Syöttekö gefilustuotteita odottaessa?
Kommentit (6)
Olen kans kuullu et kun niitä syö niin vauva ei sit välttämättä kärsi niin paljoa masuoireista... ja nyt täs toises raskaudes ajattelin ihan tutkimus mielessä kokeilla väitteen paikkaansapitävyyttä. Mutta mitään haittaa ei niistä kyllä ole, ihan huoletta vaan!
vähäntävät vauvan atooppista ihottumaa, jos siis suvussa on atoopikkoja niin voi saada helpotusta näillä....
Joko pilleripurkista tai sitten juon piimää, syön jugurttia jne. Aloitin maitohappobakteerien käytön heti, kun alkuraskauden jälkeen sain hiivatulehduksen, eikä tulehduksia ole enää sen jälkeen ollut. Aikaisemmin olen saanut hiivan vain antibioottikuurin yhteydessä :I. Tällä hetkellä mulla on käytössä Lactoseven-tabletit.
Maitohappobakteereja purkista (täällä hetkellä DDS+) koko raskauden ajan ja myös gefilus-tuotteita. Myös 2 ½ vuotias esikoinen on saanut maitohappobakteereita koko ikänsä (Bioteekin Probioottibaby, maistuu hyvältä ja liukenee helposti veteen - toisin kuin monet muut). Korvatulehduksilta ja allergioilta on vältytty täydellisesti. Eipä ole ainakaan maitohapoista ollut haittaa. Paljonhan löytyy tietoa maitohappobakteereiden suotuisasta vaikutuksesta raskauden aikana
kuuntelin lyhyen luennon probiooteista. Näitä maitohappobakteereitahan on lukuisia erilaisia. Luennolla keskityttiin nimenomaan bakteeriin, jota on gefilus-tuotteissa. Useamman tutkimuksen mukaan raskausaikana nautituilla gefilus-tuotteilla oli edullinen vaikutus lapsen allergioihin, nimenomaan atooppiseen ihottumaan. Gefilustuotteita syöneiden äitien lapset olivat verrokeja huomattavasti terveempiä. Eräässä tutkimuksessa äideille syötettiin raskausaikana tuotteita, jotka sisälsivät useita eri bakteereja. näiden äitien lapset eivät olleet terveempiä, kuin niiden, jotka eivät syöneet maitohappobakteereja lainkaan. Toisin sanoen edullinen vaikutus oli ainoastaan gefilus-tuotteilla. Niiden syömistä jatkettiin vielä vauvan syntymän jälkeen imetettäessä ja vanhemmille lapsille syötettiin gefilus- tuotteita tai kapseleita. Lasten terveydentila tarkastettiin 2- ja 4-vuotiaina ja terveysvaikutteet kestivät samanlaisina neljään ikävuoteen asti. Joten et ainakaan aiheuta hallaa, jos käytät näitä tuotteita.
tiger
Mun maha on ollu ihan sekaisin raskauden alusta saakka ja olen muutenkin herkkävatsainen. Käytän gefilus -mehuja ja kiisseleitä päivittäin. Olen jostakin lukenut (korjatkaa jos olen väärässä..) että tämä antaisi sikiöllekin jo jonkinlaista suojaa ennen syntymää, eli ei ainakaan pitäisi pahasta olla. Lisäksi tuotteet on sokeroimattomia joten tulee niitä kiisseleitä sitten syötyä yölläkin jos hiukoo...
Sasuliini ja hajuherne 37+3