~~~LOKAKUUN päivänsäteet vk6~~~
Kommentit (99)
Tänään plussasin! Olin alku illana ihan järkyttynyt mutta nyt sekin on jo iloksi muuttunut! Esikoinen 11/06 jollon täällä odotusaikana kirjottelin. Vauva vaiheessa kirjottaminen ja lukeminen ehti jo loppua!
vauvalaskurin mukaan rv.5 menossa. la olisi 12.10. neuvolaan soittamaan jo heti maanantai aamuna :)
Smirgeline
Tänään plussasin! Olin alku illana ihan järkyttynyt mutta nyt sekin on jo iloksi muuttunut! Esikoinen 11/06 jollon täällä odotusaikana kirjottelin. Vauva vaiheessa kirjottaminen ja lukeminen ehti jo loppua!
vauvalaskurin mukaan rv.5 menossa. la olisi 12.10. neuvolaan soittamaan jo heti maanantai aamuna :)
Smirgeline
Frida kyseli onko muut jo ehtiny miettiä nimivaihtoehtoja. Me ollaan puhuttu mieheni kanssa nimistä jo ennen vauvantekohommia, mutta plussan jälkeen ollaan muistaakseni pohdittu eri vaihtoehtoja joka ilta iltasaduksi. Eilen taidettiin päästä ainakin tässä vaiheessa mukavalta kuulostavaan ratkaisuun. Päädyttiin tähän monen kompromissin kautta. Mies haluaa tavallisen nimen, itse pidän vähän erikoisemmasta..Sellaisesta, jota ei ihan kauhean monella olisi. Mietittiin tytölle ja pojalla, molemmille nimet. En viitsi vielä paljastaa, mihin päädyttiin, mutta nimet mieheni ehdotti etunimeksi tytölle Annaa ja pojalle Samulia. Ne hylkäsin. Itse ehdotin tytölle Marielia ja pojalle Oliveria. No näistähän ei tiedä. Voi olla että mieli muuttuu kun näkee pikkuisen kasvot ja näyttääkin ihan eri nimiseltä kuin oli suunniteltu.
Haluatteko muuten tietää vauvan sukupuolen etukäteen? Ja millä rv se on ylipäätään mahdollista tietää?
Hyvää yötä äideille ja masuille.
Erica 5+1
Miten voikin olla ihminen pihalla näistä asioista ? :) Eikös niin että sen ensimmäisen ultran voi tehdä jo rv 5 ? Milloin te olette käyneet / käytte ?
Tätä se ensimmäisen odottaminen vissiin sitten on...koko ajan kehon kuuntelua ja miljoona asiaa ja kysymystä vilistää päässä!
Nimistä senverran että oltiin jo aikaisemmin kanssa miehen kanssa juteltu aiheesta...mut eilen ihan istuttiin pari tuntia koneella ja käytiin nimet läpi ! Löydettiin omasta mielestämme hyvät nimet tytölle ja pojalle . Mutta olen kuullut juttuja , että kun vauvan saa syliin, nimi saattaa vaihtua :)
Oletteko miettineet miten aiotte kertoa esim. vanhemmille ja ystäville ?
Meille tulikin tenkkapoo, kun minä haluaisin tietää sukupuolen etukäteen ja mies ei ! Hänen mielestään se on niin epävarmaa(?) että tulos voi olla väärä ja sitten meillä on pojalle talo täynnä vaaleanpunaista.... pikkusen nauratti :D !
Hei vaan kaikille!
Hyppään tänne mukaan, tein eilen testin ja plussaahan sieltä tuli. Nopsaan laittelen vähän juttua itsestäni, kahlaan pinon läpi myöhemmin.
Eli mie olen 28 ja mies 30. Asustellaan täällä Lappeenrannan suunnalla, meillä on ennenstään kaksi poikaa -99 ja -00 syntyneet ja sitten tytöntyllerö 05/07 syntynyt. Ja nyt siis neljäs olisi tulossa, joka näillä näkymin olisi myös viimeinen lapsukaisemme.
Testin tein ensimmäisen kerran viime torstaina ja silloin oli ihan hailakka haamu, ja eilen sitten jo vahvemmat viivat. Viikkoja on kasassa ruhtinaallisesti 4.
AE ja masutyyppi 4+0
...on oikealta nimeltään Bola-riipus. Googleta " bola-riipus" niin näkyville tulee monen monta nettipuotia, jotka myyvät noita koruja! Mulla on jo sellainen, kun muotoiluakatemiassa opiskeleva siskoni teki mulle sellaisen jo edellisen raskauden aikana... :) Tosin keskenmenon takia en sitten voinut korua vielä käyttää...
Paljon näyttää tosiaan lokakuisia olevan=)
Sitä vaan tulin kysymään että tietääkö kukaan jo synnyttävänsä sektiolla? Mä joudun, ellei syntyvä vaavi sitten ole alle 3kiloinen että mahtuu tulemaan. Ykkösen synnyttäminen sektiolla tuli aivan puun takaa ja olin jotenkin tosi masentunut kun en saanutkaan synnyttää normisti. Mutta tärkeintä tietty on että saadaan/saatiin vauva ulos ja terveenä=)
Milloinkohan sektio päivämäärä " lukitaan" ja millähän viikoilla se tehdään, kauheasti on mullakin kysyttävää. Saisi se neuvola jo olla=)
Uusi odottaja ilmoittautuu viikon taustailun jälkeen=) Kolmatta odotellaan edelliset -00 poika ja -02 tyttö. La olisi sitten 3.10.
Oireita ollut melko paljon mm. jatkuva vessassa ravaaminen, pienehkö pahoinvointi aamuisin ja iltapäivisin, rintojen kipeys yms.
Nimiehdotuksia olla mekin jo ehditty pohtia ja totesin että ei löydy samalla kirjaimella alkavia nimiä jotka itseäni miellyttäisi. Mies on aika joustava nimien suhteen=) Saakohan lapsi kauheita traumoja jos ei nimi ala samalla kirjaimella kuin sisaruksillaan?
Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa kaikille!
Penni77 6+2
Alkuraskuaden ultraanhan voi mennä (jos lääkärikeskus ottaa) heti kun itse tahtoo, mutta vasta viikolla 8 suositellaan (silloin on mahdollisuus nähdä enemmän kuin ruskuaispussi). Itse en halua mennä nytkään, sillä sieltä moni tulee niin hämmentyneenä pois, esim. viikot eivät täsmää ¿> tulee turhaa huolta ja pahaa mieltä kehityksestä. Siksi np-ultra viikolla 11-14 on, että silloin voidaan päätellä jo paljon sikiön terveydestä/kehityksestä.
Lapsen sukupuolen voi varmasti nähdä 3D/4D ultrassa, kunnallisessa ultrassa sitä ei useinkaan saa edes tietää (voi saada tietää/kysyä joillain paikkakunnilla rakenneultrassa). Rakenneultran perusteella tehtyyn arvioon en luottaisi itse. esikoisesta käytiin 3D ultrassa ja saatiin tietää poikaa odottavamme, nyt ei olla vielä päätetty mennäänkö...
Rouvaii
Kuten jo tuolla aikasemmin kerroin, on paha olo todella voimakasta. Nyt sitten tämä aamu toi ilmi, että on masu hiukka sekasinkin... elikkä nyt pelkään vielä saavani sen töissä jylläävän vatsataudin tähän lisäksi.
Itse ajattelin soittaa huomenna neuvola ajan. Saapahan vähän varmemman lasketun ajan, kuin mitä tuo oma laskelma. Vaikka kierto onki ollut aina säännöllistä, niin en kuitenkaan ihan luota omaan päähäni. :)
Me ei olla vielä kerrottu, paitsi mun parasystävä tuli käymään torstai iltana ja tietty mulla oli sillon ihan kauhee olo ja kävin yökkimässäki. Eipä sitten paljon muuta tarvittu, että arvas asian laidan. :) No ei sen puoleen, hällä kyllä oli tiedossa, että toista täällä yritellään. Kummankaan vanhemmille ei olla vielä kerrottu. Nyt pitäis sitte keksiä taas joku kiva tapa kertoa. Viimeksi, miehen vanhemmat ku asuu tässä lähellä niin heille heitettiin siellä käydessä vähän vihjettä ja noin viiden minuutin kuluttua asia valkeni. Mun vanhemmille (välimatkaa n.250 km) taas lähetettiin positiivinen testi postitse ja mukaan ei mitään tietoja ja osotteen kirjotti vielä mies, etteivät tunnista heti mun käsialaa. :)
Tällä kertaa se voi kyllä olla tuo meitin pikku mies, joka menee paljastamaan. Ku ollaan pikkuhiljaa alettu kyseleen, että mitäs hän tykkäis pikkusiskosta tai -veljestä. =)
Hipsu
Me ainakin annetaan ihan perinteinen suomalainen nimi, ei mitään erikoisuuksia :) Enemmän on tullu mieleen tyttöjen nimiä, mutta ei olla vielä kovasti mietitty. Enemmänki on menny siihen, että luetellaan, mitä ei AINAKAAN anneta, esim. Yrjö, Jorma, jne ;)
Meille suotiin täydellinen ylläri, pienokaisen laskettuaika menkkojen mukaan olisi 2.10 tosin edelliset menkkojen kierto oli tosi lyhyt etten tarkkaan tuota la tiedä.Tämä uusi ihme on meidän neljäs, vanhemmat lapset -00, -02, -07:)
Kyllä tämä kaikki tuntuu olevan taas niin uutta, ihmeellistä ja epätodellista!
Emme ole vielä kertoneet uudesta vauvasta, sisaruksilekin ajattelimme kertoa vasta kun kuulemme sydänäänet, eka neuvola on sitten 25.2!meillä isoimmat lapset ovat alkaneet kysellä, etttä tuleeko meille vielä vauva yms.olisi niin ihana jo kertoa mutta jotenkin vaan on se pelko jos kaikki ei olekaan kunnossa niin olisi kurja kertoa se lapsille.
Pahaa oloa on ollut mullakin ja väsymystä myös.
Onnea kaikille!!!!Kiva,että meitä on näin paljon!!!
mango ja rv 6+jotain?
Ehtiihän sitä sentään joskus tänne kirjoittaakin, kovasti on kyllä muiden kuulumisia tullut luettua!
Kovasti pähkäilen ultran kanssa, koska sinne menisin.. Viime raskaudessa kävin viikoilla 5-6, nyt meinasin että jos nyt menisi loppu viikosta. Katsotaan nyt kuinka kauan saan mieleni maltettua. Neuvolaan varailen aikaa vasta sen ultran jälkeen, sinne ei niin kiirettä.
Ihanaa ettei ainakaan toistaiseksi ole ollut juurikaan huonoa oloa, ei ollut esikoisestakaan. Ainoastaan valtava väsymys riivaa!! Ja kovasti tekee tupakkaa mieli, pikkuhiljaa alkaa vieroitusoireet pienentyä kylläkin. Jos nyt saisi kokonaan lopetettua ettei alkaisi enää uudelleen imetyksen jälkeen polttelemaan. Esikoista odottaessa nimittäin lopetin ja aloitin jostain kumman syystä uudelleen n. 2v tauon jälkeen.
T: nanna rv. 6+0
Mulla on samanlainen tilanne ton tupakoinnin kanssa kuin sulla. Tyhmänä esikoisen imettämisen jälkeen lipesin taas polttamaan ja nyt kyllä yritän, että tän raskauden jälkeen en enää aloita!! Sitä paitsi on tää tupakantuska aika syvältä! Ootko keksinyt mitään, millä korvaat tupakanhimoa? Mun tekee mieli syödä koko ajan jotain (yleensä karkkia), mikähän olis sellasta terveellistä naposteltavaa, ettei paino nyt ihan järkyttävästi pääsis tän takia nousemaan..?
Raskausoireita täällä on edelleen vähän. Huonoa oloa ei ole (ei ollut esikoisestakaan), mutta palelua ja hieman väsymystä on kyllä havaittavissa. Mä ajattelin soitella neuvolaan huomenna ja varata myös ultran.
Uskomatonta, että plussanneita on tässä kuussa näin paljon! Ihana juttu, onnea meille kaikille!!!
Hei kaikille ja oikein ihanaa sunnuntaita!
Sain haamuviivan näkymään testiin viikolla :)! Joidenkin mielestä haaleakin viiva on plussa, mutta silti mietityttää. Toiveikkaana (mutta tietenkin pahinta pelänneenä) olen vieläkin, kun eivät menkat ole vieläkään alkaneet ja edelliset alkoivat 4.1. Tosin silloinkin kierto oli huima 38 päivää (tein silloin negatiivisen testinkin). No... lienee vieläkin kaikki sekaisin ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Ainakin silloin tammikuussa neuvolassa sanoivat ettei olisi ihme vaikka välillä jäisi kokonaan menkat väliin.
Välillä tunnen selviä oireita: pahoinvointia, rinnat todella kipeät jne....mutta toisinaan pelottaa, kun ei tunnu miltään! Kaksi lasta on ennestään (syntyneet 98 ja 00), ja molempien kohdalla jo oireista huomasin olevani raskaana. Ehkä muuten testasinkin myöhempään. Olen nyt jotenkin varovaisempi... toivottavasti syyttä! Anteeksi vuodatukseni.
Jännä, miten tuntuu ettei muistakaan miten kaikki menee. On kulunut kuitenkin jo 8 vuotta edellisestä raskaudesta! No, eiköhän se kohta ala muistua mieleen. Onhan siihen lokakuuhun vielä jokunen tovi aikaa...-meillä kaikilla. Onnea kaikille plussanneille!
Miulla oli kanssa vielä viime torstaina tällänen haamu: http://www.aijaa.com/v.php?i=1563274.jpg
Siitä ne viivat jo sitten eiliselle vahvistu sen verran että oli plussaa, joten eiköhän se siunkin testi oo ihan positiivinen. :)
Onnittelut!
AE
Onnea kaikille
Juuri plussanneille. Kertokaahan omista alumetrien oloistanne ja voinneistanne. Kertokaa myös jos teillä on enemmän tietoa/kokemusta varhaisultrasta. Millä viikolla sinne kannattaa mennä? Rv7+? Omakohtasesti haluaisin mennä sinne oman mielenrauhan saamiseksi, että pieni alku on oikeassa paikassa. Ennen kuin innostun tästä liika. On niin epävarma olo vielä kaikesta ja toivoisi muutaman viikon kuluvan nopeasti.
Olo on kummallinen vaikka näin alussa ollaan. Vatsaaa nipistää aina enemmän näin iltasin ja öisin. Alaselkäsäryt on myös melkoisen kovat. Ihmetyttää vain tämä aikainen pahoinvointikin. Mutta normaalia kai tämä kaikki.
Oikein ihanaa odotusta kaikille ja kirjotelkaa ihmeessä tänne juttujanne ja pohditaan niitä yhdessä. Vielä kun ei uskalla asiaa muuten julki tuoda, niin on mukava saada keskustella tästä ihanasta asiasta teidän samassa tilassa olevien kanssa!
-Nuppunen Pirkanmaalta
Ja ONNEA uusille plussanneille!
Minä taisin olla ensimmäisiä hätähousuja, jotka täällä ilmoittelivat plussista ja pari viikkoa sitten. Nyt en ole viikkoon seurannut tätä palstaa, kun oltiin reissussa, mutta olipa iloinen yllätys, että lokakuisten joukko on kasvanut jo näin suureksi! :)
Itselläni oireet pysyneet samoina jo pari viikkoa: välillä etoo, pissittää paljon, rinnat on arat ja vatsaa nipistelee.
Menen yksityiselle alkuraskauden ultraan rv:lla 8+. Eli vähän yli viikon päästä! Sitten eka neuvola on rv 8+6.
Meille odotellaan pikkukakkosta, ja ollaan kaikki aivan onnessamme odotuksesta! (kaikki=minä, mies ja esikoinen 3v) Yritän kyllä toppuutella itseäni intoamasta liikaa, ennen kuin saan varmuuden raskaudesta ultrassa.
No, mies meni kyllä jo heti plussattuani kertomaan läheisilleen, mutta minä en ole vielä kertonut kuin parhaimmalle ystävälleni. :)
Oikein hyvää viikonlopun jatkoa ja jakselkaa mukavasti!
Sunset rv 6+4 (LA 1.10.2008)