Tyylitietoiset - mielipiteitä ja keskustelua värien käytöstä
Olen kuullut joskus jostain ja mieleen on jäänyt seuraavat säännöt vaatteista ja värien yhdistämisestä:
1. Punaista ja vaaleanpunaista vaatetta ei saisi yhdistää.
2. Mustaa ja tummansinistä ei saisi yhdistää.
Mitä mieltä olette näistä säännöistä?
Onko teillä itselläni jotain " omia sääntöjä" tai jotain opittuja sääntöjä vaatteiden värien yhdistämisen suhteen? Mitä väriä ette yhdistäisi toisen kanssa?
Entäs kuviolliset ja raitaiset vaatteet? Voisitteko esimerkiksi laittaa lapselle punavalkoruudulliset shortsit ja punavalkoraidallisen paidan päälle ;) ?
Katsotteko aina, että lapsi on sukkia myöten sävysävyyn puettu?
Itse pyrin katsomaan aika tarkkaan, että lapsella on toisiinsa sointuvat vaatteet päällä - ihan sukkia myöten.
Esikoisen kohdalla tosin olen jo hieman luovuttanut ja antanut hänelle itselleen vastuuta vaatetuksesta, kun hän lähtee kouluunkin useimpina aamuina niin, että en näe mitä päällä on. Joskus yhdistelmät ovat olleet hmm - mielenkiintoisia :). Vaatteet toki olemme yhdessä käyneet ostamassa, joten kaikki mitä hyllystä löytyy on yhdessä ostettu.
Kommentit (6)
- Ei mustaa ja ruskeaa yhdessä
- Ei kirjavia/ruutua/raitaa keskenään vaan näiden kanssa valitsen aina jotain väriltään sopivaa yksiväristä.
- Ei punaista ja vaaleanpunaista
Tummansininen ja musta on musta kamala yhdistelmä
vastaan silti yhden ison EI ja se on raitaa, ruutua, kuviota yhdistettynä. Sama kuosi menee, mutta jos vaikka paita on täynnä kuviota, niin housut on yksiväriset :) Muuten noissa väreissä en ole kovin ehdoton, jos vaan sävyt on oikeat. Harmaa ja vaaleanpunainen taitaa olla tällä hetkellä minun makuuni paras yhdistelmä tytöillä :)
hyvin voi yhdistellä. Ja varsinkin oikein sähäkkä pinkki yhdistettynä kirkkaanpunaiseen näyttää tosi raikkaalta.
Aika paljon siis kiinni sävyistä.
Vaaleanpunainen ja punainen sopivat oikeina sävyinä hyvinkin yhteen.
Musta ja sininen sopivat yhteen niin, että on se musta paita ja ne siniset farkut, mutta esim. sininen jakku ja mustat suorat housut... ei-ei-ei.
Ja tuo kuvioillisuus on juuri noin, että yläosa kuviota niin alaosa on sitten yksivärinen tai toisinpäin :)
kirkkaan punaista ja vaaleanpunaista, kuten en myöskään ruskean ja harmaan yhdistämisestä. Musta ja tumman sininen ei välttämättä ole mitenkään paha, sopiihan musta paita oikein mainiosti tummansinisten farkkujenkin kanssa.
(En tosin koe olevani kovin tyylitietoinen, mutta piti silti kommentoida. :) )