Miten paljon on normaali määrä menettää vert synnytyksessä
Itse menetin 500ml, onko siis normaali vai paljon? hemppa laski 79
Kommentit (23)
Verenhukka korvattiin yli 40 verivalmistepussilla, mm 16 pussia punasoluja.....
Muissa synnytyksissä verenhukka on ollut 0,5 litran paikkeilla
Tuo 9 litraa kuulosta kyllä kuoleman porteilta
Hemoglobiini käväsi myös n.70:ssä, en muista tarkkaan. Hemohessiä sain muutaman pussillisen ja lisävertakin olisivat antaneet mutta en huolinut.
normaali verenhukka on 500 ml. Kyllä se vuotanut veri lasketaan ihan litroissa, 9 litraa jos joku vuotaa niin on tietysti saanut verta pussikaupalla lisää.
kun valuu siihen sängylle tai missä lie synnyttää
verenluovutuksessa luovutetaan 450 ml verta, noin kymmenesosa aikuisen verimäärästä.
t.8
Mua paikatiin leikkaussalissa 3 tuntia ennenkuin viimeinenkin vuotokohta löytyi ja saatiin ommeltua. Korvaavan verenanto aloitettiin toki välittömästi leikkaussalissa. Samalla, kun käden suonista useamman kanyylin kautta annettiin uutta verta, se valui alavatsan verisuonirepeämästä sisuksiini.
Toki tilanne oli vakava ja joissain tapauksissa vastaavaan on kuoltu. Minut leikannut lääkäri on ollut mukana operaatioissa joissa verenhukaksi on arvioitu 15 litraa ja äiti on jäänyt eloon.
Miten verenhukka arvioidaan? Siitäkö syystä en saanut ponnistaa lattialla vaan pakottivat sängylle?
ja Kättärillä saa synnyttää veteen. Miksi ei?
liinat samankokoisia ja se on sitä vähennyslaskua tyttö hyvä.
Voiko jotkut oikeasti olla niin tietämättömiä usko mahdolliseksi 9 litran verenhukkaa. Siinä totisesti taistellaan potilaan elämästä - onneksi osa selviää.
Vierailija:
Mistä suurio verenhukka johtuu?
Mulla repesi kohdunkaula, kohtu ja suuri laskimosuoni lantiosta. Syytä tälle ei tiedetä, koska syntynyt lapsi lapsi painoi 3,7 kg ja kyseessä ei ollut edes ensimäinen lapsi.
Operaatiossa kohtuni poistettiin, jotta henkeni säilyi.
Lääkärien mukaan pienemmässä sairaalassa olisin saattanut jopa menehtyä, koska tarpeellinen leikkaussali henkilökunta saattaa päivystää kotona eikä ehdi ajoissa paikalle. Mun paikkausleikkaukseen hälyytettiin isossa yliopistollisessakin sairaalassa kaksi lääkäriä kotoa töihin yöllä:(
Vierailija:
ja Kättärillä saa synnyttää veteen. Miksi ei?
huonossa kunnossa olin sen jälkeen.
Kaksosraskaus, synnytyksen jälkeen annettiin hemohessiä ja neljä pussia punasoluja.
Mulla meni 700ml. Kättärillä on vain yksi amme ja kuulemma siinä saa synnyttää.
Tosin mulla se tuli hyytyminä.