Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikkuva nainen synyttää pieniä lapsia!

Vierailija
31.01.2008 |

Fyysinen aktiivisuus raskauden aikana vaikuttaa vauvan syntymäpainoon. Tutkijat seurasivat 51 raskaana olevaa naista, jotka testattiin raskausviikoilla 20 ja 32. Aktiivinen neljännes naisista synnytti keskimäärin 680g pienempiä vauvoja kuin vähiten liikkuvat äidit. Aiemmissa tutkimuksissa on selvinnyt, että kuntoilevien naisten vauvoilla on yleensä muita vauvoja sopusuhtaisempi keho sekä kehossaan vähemmän rasvaa, mutta luut ja lihakset ovat vahvoja.

Kunto Plus/ Obstetrics & Gynecology, 2007

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi 51 on TODELLA pieni otos ja muutenkin tutkimus vaikuttaa aika ... epäilyttävältä.

Vierailija
2/7 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...voinut liikkua muttakun supisteli niin mahottomasti raskauden puolivälistä lähtien....!! Grr, kyllä alkoi ottamaan aivoon kommentoinnit liikunnan hyväätekevyydestä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ei-liikkuva nainen ja periyttää lapselleen näitä liikkumiseen sopivia geenejä, eli pienempää rasvaprosenttia, lihaksikkuutta, sopusuhtaisuutta. Ei niin, että liikkuminen raskaudenaikana suoraan aiheuttaisi niitä sikiölle. Vaikka onhan tuo jälkimmäinenkin mahdollista.

Vierailija
4/7 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja totean omasta puolestani, että pakkoliikunta viimeistä lasta odottaessa(kun isommat pienet piti mut väkisin jatkuvasti liikkeessä) sai aikaan sekä oman että lapsen laihuuden.

Mutta joka tapauksessa sitä liikuntaa tarvitsee ihan jokainen. Jos ei voi lähteä rankkoihin lajeihin kuten pitkälle kävelylle tai jumppaan, aina voi tehdä lääkärin sallimaa voimistelua, siis jopa kaksosia odottava vuoteeseen määrätty emonen. Ilman järkevää liikuntaa tulee veritulppa johonkin kohtaa. Hidas ja harkitseva voimistelu on aina hyväksi, ja raskauden aikanakin turvallista, kunhan ei tee kiellettyjä vatsalihasliikkeitä.

Harva oivaltaa, että esim. normaalia HITAAMPI kävely vessaan ja istuminen ryhdikkäästi parin minuutin ajan kerrallaan on itse asiassa mitä parhainta voimistelua.

Vierailija
5/7 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienikokoinen ja liikkuva. Raskaukset ongelmattomia, mikä tietty tekee liiikkumisen mahdolliseksi. Ja synnytin pienikokoiset lapset 2360g ja 2700g... Kaikki kunnossa kaiken aikaa. Mutta enemmän mä ite toisaalta uskon geneettisiin taipumuksiin, mun mummo teki pieniä vauvoja 9kpl ja äitinikin alle 3kg vauvat...

Vierailija
6/7 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

4200g ja 54 cm

Hänen raskausaikana liikuin kyllä enemmän kun koskaan koko ikänäni. Oli fyysinen työ ja vapaa-ajalla pienet lapset pitivät liikkeessä.

Esikoinen oli kirppu, pienin ja makasin lähes koko loppuraskauden.

Vierailija
7/7 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska otanta on noin pieni, mutta mielelläänhän tuohon uskoisi. Liikunta tekee hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä