Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hartan skater vs teutonia Y2K ?

06.02.2008 |

Olisiko kellään kokemusta molemmista? Tai ainakin kertoa plussaa miinusta toisesta. Olen vasta katsellut netissä käytettynä molempia, mutten ihan älyä eroa.

Tarvitsisin niitä myös päiväunikäyttöön, mutta ennen kaikkea lenkkeilyyn, myös jonkinsorttisessa maastossa.

Ovatko jommatkummat kestävämmät tai tilavammat?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koin ne myös tosi raskaiksi. Eli vauva-ajan meni hyvin, oli lämpimät yms, mutta vuoden ikäiselle jo aika painavat. Ja hinta oli jo v. 2002 aivan järkyttävän kallis käyttöikään nähden.

Nyt toiselle ostetaan tosi näppärät ja kevyet I´coot, joilla varmaan pärjätään koko vauva- ja taaperoikä.

Vierailija
2/4 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut käytössä nyt 2 vuotta. Eli X on se malli jossa etupyörä ei käänny, mutta istuinosa kääntyy/irtoaa, erona Skater (istuinosa eikä pyörä käänny)ja Skater S (sekä istuinosa että pyörä kääntyvät) malleihin. Tykkään meidän Skatereista yhä niin paljon, että aion säästää ne seuraavalle lapselle.

Plussia (nämä on tietty mun mielipiteitä):

-kevyet, hyvät työntää

-hyvännäköiset

-tilavat

-laadukkaat

-selkänojassa 5 asentoa

-jämäkkä 2 asentoinen jousitus esim. juoksuun

-pehmeä kantokassi on monikäyttöinen, edelleen käytössä pussina 2 v. tytöllämme talviaikaan ulkona nukkuessa

Teutonioista mulla ei ole käyttökokemusta, mutta olen ollut vuosia töissä lastentarvikeliikkeessä, eli olen myynyt mm. sekä Teutsikkaa että Hartania. Teutonian y2k on minusta painavampi (?), joskin laadukas saksalainenhan sekin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä siis oli Y2K jotka myytiin vähän aikaa sitten. Ei pidetty niistä yhtään, olivat tajuttoman raskaat! Hankalat kääntää kun olivat niin pitkät, aina joutui nostamaan etupyörää ja venkslaamaan monesti että pääsi kääntymään esim risteyksessä. Mieheni harrastaa juoksemista, ja sanoi ettei niillä oikeasti voi juosta (siis pitkillä askelilla, on aika pitkä muutenkin) mutta hölkässä tietty saa kivan lisävastuksen kun on niin painavat. Eli me ei tykätty, makuja lie monia.

Vierailija
4/4 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytössä v. 2003 Y2K - rattaat nyt toisella lapsella, ja kovasti olen tykännyt. Hartaneista ei mitään kokemusta joten vertailua en voi tehdä.

En tiedä ovatko nämä nyt sen raskaammat kuin muutkaan laaturattaat?? Minä en ole ainakaan kokenut näitä mitenkään raskaaksi. Mutkissa joutuu toki etuosaa hieman nostelemaan koska etupyörät eivät käänny, mutta niin kai kaikkia niitä rattaita joutuu hieman tiukoissa mutkissa avittamaan joissa eturatas ei ole kääntyvä. Itse olen kokenut sen aika tukevaksi, nimenomaan siksi kun siinä on 2 ratasta edessä jolloin painopiste jakautuu vähän leveämmälle.

Meillä on duo - yhdistelmät eli irrallinen koppaosa (tilava) jota tykkäsin käyttää 6kk ja sitten kun lapsi istui, vaihdoin tuon ratasosan jossa on pehmeä kantokoppa (lämpöpussina). Tämän vuosimallin ratasosaa voi vielä kääntää niin että lapsi istuu joko työntäjään / tai menosuuntaan, käsittääkseni uudemmissa tuo kääntömahdollisuus poistettiin (en ole ihan 100% varma). Meillä myös käytössä tuo Teutonian oma seisomalauta ja toimii tosi hyvin. Äiti jaksaa työntää ihan kevyesti tuotakin yhdistelmää ;)

Ja maastossa olemme mielestäni liikkuneet tosi paljon, menee hyvin. Ei nämä mitkään doggerit ole mutta jos meinaa oikein tosissaan juosta rattaiden kanssa, ei siihen kyllä mielestäni kannata Hartaneitakaan ostaa vaan sitten ostaa kunnon kevyet juoksurattaat.