Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diabeteskö meillä oirehtii?

16.10.2007 |

Poikamme on nyt muutaman kerran valitellut vapinaa syötyään liikaa tai " liian" makeaa.

Painomuutoksia tai havaittavaa janoisuutta ei ole; enkä liioin huomaa hänen vapisevan tämän " kohtauksensa" aikana, mutta asia on jäänyt mieltäni painamaan.

Kysynkin, että veisittekö itse lääkäriin vai onko kysymys mahdollisesti " normaalista" reaktiosta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!! Mulla on 8v diabeetikko poika, sairastanut 3 vuotta. Diabeteksen toteamiseen tarvitaan vain joko pissanäyte tai sormenpäästä otettava verensokerin mittaus. mä veisin lääkäriin, jotta saat mielenrauhan. Ja jos se olis diabetes pääsis lapsi nopeammin hoitoon, eikä menis niin huonoon kuntoon. Tsemppiä

Vierailija
2/3 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkö muistat, miten teillä oireet alkoi tai miten voi ko. taudin tunnistaa ja miten huonoon kuntoon voi mennä ilman hoitoa???

kyselee lääkärikammoinen äippä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!! Toivottavasti ootte jo käyny verikokeissa. Yleensähän kova jano on ensi oireita. Meillä poika sinä kesänä kun täytti heinäkuussa 5v. , laihtui, mutta ei niin paljon, että ois käsitetty jonkin olevan vinossa. Poika söi tosi paljon, puhuttiin, että kasvupyrähdys, kun on laihtunutkin, onneksi syö hyvin... 5v. neuvolassa puhuin myös tästä, kun oli kasvanut pituutta, mutta todellakin laihtunut, sit ei nähnyt silmillä hyvin. Terveydenhoitaja oli sitä mieltä, että ei jaksa keskittyä, sanoin, että siitä ei ole kyse. Silmät katsottiin uudestaan ja saatiin lähete silmälääkäriin. Tämä kaikki tapahtui elokuussa, josta puolentoista viikon kuluttua oltiin jo osastolla, vs oli 38,1 , eli todella korkea, mutta poika oli ns. hyväkuntoinen. Tänä kyseisenä maanantaiaamuna vein pojan päiväkotiin ja sanoin, että oon hieman hysteerinen, oon keksiny, että pojalla on diabetes, soittelen hänelle lääkäriä. Poika oli viikonloppuna kastellu sänkynsä, mitä ei aiemmin ollu tapahtunu, söi valtavia määriä, valitti vatsakipua, mutta leikki kuitenkin ulkona, kävi pissalla usein ja joka kerta joi samalla. Illalla ei käynyt nukkumaan, kun halusi vain juoda. Eli meillä diabetes teki tuloa ainakin koko kesän, näin jälkeenpäin kun ollaan mietitty. Silmät parani muutamassa kuukaudessa kun insuliinihoito oli aloitettu. Jo maaliskuussa poitsu valitti silmiään ja käytiin kerran lääkärissäkin, ja sai silmätippoja. Diabetes puhkesi siis tai todettiin elokuussa. Tiedän lapsia, jotka on taistelleet hengestään teho osastolla kun ei oo tajuttu, että on diabetes, lapsi menee myrkytystilaan, joka on hengenvaarallista, oksentaa ja on todella huonovointinen.