Mielipiteitä! Onko sairaalalla oikeus evätä meiltä perhehuone?
Meidän perheeseen odotetaan kahdeksatta lasta, ja tiedustelimme sairaalasta mahdollisuutta saada lapsivuodeosastolla niin suuri perhehuone, että koko perheemme voisi olla siellä yhdessä tutustumassa uuteen perheenjäseneen. Sairaalasta ilmoitettiin ettei onnistu missään tapauksessa. Olen kuitenkin nähnyt pienempiä perheitä perhehuoneessa, yksi, kaksi lasta voi hyvin olla mukana, vaikka olisivat miten riehakkaita, mutta meidän perhe asetetaan eriarvoiseen asemaan. Onko tämä mielestäsi oikein? Voiko sairaala asettaa ihmiset näin pahasti toisia huonompaan asemaan?
Kommentit (58)
Siis jos joku normaali toista lasta synnyttämässä oleva perhe voi saada perhehuoneen, niin miksi meidän tarve tai oikeus perhehuoneeseen olisi pienempi? Voisiko joku oikeasti selittää? Meillä koko perhe odottaa vauvaa innolla ja kaikki tahtoisivat olla vauvan kanssa heti. Isommat ovat jo pyytäneen alustavasi tuon jakson koulusta vapaaksi ja nyt me ei sit päästäkään kaikki sinne =(
Niin, ja miksi epäilette provoksi?
Miten noin itsekeskeisiä ihmisiä VOI OLLA olemassa?!?!?!!!!!!!!!!!!!
Kättärillä ei voi varata, ilmaistaan toive siitä ja sitä mukaa saa kun osastolle pääsee jos vapaana sellainen. Mekään emme mahtuneet.
Kerro nyt toki, että mikä sairaala suostuu majoittamaan noin suuren perheen ja tekemään erityisjärjestelyjäkin vielä.
perhehuoneessa oleva 4 hengen perhe?
Niin ja rahasta tää ei olis kiinni. Olemme valmiita maksamaan vaikka jokaisesta oman maksun... Niin oletimme sen toimivan kun aloimme järjestää asiaa.
Kyllä minäkin epäilen provoksi... voiko joku OLLA NOIN URPO??? Todella: miten ajattelit teidän perheen mahtuvan perhehuoneeseen? Vai odotatko saavasi jotain erityiskohtelua?
Ymmärrätkö ettei perhehuoneita voi varata etukäteen? Sellaisen saa, jos sattuu olemaan vapaana kun tulet salista! Vai oletatko, että teille järkättäisiin joku valtava perhehuone ja varustettaisiin etkäteen, jop apari viikkoa, siltä varalta, että synnytys alkaisi aiemmin.
Se, että isommat apset ovat kotona ei todellakaan tarkoita etteikö koko perhe odottaisi innolla vauvaa!! Pieni sopeutumisen hetki suotakoon vauvallekin ennen ison perheen keskelle joutumista. Jos kerran äiti ei hetken huoahdusta kaipaa synnytyksen jälkeen. Kai olisit vaatinut lieden ja jääkaapin sinne perhehuoneeseen?
tavalliseen sairaalahuoneeseen mahtua koko perhe? Ja siis kaikille omat sängyt? Missä sairaalassa on niin paljon ylimääräistä tilaa ja ylimääräisiä sänkyjä, että tuollaisen poppoon pystyy majoittamaan?
Olitte varmaan lapsikatraan kanssa kaikki perhehuoneessa?
ei kukaan ole perhehuoneeseen etusijalla, jos se on jo varattuna sitä ei saa. Ei niitä välttämättä ole kuin yksi.
Se ei ole hotelli jota varataan ennalta niin ja niin moneksi päiväksi. Ei sitä edellistä perhettä heitetä ulos tai toiseen huoneeseen, jos vaikka joutuu olemaan komplikaatioiden takia sairaalassa pidempään, niin kuin me. eihän sitä edes tiedä koska se huone vapautuu edellisiltä! Jotkut pääsee kotiin 3 päivässä, jotkut 2 viikossa! Se vapautuu kun vapautuu, ja sisään otetaan seuraava halukas joka sattui juuri synnyttämään.
Mä en vieläkään ymmärrä miksi meidän toive olis sen hullumpi kuin muidenkaan perheiden. Mitä se muuttaa et meitä on hieman enemmän kuin keskivertoperheessä?
SIELLÄ EI OLE NIIN ISOJA PERHEHUONEITA ETTÄ SINNE MAHTUISI 10 SÄNKYÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pakko olla provo jos ei tota tajua!
Perhehuoneesta peritään tavalliseen huoneeseen verrattuna kaksinkertainen hinta, johon sisältyy myös isän yöpyminen ja ruokailut.
Varmasti aiheuttaisitte häiriöitä myös käytävillä. EI EI! Toivon totisesti, että asutte Porvoossa.
Minä en ole ikinä saanut perhehuonetta, koska sairaala on aina ollut niin täynnä, että kaikki sängyt on tarvittu...Ja lapsia on syntynyt vasta kolme. Mutta siis tämähän oli provo, eikö??? Ei kai nyt kukaan enää kahdeksannen lapsen kanssa perhehuonetta kaipaa?? Kai sinä nyt lähdet sairaalasta samantien kotiin. Minä ainakin olin kolmannen jälkeen enää vajaan vuorokauden sairaalassa.
Vierailija:
Mä en vieläkään ymmärrä miksi meidän toive olis sen hullumpi kuin muidenkaan perheiden. Mitä se muuttaa et meitä on hieman enemmän kuin keskivertoperheessä?
Sänkyjen, lakanoiden ym. tarve suurempi eli enemmän töitä.
Miksette ole koko perheenä odottaneet aiempia lapsia? Vasta kahdeksas sai muutkin lapset ja isän havahtumaan...?
Ilman muuta pitäisi muuttaa pari 3 hengen huonetta teille sviitiksi. Nukkukoot muut sitten käytävällä.