olet yliherkkä.

29

Vierailija
32/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään negatiivista asiaa...

Vierailija
33/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
34/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennan: ehkä kyse ei olekaan juuri tuosta lauseesta. Kyse on asenteestasi, joka tulee joka raosta. Kuten tuosta lauseestasi, missä haukut minua yliherkäksi.

Taidat olla yh. Tai jos et ole, niin jossain vaiheessa elämää olet. Asenteesi sucks.

36

Vierailija
35/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus tosin meni jo vuoden täytettyään.

Vierailija
36/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hukassa keskustelun suhteen, haukutte toisianne, lapsetkaan eivät käyttäydy näin.

Vierailija
37/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi