Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinteiden aloitus, imetys 3-kuisella, mielipiteitä

Vierailija
06.02.2008 |

Ja ennen kuin kukaan hermostuu otsikosta, pyydän lukemaan taustan ja kommentoimaan sitten. Tilanne siis tämä: 3 kk vanha vauva on tähän asti ollut osaimetyksellä, osittain (ehkä n. puolet ja puolet) korvikkeella. Suht kookas poika. On syönyt rintamaitoa ongelmitta ja jaksanut imeä tosi pitkään. Korviketta olen joutunut antamaan siitä yksinkertaisesta syystä, ettei rintamaito ole riittänyt. Aina kuitenkin syötän rintaa (molempia rintoja) ensin ja jos nälkä jää, sitten pullomaitoa.

Tänään neuvolassa terkkari ehdottikin, että voisin aloittaa vauvalle kiinteät ruoat jo nyt pikkuhiljaa, jotta maidontarve vähenisi vauvalla ja pullomaitoa tarvitsisi näin ollen antaa vähemmin ja vähemmän. Samalla tämä tukisi imetyksen jatkumista mahdollisimman pitkään. Toivoisinkin suuresti, että pystyisin imettämään vauvaa vielä ainakin muutaman kuukauden. Esikoisen imetys päättyi reilu 3kk:n ikäisenä kaikkien ongelmien kautta. Mutta tämä kuopus tuntuu olevan " kärsivällisempää" laatua ja sen vuoksi haluaisinkin jatkaa " hyvinalkanutta" imetystä. Kysymykseni onkin, että onko kenellekään muulle ehdotettu tällaista neuvolasta ja kuinka imetys/elämä muuten on sitten sujunut?

Ja tällä en todellakaan hae itselle mitään helpotusta tai hyötyä, haluaisin vain jatkaa imetystä pidempään kuin esikoisella.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse aloin puhua siitä, että olen yllättynyt siitä, että maitoa on vielä riittänyt senkin verran, mitä on riittänyt. Ja että olen iloinen siitä, että vauva vielä suostuu syömään rintaa. Syy ei ollut siis se, että vauva olisi kasvukäyrien ylärajoilla.

T. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä