~~~LOKAKUUN päivänsäteet vk6~~~
Kommentit (99)
Miten Hippo asia ratkesi? Miltä verikoe näytti?
Voisin itsekin mennä, jos vaikka saisi mielenrauhan viikoksi sen avulla...
Mulla ekassa raskaudessa ja nytkin eka testi oli himmeän himmeä. Silloin luin luotettavalta taholta - eli siis täältä - että ei sillä värillä väliä kunhan on viiva. Ja itse asiassa Apteekin testissä todetaan, että kontrolliviivan ja testiviivan vahvuutta ei pidä vertailla keskenään.
Toivoa on!
hinta riippuu ihan yksityisestälääkäristä halvimmillaan 54¿ ja siitä 100¿ pintaan ja noi hinnat on sen kela korvauksen jälkeen, ja jos haluaa 3D/4D ultraan se maksaa noin 200¿ sen kelan korvauksen jälkeen, kannattaa soitella ja kysyä suoraan hintaa niin voi tehdä vertailun mihin aika kannattaa varata=)
sain ajan rv8+1 ne ei antanu aikaa aikasemmin kun perustelivat että viikolla 8 äänet varmasti kuuluu ettei heidän asiakkailleen tulisi turhia pettymyksiä, joten sinne asti täytyy odotella;)
misa ja masu rv 5
Tein tosiaan eilen positiivisen testin ja näiden sivujen laskurin mukaan la on 7.10 ja nyt olen viikolla 6. Raskaustestiin tuli eilen todella vahva viiva (paljon vahvempi kuin esikosta), vaikka juurikaan ei ole oireita ollut. Huimaa (siitä osasin aavistella, kun esikon jälkeen ei ole huimannut) ja maha ollut hieman kipeä. Viimeksi voin sangen huonosti, ei vielä merkkejä siitä, eikä väsymyksesta. Tuntuu että tämä menee jotenkin todella löysin rantein, kun viimeksi olen ollut raskaana 7,5kk sitten!!
Siis esikoispoika on pikkuinen vasta, mutta aivan suunnitellusti lähdimme sisarta lyhyellä ikäerolla yrittämään.
En ole soittanut neuvolaan, ajattelin kysyä jos katsovat sitten seuraavalla pojan neuvolakäynnillä äitiäkin:) Jos sinne asti päästään niin Naistenklinikalla synnytän, jäi hyvä maku suuhun vaikka esikoisen synnytys ei mitään kovin herkkua ollutkaan.
Rouvaii ja kotipoika 220607
Kysymys!
Oletteko kuulleet siitä kilikello kaulakorusta, joka roikkuu masun kohdalla raskaanaolevilla, näin sikiö oppii tuntemaan äänen ja sitten lapsi syntyessään tunnistaa tuon äänen ja rauhoittuu jne. Minusta kuulosti kauhean kivalta idealta. Mistä noita saa ja mitä maksaa? Onko joku törmännyt moiseen?
(.) voi hyvin. Yritän tässä laihdutella vielä hieman...mutta nälkähän on koko ajan:)! Olo on loistava, pirteä ja energinen...varsinkin kun menee kasilta nukkumaan lasten kanssa:)!
Mammara: Mistä päin Uuttamaata olet?
T: Frida 5+3
Viikot 1¿12
Munasolu säilyy hedelmöityskykyisenä 24 tuntia ovulaatiosta. Jo vuorokauden kuluttua hedelmöityksestä alkaa solujen jakautuminen. Alkio siirtyy munanjohtimesta kohtuun, jonka seinämään se kiinnittyy kuudentena päivänä hedelmöityksestä.
1¿2 Hedelmöitys
Tyttö vai poika?
4¿5 Raskaustesti positiivinen
Raskaustestin voi ostaa apteekista ja tehdä itse. Herkimmät testit kertovat alkaneesta raskaudesta jo samana päivänä, jolloin kuukautisten tulisi alkaa. Jos kuukautisesi ovat epäsäännölliset, odota muutama päivä yli todennäköisen alkamisajan.
6 Alkiosta muodostuu sikiö: pää, aivot ja vartalo, jossa on pienet alut käsille ja jaloille. Kehittyvä sydän lyö jo. Sikiö on kahvipavun kokoinen.
7¿8 Ota yhteys neuvolaan viimeistään viikolla 10.
Riittävän aikainen yhteydenotto on erityisen tärkeää, jos sinulla on ollut raskauden aikana verenvuotoa tai alavatsakipuja. Tutkimukset täytyy tehdä alkuraskauden aikana myös, jos haluat selvittää, onko sikiöllä kehitysvaurioihin viittaavia merkkejä.
vko 8 Sydämen toiminta ultraäänellä
Jo 6. raskausviikolla sikiön kehittyvä sydän lyö, ja 8. raskausviikolla sen toiminta näkyy ultaäänessä. Ultraäänitutkimus tehdään näin aikaisin kuitenkin vain esimerkiksi silloin, jos ei olla aivan varmoja raskauden alkamisajankohdasta.
9¿11 Istukkatutkimus tarvittaessa
Istukkatutkimuksessa selviää, onko sikiöllä kromosomipoikkeavuutta, verenvuototautia tai muuta vakavaa sairautta. Tutkimukseen ohjataan yleensä odottajat, joilla häiriön riski on suurentunut esimerkiksi iän takia. Ikäraja vaihtelee kunnittain.
Eli onpas tekniikka sitten viime raskauteni jälkeen parantunut, mutta hyvä niin!
Mulla oli edellisessä raskaudessani sellainen, jälkikäteen ajatellen unelma-juttu, että huomasin olevani raskaana vasta rv10!
Esikoinen oli siis silloin alta 1-v ja mulla oli luonnollisesti muuta puuhaa kun tarkkailla kuukautis kiertoa:)
Eli pääsin samana päivänä kun testasin raskauden neuvolaan kuunteleen sydänäänet.
Mutta nyt siis lapset jo isompia ja tällä äidillä enemmän aikaa tuijotella omaa napaa ja tuskailla kuinka tässä käy..
t: coocie rv6+2 menkkojen mukaan ja rv5+2 oman arvion mukaan
Luin sun viestiä nyt vähän tarkemmin
saadaan näkyviin parhailla laitteilla nykyisin jo rv6 loppupuolella, mut varmemmin viikolla 8+ ja sain ajan ultraan yksityiselle 8+2, olin kattonu väärin kun eka kirjotin 8+1.
tässä selvennystä;)
misa ja masu rv 5+0
Tänään olin ultrassa, koska raskauden kesto oli hieman epäselvä. Toissapäivänä testasin plussaakin plussemman, tuli muutamassa minuutissa testiviivasta yhtä tumma kuin kontrolliviivasta!
Aamuisin, varsinkin kahvin jälkeen on ollut aika etova olo, pissahätä on paljon useammin, paleltaa ja väsyttää todella paljon.. Niin ja rinnat on todella kipeät! Paljon oireita siis, mutta silti vaikea uskoa todeksi.
Ultrassa ei näkynyt kuin pieni pussi, mutta olihan se maailman ihanin pussi :) <3
Neuvolaan aika on varattuna 26.2.
Lillian33, tyttö 01/04, rv 5+3
Tänään käyty ultrassa. Päivät ja alkion koko piti päivälleen paikkansa, sykekin näkyi vaikka vasta 6+1. Nyt on huojentunut olo kun tietää, että ei ole tuulimuna ja kasvaa oikeassa paikassa :D Lasketuksi ajaksi 1.10.08
G rv7
Itse varasin neuvolan jo viime viikolla, tosin soitin heti sen vuoksi kun ajattelin jos olisin saanut ajan samalle päivälle kun on esikoisen 1,5v neuvola. Täti on juuri silloin lomalla, joten meni seuraavalle viikolle (28pv) mutta totesi kuitenkin, että ihan hyvä kun soitin kun ajat kuulemma menevät nopeasti.
Joku mietti soittavansa vasta ultran rv8 jälkeen, kuulostaa aika myöhäiseltä soittamiselta..? Etenkin jos aika menee monen viikon päähän vielä siitä.
E, tyttö 08/06, rv5
ja tänään ajattelin varata neuvola-ajan. Tuntui jo ekassa raskaudessa, ettei ne neuvolakäynnit nyt mitään niin hääppöisiä olleet :p Kunhan tuli käytyä, joten en nyt harmittele jos ajan saa vasta useamman viikon päähän.. Siellä saa kyllä sitten taas ravata ihan tarpeeksi. ;)
G rv 7
ja ihanaa, kun tulee koko ajan uusia plussanneita!
Onko täällä muita, joilla ei tahdo tulla mitään raskausoireita? Tai arat rinnat kyllä on ja ihan pieniä vähäisiä nipistelyjä masussa... siis ihan vaan muutaman kerran päivässä, ja oon ruvvennu epäileen, josko siellä vaan sittenkin ruoansulatus myllertää ;)
Ajattelin oikeestaan tänään soittaa neuvolaan, mutten taida vielä uskaltaa :D Kun toi ukkokin lähti töihin, ja se kuiteski nauraa, että etkö nyt malttanu, ja mikä kiire sulla sinne on. Niin, no kai se pieni ihmisenalku siellä on ens viikollakin, jos on vaan ollakseen.
- bee rv 5+4 -
ja laittakaahan uutena mukaan tulleet esittelyjä tonne esittelypinoon, jospa taas tässä piakkoin sitä päivittelisin!
Eipä minullakaan ole mitään ihmeellisiä oireita. Tissit on kyllä kipeät ja turvonneet. Hieman oli alkuviikosta huono olo ja vatsaa nipistelee välillä, mutta ei mitään muuta... Viimeyönä vihlaisi mahasta aika kovasti ja olin jo varma että tämä oli nyt sitten tässä, mutta nyt on ihan hyvä olo masussa. Onkohan tuo ihan normaalia?
Itse varasin neuvolan ja sain sen tuonne parin viikon päähän.
Thilia-Thalia rv5+3
Esikoisesta oli todella paha olo, oksentelua ja ylitsepääsemätön väsymys, nyt vähän närästää ja joskus nipistelee kuin menkoissa (tuttua esikosta myös). Naama tosin kukkii aivan kamalasti, se on pahin oire;)
Rinnoista en sano mitään, ole juuri lopettanut vasta imettämisen ja siihen verrattuna (saatika niihin ensimmäisiin viikkoihin vauvan syntymän jälkeen) niissä ei ole mitään vikaa:) Minä inhoan niitä isoja tissejä, jotka tässä saa kaupanpäälle...
Rouvaii 6+1?
Olen jo käynyt esittäytymässä tuolla toisessa pinossa mutta tässä kertausta=) olen 29 ja mies ihan just 30. Meillä on 03/05 syntynyt tytöntylleröinen ja nyt vihdoin viimein saatiin pikkuinen alulle=)
Rv ois vissiin 6+2 ja laskettu aika siis 5.10(?) no senhän näkee sitten kun menee ekaan ultraan=)
Mulla on ollu jo kohta kaksi viikkoa tosi huono olo(mikä toivottavasti on normaalia) ja jotenkin uskoin olevani raskaana vaikka testit näytti negaa. Mutta mä olin päättänyt että teen testejä niin kauan että muuttaa plussaksi=)
Joku mainitsi yöllisestä kivusta, mulle iski toissa yönä ihan kauhee kipu oikeelle alavatsaan niin että ois tenhy mieli itkeä mutta vanhassa muistissa on ettei ihan varmasti jäänyt viimeiseksi odotus aikana=)
Minä myös olen jo varannut neuvolan koska olen niin malttamaton=) rv on neuvola päivänä 9+1 joten toivottavasti sydänäänet kuullaan myös=)
nyt on mentävä esikko kutsuu( voi ei, ihan oikeasti meille tulee uusi vauva ja perheen jäsen!!!! )
Olen itse siis varannut jo neuvolan, mutta pitääkö ultra varata erikseen? Ja onko se eri paikassa, kun neuvola? On tietysti paikkakohtaista että onko ne fyysisesti samassa rakennuksessa, mutta oma neuvolani on ilmeisesti aika pieni paikka?!
Tuntuu ihan tyhmältä kysyä tämmöstä, mutta kun ei yhtään tiedä näistä..Kiitos vastauksesta, jos joku tietää:)
Erica
en nyt muista pitääkö varata itse mutta meillä(keski uudellamaalla) eka ultra oli sairaalassa rv 12 ja toinen rakenneultra tais olla terveyskeskuksessa(jos en ihan väärin muista)jotain rv 19-20
Kyllä ne siellä ekalla neuvola käynnillä kertoo mitä tapahtuu=)
Mulla on ollut tänään ihan älytöntä turvotusta, tuntuu että olis pitemmälläkin tämä raskaus, toivottavasti tämä olotila ei ole pysyvää. Paino on tippunut kyllä kilon vajaassa viikossa mikä ei kyllä mua haittaa yhtään, on tätä massaa ihan tarpeeksi. Mutta sen lupaan itselleni etten liho ja paisu niin isoksi kuin edellisessä raskaudessa jossa painoa tuli lisää varmaan yli 30kg(hirrrrmuisesti, onneksi se lähti aika nopsaan synnytyksen jälkeen puis)
maranta( joka lähtee nyt nukkumaan kun väsy iskee)
Ilmoittaudun hiukan epävarmoin askelin mukaan. Aiemmat yritykset ja keskenmeno saa mielen toimimaan niin, ettei turhia odottele tässä vaiheessa.
Mutta mutta - kovin ovat lieviä oireet vielä. Kun vain tietäisin kaiken olevan hyvin, niin ilomielin pitäisin huonovointisuuden jo töidenkin vuoksi poissa vaikkapa seuraavat 2kk. :)
Neuvolaa en ole varannut, kun satuin pääsemään suoraan lapsettomuushoitojen kautta ultraan. Sen piti alunperin olla klomiultra (tuplatableteilla), mutta näinpä kävikin, että jo ekat tabut tehosivat ja aika vaihdettiin 8. viikon ultraan. Varailen kai sen jälkeen sitten vasta neuvolan. Vai onko jokin syy varata se jo aiemmin?
Itse kävin puolisen toista vuotta sitten ensi käynnin terkkarilla ennen keskenmenoa, joten lippuset lappuset ja ohjeet ovat tallella.
Ultra yksityisellä oli muistaakseni 50-60 euron paikkeilla kelakorvausten jälkeen (jos niitä nyt sai).
Saana
Omien veikkausten perusteella 4+5, edellisen kierron perusteella 5+5