Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö ne keski-ikäiset esteratsastajamiehet naivat siellä talleilla 15-vuotiaita tyttöjä?

Vierailija
07.02.2008 |

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne pedofiilitkin yleensä jämäkän ein tajuavat :-)

Vierailija
2/30 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoisin hevosia, ratsastin ja kävin kisoissa hoitamassa hoitohevostani ja silti en törmännyt kyseiseen ilmiöön. Eli on niitä mukavia ja turvallisiakin talleja ollut. 80-90 luvulla oli tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä ne pedofiilitkin yleensä jämäkän ein tajuavat :-)

Kyllähän siinä voi olla kuukausien tai vuosien systemaattinen pehmittäminen takana! Sehän siitä tekeekin vaikeaa. Jos se olisikin niin, että eräänä päivänä tuntematon tulee eteen ja kysyy " pannaanko" , niin siinähän voi helpostikin nauraa, että vitun patu mä sun kanssa mihinkään ala!

Mutta jos joku on tehnyt huolellista työtä 2-3 vuotta ja on taitava imartelija, niin tietyllä tavalla altis kohde on valmista kauraa...

Vierailija
4/30 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hoisin hevosia, ratsastin ja kävin kisoissa hoitamassa hoitohevostani ja silti en törmännyt kyseiseen ilmiöön. Eli on niitä mukavia ja turvallisiakin talleja ollut. 80-90 luvulla oli tämä.

Vierailija
5/30 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitanut vuosikausia ainakin neljän raviukon hevosia eikä niistä yksikään olisi ikimaailmassa koskenut minuun eikä kavereihini.

Isot ratsastuskoulut tätä nykyä ovat useimmiten naisten pyörittämiä joten tuskin on suurtakaan vaaraa.

Hevosurheilu on siitä erikoinen asia, että saman asian ympärillä tykkäävät pyöriä niin vanhat ukot kuin nuoret tytötkin. Eiköhän samanlaista peliä olisi yhtälailla muissakin ympyröissä, jos yhteen pääsisivät ukkomiehet ilman vaimojaan ja nuoret tytöt. Hevosihmiset ovat ihan tavallisia ihmisiä.

Vierailija
6/30 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sillä tallilla jossa käytiin, juuri miehiä ollutkaan, tallinomistaja/isäntä vain, ja hän oli leppoisa vanhempi mies jonka omat tytöt ja vaimo pyörivät päivittäin tallilla myös, joten varmaan olisivat mahdollisuudetkin olleet suht harvassa.

Naispuoliset kilpahevosten omistajat ne aikamoisia bitchejä kyllä olivat, eikä heidän hevosiaan päin saanut edes katsoa kuin ne harvat ja valitut. Minä olin vielä yläasteikäisenä paljon kiinnostuneempi hevosista kuin niistä harvoista miespuolisista joihin tallilla törmäsi.

Tuntihevosia hoidimme kaverin kanssa tuntitolkulla ilmaiseksi ja tunsimme itsemme etuoikeutetuiksi, jos _saimme_ siivota bokseja tai puhdistaa varusteita! Tai varsinkin harjata ja hoitaa hevosta itseään. Nykypäivänä tuntuu helposti lasten työvoimana pitämiseltä, mutta se oli niin suuri ilo ja riemu kun sai tehdä jotain oikeasti, että ei sitä voi suoraan riistoksi tulkita. Toiset katsoivat kateellisena vierestä kun joku sai luvan lapioida paskaa. ;) No, tukeehan siinä lapsen liikunnallisuutta...

Ravihevosia hoidin yksityistallilla sitten vähän vanhempana, ja niitäkin hevosia piti keski-ikäinen mies, joka käyttäytyi aina hyvin asiallisesti, yhtään kertaa ei minkäänlaista väärinkäytöksen merkkiäkään. Ehkä sitä vain oli onnekas ettei edelläkuvattujen esimerkkien tapaisia miehiä sattunut hevosharrastuksessa vastaan. Ja toisaalta, en koskaan edennyt pidemmälle harrastuksessa, että olisin kilpaillut ja matkustellut, en myöskään lähtenyt raveihin sen tallinomistajan kanssa vaikka olisin päässyt. Se ei tuntunut minusta kovin viisaalta, vaikka olisin ollutkin vain hevosenhoitajana. Ihan hyvä, niin eipähän tullut ukolle kiusausta. ;)

Minulle jäi lämpimät muistot hevosharrastuksesta, vaikka se tyssäsikin opiskeluaikaan, kun aika ei vain enää riittänyt joka taholle. Olen kyllä miettinyt monesti, alkaisiko aikuisratsastajaksi.

Vierailija
7/30 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

monenlaista tallia on nähty; totta on että hevosmies ei taida olla uskollinen kumppani, sille tosiasialle en minäkään mitään mahda enkä voi silmiä sulkea siltä mitä olen nähnyt.

Ja nuoret tytöt kuuluu kuvioon, niin monella hevosmiehellä taitaa olla se noin 20 vuotta nuorempi kumppani, jolle sitten saattaa uskollinen ollakin kun ei sitä ensimmäiselle vaimolle koskaan ollut.

Ala on tuossa mielessä vähän sairas enkä tiedä mistä se johtuu. Ja tosiaan itsekin törmäsin muutamiin lähinnä pikkutallien isäntiin jotka kyllä ahdistelivat vaikka ikää itsellä oli vasta 12 tai 13. Niillä talleilla en enää käynyt ja joskus jouduin puolustautumaan rajustikin. Ehkä olen vähän kummallinen luonne sillä en tosiaan ole koskaan ollut noitten teinien perään kuolaavien hevosukkojen manipuloitavissa.

Toisaalta hevosharrastus itsessään on niin hyvä ja elämässä eteenpäin vievä ( tuo lujaa tahtoa, sisua, kärsivällisyyttä, ahkeruutta jne.) että älkää nyt ihmeessä kieltäkö lastanne harrastamasta hevosia. Voihan noista ahdistelevista äijistä ottaa selvää, ei niitä tosiaan joka tallilla ole.

Mutta ihan aiheellinen keskustelu tämä sinänsä on, välillä näissä ilmenee aika hurjia kohtaloita niinkuin tuo yhdessä vastauksessa mainittu naapurin 12-vuotias...

Vierailija
8/30 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallit oli kyllä käsittämättömiä paikkoja. Toisaalta miehet oli aivan aidosti kiinnostuneita hevosurheilusta ja hyvin reiluja ja kannustavia, mutta auta armias kun jäit sopivasti kahden kesken. Ja sitten kun ensimmäisen kerran olit antanut niin sinun oletettiin olevan aina valmis.

Vierailija
9/30 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tapahdu tuollaista missään tavallisessa ratsastuskoulussa.

Ihan hyvillä mielin voitte antaa tyttärienne jatkaa harrastustaan.

Vierailija
10/30 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne jotka kilpailee silinterissä ja frakkitakissa!

Vierailija
11/30 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenkin kuin keski-ikäisiltä ukkeleilta. Yleensä kai hyväksikäyttöön ajautuvat ne, jotka janoavat huomiota tavallaan hinnalla millä hyvänsä (koska eivät sitä muuten saa) ja ovat siksi haavoittuvia.

Vierailija
12/30 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttuaiheita voi ehdottaa ohjelmien kotisivuilla, esim. MOT-ohjelmalla on omansa ja varmasti kotimaan katsauksilla yms, jotka saattaisivat tarttua aiheeseen nopeamminkin. Mainintaa vaan siitä SUL:n vaimikäseoli selvityksestäkin joka jäi vähälle huomiolle.

Vierailija
13/30 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni on aina aivan järkyttynyt ja kysyy, miksi en koskaan nostanut syytettä. No mitenpä minä olisin?

Vierailija
14/30 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olis kyllä taatusti MOT:n paikka!

Vierailija
15/30 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tämä ratsastuksenopettajan mies oli sellainen, joka pyöri aina auttelemassa tallilla, ei varsinaisesti ratsastajatyyppiä itse. Mutta niin vaan siinäkin kävi, että ero tuli kun mies rupesi puuhastelemaan yhden tallitytön kanssa, koko ratsastuskoulu meni myyntiin, kun nainen ei sitä yksinään pystynyt pitämään jne... Oli se jotenkin niin surullinen koko kuvio.

Vierailija
16/30 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini tuli 15v raskaaksi hoitohevosensa omistalle, mies reilu 40v. Teki kaikessa hiljaisuudessa abortin ja jatkoi hevosen hoitamista vielä vuosien ajan. Jatkuvaa kaksimielisten juttujen kuntelua, hiplailua, juopottelua vanhempien ihmisten seurassa jne. Sitä oli minun ja monien muiden teinien arki yksityisellä ratsutallilla Etelä-Suomessa. Vasta näin aikuisena olen tajunnut minkä paskan kohteeksi me jouduttiin. Silloin nuorena sitä oli niin kiinni siinä " porukassa" johon oli päässyt, että se kaikki ikävä ikäänkuin kuului vain asiaan. Iltaisin pelotti jäädä tekemään iltatallia (ruokintaa ja siivousta) yksin kun ei koskaan tiennyt jos joku ei-toivottu mies tuli seuraksi. Noissa hevosporukoissa nuoret tytöt aikuistuu vähän turhan nopeaa.

Vierailija
17/30 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaverini tuli 15v raskaaksi hoitohevosensa omistalle, mies reilu 40v. Teki kaikessa hiljaisuudessa abortin ja jatkoi hevosen hoitamista vielä vuosien ajan. Jatkuvaa kaksimielisten juttujen kuntelua, hiplailua, juopottelua vanhempien ihmisten seurassa jne. Sitä oli minun ja monien muiden teinien arki yksityisellä ratsutallilla Etelä-Suomessa. Vasta näin aikuisena olen tajunnut minkä paskan kohteeksi me jouduttiin. Silloin nuorena sitä oli niin kiinni siinä " porukassa" johon oli päässyt, että se kaikki ikävä ikäänkuin kuului vain asiaan. Iltaisin pelotti jäädä tekemään iltatallia (ruokintaa ja siivousta) yksin kun ei koskaan tiennyt jos joku ei-toivottu mies tuli seuraksi. Noissa hevosporukoissa nuoret tytöt aikuistuu vähän turhan nopeaa.

Vierailija
18/30 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hoitanut niin opetushevosia kuin kisahevosiakin, käynyt monilla eri talleilla ja sen jälkeen opiskellut Ypäjällä 2 vuotta.

Törmäsin tähän ilmiöön vasta Ypäjällä, silloinkin ihan omalla käyttäytymisellä selvisin jopa ihan " julkisesti" naistennaurattajan hevosenhoitajana ilman mitään ahdistelua. No muutaman ehdotuksen tietysti sain, mutta ihan napakasti ja huumorilla sanoin takaisin, joten välit oli jatkossa reilut. Eli pitkälti on kiinni omasta käytöksestä ja itsetunnosta, mutta toisaalta olinkin jo 18-vuotias. Nuorempia pitäisi kyllä aikuisten puolustaa tällaisessa tilanteessa.

Hevosharrastus kyllä antoi mulle tosi paljon, opin jo pienenä vastuuntuntoiseksi, oma-aloitteiseksi sekä ahkeraksi. Siitä on ollut monesti hyötyä elämässä. Omat lapseni kyllä saavat tallilla käydä, ja siellä niin tehdä töitä kuin rentoutuakin.

Alkoholinkäytöstä, meilläkin talliporukalla käytiin iltaisin ryyppäämässä, mutta mittakaava oli paljon viattomampi ja pienempi kuin luokkakavereilla, joiden ei tarvinnut aamulla aikaisin herätä tallihommiin!

Vierailija
19/30 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavia ukkoja lähes kaikki. Olin pitkään talleilla töissä ja IKINÄ en ole tavannut hevosmiestä, joka ei olisi pettänyt kumppaniaan tyttöjen kanssa.

Vierailija
20/30 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa jo ilahduin kun SUL:ssa oli otettu projektiksi puuttuminen tyttöjen kokemaan seksuaaliseen ahdisteluun ratsastustalleilla. Mutta varmaan sekin on vaiettu kuoliaaksi :(

Ja niissä piireissähän se on 14v tytön vika, jos se " vamppaa" 37v miehen. Se " lutka" on vaan miesten perään, eikä mies voi kuin antaa.

t. Ikuiset " traumat" siitä jatkuvasta perseen/tissien puristelusta ja alapäähän käymisestä saanut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi