Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~LOKAKUUN päivänsäteet vk6~~~

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jo eilen lisäämässä itseni tuonne esittelylistaan. Eilen siis plussasin ja laskelmien mukaan la ois 16.10.

Oi, mä oisin onnellinen, jos olis oireet vähäsiä. Mulla on nyt viikon ajan ollu tosi paha olo ja päivä päivältä pahentunut. Tänään sitte jo kävin tovin yökkimässä töissä. Ei tosiaankaan kivaa, ku en vielä halua kauheesti alkaa töissä hehkuttamaan asiaa.

Poikaa (03/05) odottaessa oli raskauskin varmaan neljä viikkoa pidemmällä, ku alko olla pienintäkään epäilystä. Sillon oli oireena oikeestaan väsymys vaan. Nyt sitte välistä tosi kauhee olo. Ensin ajattelinki, et oisin saanu mahataudin, jota työkavereilla on ollu. No, ei sitte ollutkaan mahatautia, vaan vähän pitempi kestoista. ;)

Mutta uskokaa tai älkää, vaikka oireilenki näin vahvasti ja selkeä viiva oli testissä, silti hiipii välistä mieleen epäilys, että onko kaikki kuitenki unta vaan.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Hipsu

Vierailija
62/99 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noihin ruokajuttuihin oli niin hyvin vastattu, etten viitsi toistaa. Itse noudatan tuota ohjeistusta kyllä kuten ekallakin kerralla (en ymmärrä miksi toinen vauva ei olisi saman vaivan arvoinen).

Mutta sitten liikunnasa osaan oman koulutukseni ja kokemukseni vuoksi antaa vähän lisää vinkkejä. Eli tosian n. 20 viikolla asti voi harrastaa sitä mitä ennenkin, kuten todettu voi olla että esim. juoksu rupeaa töökimään jo aiemmin jne. HUOMIO pahoivoinnista kärsiville, oman kokemukseni mukaan liikunta voi auttaa etovaan oloon. Oma oloni parani ensiraskaudessa (jossa oksensin 3kk iltaisin) huomattavasti aina kun jaksoin lähteä edes reippaalle kävelylle (ja kyllä lähdin oksennus kurkussa, mutta jo 10 minsan päästä olo rupesi helpottamaan. Kannattaa ainakin kokeilla.

Koko raskauden ajan (jos raskaus sujuu normaalisti) olisi hyvä harrastaa liikuntaa. Hyviä lajeja ovat uinti, kävely, kuntosali, tutut jumpat (voi jättää liikkeita pois/korvata). Selkä ja vatsalihaksista kannattaa pitää erityisen hyvää huolta ja tehdä harjoituksia säännöllisesti. Suorien vatsalihasten tekemistä tulee välttää, mutta syvät vatsalihakset ja lantionpohjanlihakset kuntoon:) Vahva vatsa/selkä ehkäisee selkäkipuja ja ristiselän rasitusta loppuraskaudessa.

Jep. Omaan napaan ei kuulu mitään, ei vieläkään mitään merkittäviä tuntemuksia. Sain nevola-ajan 27.2. kun kävin näyttämässä pojan atooppista ihoa. Huvitti vähän tuo tädin tarmo kun sanoi lähettävänsä minulle infopakettia siitä ja tästä, ja yritin sanoa että hyvin on muistissa kun justhan mä vasta tämän pojan tein;) Lähetti paperit jo naikkarille ultraa varten kun sanoin haluavani seerumiselulan, silloin ilmeisesti ultran on tärkeä olla tietyille viikoille mennessä (samalla siis otetaan tuo verikoe).

Infopakettia odotellessa siin;)

Rouvaii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhiasti on jo ihmeisiä pinoon kirjoitellut...Onnea kaikille=)

Mun pahaolo jatkuu, ja turvotus, vähän helpottaa kun muistaa juoda tarpeeks. Mä aloin tuossa eilen iltavuorossa miettiä että miten helkutissa mä jaksan olla töissä! Ekan raskauden aikana mä olin työttömänä(osin omasta halusta) enkä kadehtinut siinä väsymyksen ja pahan olon ja myöhemmin älyttömien liitoskipujen kanssa yhtään niitä jotka joutui töitä tekemään. Mutta jaksettavahan se on, ei auta itku markkinoilla=) Mietin sitäkin että kun niin ellottaa se ruoan haju siellä töissä että kohta varmaan tajuavat että olen raskaana,

Kuinka kauan te muut työssä kävijät meinaatte pitää asian omana tietonanne? Onko kukaan kertonut viellä kellekään?

Mä olin niin malttamaton että vanhemmille ja anopille on jo kerrottu(ja parasystävä tietää myös) vähän nyt harmittaa että kerroin, mutta se vain jotenkin lipsahti suusta=) ollaan tätä raskautta yritetty ykkösen syntymästä alkaen(esikko kohta3v) ja esikkoakin tehtiin yli kolmevuotta, joten olen tooooodella onnellinen ja tekisi mieli kaikille kertoa!

Joku tuolla mainitsikin että ekasta raskaudesta ei ollut niin huolissaan, mua ainakin pelottaa nyt paljon enemmän kuin esikkoa odottaessa, asia pyörii jatkuvasti mielessä ja öisin heräilee jatkuvasti ties mihin ajatuksiin ja kauhukuviin. Jotenkin sitä kuuntelee " itseään" enemmän, kuullostelee oireita ja oireettomuutta, mikähän taika siinnäkin on?

Mutta nyt lopettelen tämän romaanin kirjoittamisen ja lähden kuullostelemaan josko vois juoda viellä kahvia vai alkaako sekin jo etoa=)

Vierailija
64/99 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erica07: Olit oikeassa mulla meni kuukaudet sekaisin, elikkä eka neuvola 4.3.

Vierailija
65/99 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta lokakuisille!

Kuudes raskausviikko alkaa huomenna, ja nyt niitä oireitakin on alkanut tulla. Aamukuvotusta..! Joku kirjoitti, että tuntuu kun olis krapula, ja juuri se on fiilis, kun vatsassa velloo eikä tiedä pysyykö se paha olo sisällä vai ei. Kuvotus tuntuu kuitenkin helpottavan raittiilla ilmalla, ulkona kävelemällä ja syömällä pieniä paloja esim. leipää. Luin jostain että kuvotus liittyy äidin hiilihydraattiaineenvaihdunnan muutoksiin, joten ihan loogistakin on että pienillä tasaisilla annoksilla pystyy pitämään pahaa oloa vähän loitolla.

Parin viikon ajan kun on tiennyt olevansa raskaana, on ollut aika paljon vihlontaa vatsassa, muistuttaa kuukautiskipuja. Vatsakin tuntuu jotenkin turvonneelta, ja kun kävin vaa' assa, on vissiin nyt jo tullut kilo lisää.

Huomenna alkaa 3vrk intensiivipalaveri (aargh!), joka tarkoittaa auditoriossa istumista 8h/pvä. Yritän viimeiseen asti välttää sitä että asia tulisi esille työpaikalla vielä tässä vaiheessa, mutta jos on lähdettävä ovet paukkuen vessaan monta kertaa kesken palaverin niin ehkä joku kokeneempi saattaa jo arvata... kääk.

Onko teillä tietoa että onko useassa ultrassa käyminen haitallista sikiölle? Oma ultrani on jossain kuukauden päässä, ja siihen asti pitäisi jännittää että missä se pikkuinen kasvaa, ja onko turvassa!

-Tu

Vierailija
66/99 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnialla selvittiin eilisestä, kun oli tädin tulo päivä, ja vähän jänskätti että meneekö kaikki ihan ok. Mutta ei ollutkaan mitään vuotoja.

Oireet täällä vaan vahvistuu, nyt tuo kuvotus ja mahassa vellova olo on siirtynyt jo aamuillekin. Aikaisemmin oli iltaisin huonompi olo. Mahaa viiltelee vieläkin, toivottavasti vaan kaikki on siellä hyvin. Tällä viikolla ajattelin soitella tuonne neuvolaan ja varailla aikaa.

AE rv 4+1

Vierailija
67/99 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun visiitti tässä ketjussa jäi sitten hyvin lyhyeksi. Verta alkoi vuotaa eilen ja tänään tulee jo niin paljon, että kyllä se keskenmeno on, ei voi mitään. Harmittaa ihan älyttömästi. Vuosi tähänkin plussaan meni yritystä edellisestä keskenmenosta ja taas ollaan lähtöpisteessä. :(

Parempaa onnea muille!

Essi78 (rv4+5=kp1)

Vierailija
68/99 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä menee ihan sanattomaksi. Toivon sydämestäni, että saat oman vauvan mahdollisimman pian. Paljon voimia ja jaksamisia sinne.

Vierailija
69/99 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Essi, kuinka kurjaa. :( Jaksuja siulle jatkoa varten.

Mie varasin itselleni eilen neuvola-ajan, ja 10.3. olisi sitten ensimmäinen käynti. Viikkoja olisi sillon 8.

AE ja vaava 4+2

Vierailija
70/99 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen sain plussan (kahdesta :)) raskaustestistä ja nyt uskaltauduin tänne. Olo on kyllä aika epätodellinen, kun oikeastaan mitään oireitakaan ei ole. Vähän oon palellut, mutta siinä kaikki. La mulla olis laskurin mukaan 11.10.

Mä siis odotan pikkukakkosta ja olen niiiin onnellinen tästä plussasta, sitä kun ehdittiin odottaa jo jonkun aikaa! Nyt täytyy vain toivoa, että kaikki menee hyvin loppuun saakka.

Onnittelut kaikille kanssasisarille! On mukavaa, kun voi vaihtaa ajatuksia samoilla viikoilla olevien kanssa. Mukavaa lauantaita!

Käynpäs nyt vielä lisäämässä itseni tonne esittelypinoon..

Cisse

Vierailija
71/99 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään nukuttiin pitkään. Tuntuu todella hyvältä, kun ei enää heräile öisin. Nukuin plussaamisen jälkeen puolisen viikkoa koko ajan heräillen. Varmaan johtui tästä suuresta uutisesta, mikä aiheuttaa pikkusen päänvaivaa. Olen huomannu näkeväni paljon unia, joissa teen jotain, mikä voisi vahingoittaa vauvaa. Yhdessäkin unessa join kahvia litratolkulla ja aamulla oli kurja herätä. Taitaa olla vähän liikaa paineita omasta onnistumisesta.

Maranta kyseli, että joko muut on kertonu raskaudesta tuttaville. Me ollaan kerrottu miehen äidille, hänen veljelleen ja mun parhaalle ystävälle. Mieli tekis huutaa jo koko maailmalle, mutta osaksi ymmärrän pitää suuni kiinni jo senkin takia, että raskaus on niin alussa. Ja toiseksi tiedän, että suhteellisen nuoren ikäni (22v.) vuoksi saan osakseni voivottelua meidän suvun puolelta. Vanhempani eritoten varmasti alkuun hämmentyvät, kun mulla jää opiskelut hetkeksi tauolle. Luulevat, ettei sinne koulun penkille tule sitten enää palattua. No me ollaan päätetty kertoa joskus niihin aikoihin, kun vauva on viihtynyt masussa kolmisen kuukautta. Vai näkyykö vatsa ulkopuolisille jo sitä ennen? Tämäkin taitaa olla ihan yksilöllistä, että koska se vatsa alkaa näkyä, mutta mites teillä konkareilla on mennyt aikaisemmissa raskauksissa?

Mukavaa päivää kaikille. Me lähdetään miehen kanssa rintsikkaostoksille, kun on jo pikkusen piukat paikat.

Erica 5+1

Vierailija
72/99 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi pöljä kysyy....että mitä siellä ensimmäisessä neuvolassa tapahtuu ? Soitin ja varasin sen heti kun sain plussan ( hätäpäissäni ja innoissani ! :D)

Vierailija
73/99 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaita!

Hurjaa miten paljon plussia ollaan saatu lokakuulle. Se on kyllä hienoa. Onnea vaan minunkin puolestani kaikille uusille plussanneille!

Täällä taitaa pahoinvointi pikkuhiljaa astua kuvioihin. Ihan hallittavaa se vielä on, mutta tuntuu kummiskin. Kyllähän sitä jo kerkesin odotellakkin ;D Toinen minkä olen huomannut on että mua pyörryttää ihan vatavasti. Kyllä mua normioloissakin herkästi vähän huippasee jos makuulta nousee äkikseltään ylös. Mut nyt tuntuu että jo istumasta noustessa huippaa niin että meinaa taju lähteä. Saatikka jos heteksi kumartuu esim. nostamaan lattialta jotain :/ No, kaikki oireet otetaan ilolla vastaan. En valita :)

Me ei olla vielä kerrottu kenellekkään. Enkä usko että kovin pian kerrotaankaan. Jotenkin tuntuu että haluaa pitää tämän salaisuuden mahdollisimman pitkään ihan vaan itsellään. Töissä kyllä voi olla että joudun piankin tilanteeseen jossa joudun kertomaan raskaudesta. Työskentelen sairaanhoitajana, enkä näin ollen voi esim. meidän satunnaisia sytostaattipotilaita hoitaa. Mutta yritän sielläkin keplotella kertomatta mahdollisimman pitkään.

Eipä tänne muuta ihmeitä. Menisipä tämä alku nopsaan. Mä jo niin haluisin näkyvän vauvamasun. Musta se on niiiin ihana. Mut päivä kerrallaan.

Mukavaa viikonloppua!

mirulii ja pirpana 5+4

Vierailija
74/99 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan ajateltu kertoa raskaudesta aikaisintaan np-ultran jälkeen, ehkä myöhemminkin. Kertomisesta alkaa kuitenkin hössötys. Itsellä on sen verran ylimääräistä painoa, että tuskin raskaus ihan heti näkyy ja jäisin kiinni.

Tänään on tehnyt paljon enemmän pahaa kuin ennen, onneksi en ole vielä oksentanut. Rinnat on arat, uudet isommat rintsikat piti ostaa, kun vanhat kävi pieniksi ja välillä alamahaa juilii. Vaikka oireita on, niin vähän koko ajan pelkää, että meneekö kaikki hyvin. Miehen kanssa päätettiin, etten mene alkuraskauden ultraan, joten aika monta viikkoa tässä vielä ollaan epätietoisuudessa, onko kaikki kuten pitää.

Hauskaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Vierailija
75/99 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerrota kun vasta aikaisintaan np-ultran jälkeen. Luulen että meillä läheisillä huomio suuntautuu tuohon pikkupoikaan vieläkin;)

Tänään on entistä voimakkaampana ollut ekasta raskaudestakin tuttu väsymys. Meillä kun unet eivät ole omasta tahdosta kiinni (kuten ei kenelläkään perheellisillä/vauvallisilla). Aamulla on herätty liian aiakisin kuudelta, poika ränissyt uenpuutetta, muttei kuitenkaan nukkunut kunnon päikäreitö ennenkuin juuri sain nukkumaan...

Nyt olen sitten itse maannut sohvalla, onneksi oma äiti oli eilen poikaa hoitamassa ja on siinä " lomassa" siivonnut koko talon;) Kiitos rakas äiti!

Vierailija
76/99 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta raskauden kertomisesta muille ollut keskustelua...

Mun kanssa tekisi mieli jo kertoa " kaikille" (no pomoa lukuunottamatta), mutta taidan noudattaa samaa linjaa kun aikaisemmissakin raskauksissa, eli kertoa np ultran tai sydänäänten kuulemisen jälkeen lähimmille. Ja muille sitten 15-20 viikon paikkeilla.

Tulispa nyt niitä viikkoja lisää, että pääsisi varmistamaan että masussa todella on vauva ja oikeassa paikassa

Uskomattoman alkuraskauden väsymyksen keskeltä kirjoittelee: Coocie

Vierailija
77/99 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin..testasin pari kertaa tällä viikolla ja yllätys oli SUURI, kun testi näytti positiivista, tosin hailakka viiva mutta näkyi kuitenkin. Mä olin menossa ens viikolla lääkäriin keskustelemaan ehkäisy-asioista..kun kierukka tuli itsestään ulos viime keväänä. Oli paikoillaan viissiin kuukauden ja tuli pois. Ajattelin että josko sitä kierukkaa pitäis koklata uudestaan..mutta ei vissiin tarvitse:)

Viikkoja on vissiin 5+0..tai 6+0. Kierto on vaihdellut 21-28 päivään. Hiukkasen hirvittää miten sitä jaksaa, kun esim. tänään koko aamupäivän oli oikeesti kuolemanväsynyt. Toki ikä tuo oman väsymyksensä(38v) ja pienet tytöt 4v ja 1,6v. Nyt jännittää meneekö kaikki hyvin..Ekasssa raskaudessa voin mainiosti kokok 9kk, mutta kuopusta odottaessa oli hirmuinen aamupahoinvointi ja olin ja Naikkarilla nesteytyksessä rv 9. Noo, toivotaan parasta.

Illanjatkoja!

-Tiziana rv 5+0?

Vierailija
78/99 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun oireet ovat voimistuneet, uskaltaudun ilmoittautumaan lokakuisiin. Palelua, vatsan turvotusta, jatkuva nälkä, mutta kuitenkaan ei oikein löydy kaapista mitään kelvollista...

Meillä on jo kaksi lasta, mutta joululomalla tuli kuitenkin mieleen, että mitäs jos... ja siitä se ajatus sitten lähti ;-) Uskomatonta on se, että iltatähtemme sai kerrasta heti alkunsa! Sen takia pää vieläkin ihan pyörällä, enkä millään voi uskoa plussaa todeksi.

Neuvolaa en ole vielä varaamassa, eikä kerrota tutuillekaan tässä vaiheessa, täytyy ensin hoitaa tätä omaa epäuskoa. Mutta älyttömän onnellisia olemme!!! Ai niin, LA taitaa ajoittua jonnekin 12.-16.10. paikkeille, laskurista riippuen.

Vierailija
79/99 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites masulit jaksatte?

Kyselin siitä odotuskellosta, kukaan ei ainakaan huomatakseni vastannut. Eli toistan vielä kysymyksen: Tietääkö joku mistä saa niitä raskaudenaikaisia kilikelloja, joka roikkuu äidin kaulassa, masun kohdalla-> on ihan korun oloinen. Tosi kaunis. Sitten kun vauva on syntynyt, vauva rauhoittuu tuohon samaiseen ääneen jne...ainakin sellainen uskomus on:) TIedä sitten pitääkö paikkaansa....TAHTOO SELLAISEN!!!

Oma masu: Tai pahemminkin keho on turvonnut ja aamulla oli havaittavissa pientä kuvotusta, mutta hyvin lievää...Meidän molemmista aikaisemmista lapsista oksentelin odotusaikana. Tästä raskaudesta ollaan kerrottu molempien vanhemmille ja mun systerille ja sitten naapurille...koska on myös raskaana ja lasketut ajat kk sisällä...ollaan sitten molemmat äipät kotona. Kivaa!!!

Haluan myös varata neuvolan, koska olen joutunut kolmiolääkettä ottamaan ja meillähän oli yksi keskenmeno marraskuussa...joka tosin johtui napanuoran kiertymisestä kaulan ympäri:(, Järkyttävää oli! Mutta siis haluan olla ehdottoman huolellinen nyt, että lääke on varmasti ok jne...olen kyllä työpaikkalääkäriltä jo hyväksynnän tuolle lääkkeelle saanut...mutta silti!

GALLUP: Oletteko nimiä jo miettineet? Millaisia?

Minusta on hirveän ihanaa leikitellä nimillä ja miettiä eri vaihtoehtoja. Meillä aikaisemmat lapsukaiset saivat nimet jo ennen syntymää, oltiin siis päätetty ja sopivat aivan täydellisesti. Ja luulen että melko varmoja ollaan nytkin jo...tosin muuttua voivat.

Tyttöjen nimiä, joista pidän: Frida, Aada, Aurelia, Wilhelmiina

Poikien nimiä, joista pidän: Eliel, Edwin, Veeti, Waldemar, Daniel

Voimia ja vointeja kaikille!

FRIDA08 viikkoja olisi kiekon mukaan: 5+6

Vierailija
80/99 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kysyi tuossa yhtenä päivänä, että kun olen jo kaikkea miettinyt niin olenkos nimiäkin. Enpä ollut kerennyt :D Joten siitä virisi keskustelu. Mies ehdotti paria nimeä, ei kelvannut minulle. Minä selasin nimilistoja ja huomasin, että mies on todella kranttu nimien suhteen :D En muista nikkiä, joka tuossa kirjoitteli esimerkkejä, mutta nuo f, d ja w kirjaimelliset nimet ovat itseltä melko pois suljettuja.. Esikoisen nimi on vanha ja perinteinen, joten linja tulee olemaan ainakin samanlaista. Ihan selkeästi suomalaisen kuuloinen nimi siis.

Meillä on tällä hetkellä molemmille mieluisat nimivaihtoehdot olemassa, niin tytölle kuin pojallekin. Mutta saa nähdä muuttuvatko.. pojalle on vaikea keksiä nimeä ja itse haluaisin vielä sitä ainakin miettiä..