Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuu toiselle naiselle, kun salasuhde on ohi?

Vierailija
22.06.2014 |

Mitä tapahtuu toiselle naiselle, kun salasuhde on ohi? Missään ei ole ikinä näitä tarinoita. Onko toisen naisen särkynyt sydän niin suuri tabu, ettei siitä kukaan kehtaa missään kirjoittaa?

Mulla loppui joitain viikkoja sitten pari vuotta kestänyt salasuhde varattuun (lapsettomaan) mieheen. Tuntuu, että samalla multa katosi elämästäni tärkein ihminen ja menetin kaiken haluni elää. Tiedän, että mies kohteli mua (ja tyttöystäväänsä) todella sikamaisesti, mutta en silti voi olla rakastamatta häntä.

Mulle on aina tuottanut vaikeuksia päästää miehiä lähelle, ja vaikka olen jo 30-vuotias, oli tää mies ensimmäinen, johon uskalsin rakastua. Tavallisesti kukaan ei säväytä mua millään tavalla. Ehkä tämä on syy, miksi olin valmis hölläämään moraaliani ja lähtemään mukaan tähän aivan sairaaseen leikkiin. Nyt en voi muuta kuin syyttää itseäni tyhmyydestäni.

Oon ollut suhteen päätyttyä aivan hermoraunio. Yksin ollessani itken koko ajan enkä saa miestä pois mielestäni. Häpeän suhdetta ja käytöstäni niin paljon, etten ole kehdannut puhua tästä sotkusta kenellekään. 

Juhannus on ollut yhtä helvettiä. Kaikki ystäväni ovat olleet mökkeilemässä miestensä tai perheidensä kanssa ja olen viettänyt koko pitkän viikonlopun yksin kotona sydänsurujeni kanssa. Huomenna pääsee onneksi töihin, niin on pakko yrittää keskittyä johonkin muuhun. Tuleva kesäloma kuitenkin jo pelottaa: selviänkö siitä mitenkään järjissäni, kun nämä kolme päivää ovat ajaneet mut jo hulluuden partaalle?

Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa? Miten tästä pääsee eteenpäin? Haluaisin kuulla muiden kokemuksista. Musta tuntuu, etten ikinä pääse tästä yli. 

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin osallistun tähän ketjuun. Minä olin "vain" kaksi kertaa se toinen nainen. Olin silloin itsekin naimissa ja mieskin oli, eli kumpikin petimme kunppaniamme. 

Olin vuosikaudet elänyt tukiverkostottomassa suhteessa miehen kanssa joka alkoholisoitui 10 vuoden suhteemme aikana. Meillä oli lapsi ja koin että  olin vain miehelle siivooja ja lapsenkasvattaja joka käy töissä ja kustantaa koko lystin.

Meillä ei ollut tukiverkostoja, eli en saanut lapselle hoitajaa. Kun lapsi oli tarpeeksi vanha että uskalsin jättää hänet kaksin miehen kanssa, lähdin uuden harrasteporukan kanssa viettämään viikonloppua. Avaamatta tarkempaa mikä harrastus, olimme koko porukka keski-ikää hipovia ja näimme ensi kertaa livenä, netin välityksellä useammankin kerran olemme jutelleet ja viettäneet aikaa.

Siellä sitten juotiin ja uskaltauduin jopa sekasaunaan kun huomasin että porukan henki oli niin hyvä. 

Siellä saunassa ensin yksi ihan mukava kaveri istui viereeni, juteltiin porukalla ja en ajatellut mitään sen kummempaa. Jossain kohtaa hän laittoi käden mun reidelle ja sattumalta jäätiin kaksin siihen hetkeksi, niin alkoi hieroa reittiä.

Olin ensin torjumassa ja pistämässä peliä poikki, mutta sitten huomasin nauttivani siitä kosketuksesta. Kukaan ei ollut vuosiin koskenut minua niin, koin olevani nainen. 

Mies taisi nähdä innostukseni ja alkoi enemmänkin hieroa ja sitten en kunnolla edes tajunnut kun suudeltiin intohimoisesti.

Juurikaan pidemmälle homma ei mennyt tuolla kertaa (mutta itse lasken sen peittämiseksi) mutta sovittiin kumpikin erillinen näkeminen kahdestaan, ilman ylimääräisiä katseita ja että kukaan tietäisi. 

Se kaksin näkeminen oli ihanaa ja parhaimpia seksikokemuksiani elämäni aikana, mutta sen jälkeen vedin pelin poikki ja ilmoitin että tässä on jo sattunut kaikkiin osapuoliin liikaa ja nykytilanne ei voi jatkua niin.

En vaatinut miestä eroamaan, sillä hänelläkin oli pitkä liitto ja hän on itse vastuussa tekemisistään.

Itse tämän tapauksen myötä tajusin että mun ei tartte elää nykyisessä suhteessa. Vaikka oma ero on tuore, se syrjähyppy sai minut heräämään ja samalla löytymään naiseuden.

Olen miettinyt pitäisikö minun kertoa miehen vaimolle mitä on tapahtunut, mutta olen todennut että mies saa itse kertoa. Ja jos vaimo tulee kysymään, kerron kaiken.

Vierailija
62/95 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varatut jotka seikkailevat muualla ovat aina samanlaisia jatkossakin.  Ei kannata särkeä sydäntään vaan olla tyytyväinen jos ei saanut mitään sukupuolitautia. Vaimolle niitä voi yllättäen tulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroitko sitten itsekin omalle (ex)miehellesi?

Vierailija
64/95 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olen  se toinen nainen. 

Salasuhdeaika kesti 2 vuotta, nyt olemme eronneet. 

En suosittele kenellekään en moraalisesti enkä oman henkisen jaksamisen vuoksi. 

Mies pystyi pettämään vaimoaan noin pitkän aikaa säännöllisesti ja tiiviisti. Ilmoitti sitten vaimolleen että tahtoo erota, erosi. 

Mutta meidän suhde ei toiminut, enhän tiennyt miehen oikeasta arjesta mitään ja kun se lävähti eteeni jouduin pakokauhun valtaan. 

Mehän olimme 2 vuotta emänneet omassa kuplassamme ja tapasimme vain minun kodissani. 

Kadun, kadun ja jos voisin palaisin ajassa ja jättäisin hänet salasuhteen aikana. Ja muutaman kerran sen teinkin mutta palasimme heti aina yhteen. 

Kommentoikaa mutta älkää tuomitko, olen tuominnut itseäni joka hetki 😔 Ja maksan nyt särkevän kovaa hintaa sydämelläni

Vierailija
65/95 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat alkoholisoituvat sydänsurujen takia tai syrjäytyvät muuten. Työpaikan menettäminen on myös yleistä. Usein toinen nainen ei pysty enää uuteen suhteeseen, joten uusi rakkaus ja perhe jäävät vain haaveeksi. Ei mene hyvin.

Höpö höpö.. "Useimmat alkoholisoituvat.. Työpaikan menetys.." Hahhah..Ikäänkuin näillä naisilla ei olisi yhtään mitään muuta elämää kuin tämä mies.  Mistähän tilastoista sinä näitä ns tietojasi kaivoit? Eiköhän se mene niinkuin yleensä parisuhteen päättyessä että aikansa itketään ja surraan ja sitten jatketaan elämää. 

Vierailija
66/95 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain narsistiset ja sadistiset ihmiset pystyvät salasuhteilemaan toistuvasti,

Vierailija
67/95 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä olen  se toinen nainen. 

Salasuhdeaika kesti 2 vuotta, nyt olemme eronneet. 

En suosittele kenellekään en moraalisesti enkä oman henkisen jaksamisen vuoksi. 

Mies pystyi pettämään vaimoaan noin pitkän aikaa säännöllisesti ja tiiviisti. Ilmoitti sitten vaimolleen että tahtoo erota, erosi. 

Mutta meidän suhde ei toiminut, enhän tiennyt miehen oikeasta arjesta mitään ja kun se lävähti eteeni jouduin pakokauhun valtaan. 

Mehän olimme 2 vuotta emänneet omassa kuplassamme ja tapasimme vain minun kodissani. 

Kadun, kadun ja jos voisin palaisin ajassa ja jättäisin hänet salasuhteen aikana. Ja muutaman kerran sen teinkin mutta palasimme heti aina yhteen. 

Kommentoikaa mutta älkää tuomitko, olen tuominnut itseäni joka hetki 😔 Ja maksan nyt särkevän kovaa hintaa sydämelläni

Porvoon miehen pauloissa siis

Vierailija
68/95 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus otsikkoon, ketä sen pitäisi kiinnostaa. Jos on niin epärehellinen ja vastenmielinen kieroilija, että tunkee toisten parisuhteisiin manipuloimaan, niin evvk vaikka olisi olematta kokonaan. Mielestäni joku "katunainenkin" on suorastaan lady moisen moraalittoman tyrkyn rinnalla. Se voi kai olla sentään rehellistä, oletan, toisin kuin manipulatiivinen ja tunteeton, katala tunkeminen jonkun toisen reviirille vehkeilemään. Hyih. En koe heillä olevan minkäänlaista arvoa. 

Vierailija
69/95 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta kysyn, toki ymmärrän jos et tahdo vastata, mutta luulenpa että et ole mies? 

Vierailija
70/95 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus otsikkoon, ketä sen pitäisi kiinnostaa. Jos on niin epärehellinen ja vastenmielinen kieroilija, että tunkee toisten parisuhteisiin manipuloimaan, niin evvk vaikka olisi olematta kokonaan. Mielestäni joku "katunainenkin" on suorastaan lady moisen moraalittoman tyrkyn rinnalla. Se voi kai olla sentään rehellistä, oletan, toisin kuin manipulatiivinen ja tunteeton, katala tunkeminen jonkun toisen reviirille vehkeilemään. Hyih. En koe heillä olevan minkäänlaista arvoa. 

Minkähän arvoinen sitten onkaan tämä petetty vaimo jos salarakas on noin alatasoinen ja arvoton ihminen? Ei kai mies huonomman naisen kanssa salasuhdetta pidä yllä? Jos kotona asuu loistoyksilö.

Vierailija
71/95 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähän arvoinen sitten onkaan tämä petetty vaimo jos salarakas on noin alatasoinen ja arvoton ihminen? Ei kai mies huonomman naisen kanssa salasuhdetta pidä yllä? Jos kotona asuu loistoyksilö.

Et tainnut ymmärtää tämän sanojan sanomaa yhtään? Jos vaimo ei harrasta tällaista moraalitonta toimintaa, niin luultavasti hänen arvonsa on kirjoittajan mukaan todella korkea.

Vierailija
72/95 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko myöskin niin, että se petyäjä ihan itse tekee päätöksen poistua reviiriltään🤔 

Vai todellako se toinen nainen manipuloi sitä miesrukkaa kuin yliluonnollinen olento. Ja  näin ylivoimat riehtaisevat tuon aviomies poloisen oman reviirin ulkopuolelle. 

Hui kamala, sehän kuulostaa melko pelottavalta. Joten vaimot huomio! Asentakaa siru, tehkää vahva aita, kaivakaa vedellä täytetty vallihauta oman reviiri ne ympärille jotta lutunen miehenne on varmassa turvassa povenne suojissa😉 

Vierailija
73/95 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastutti, mies oli jo asumuserossa, vietettiin ihania kuukausia, sen mikä töitä, harrastuksilta ja mies perheasioiltaan ehti. Lopulta selvisi että itseasiassa ero ei ollutkaan vireillä. Vaikka oli mukavaa ja intohimoista yhdessä, niin ehdotin että palaisi perhekuvioihinsa. Olin itse saanut ylennyksen töissä ja tullut uusia asioita elämään. Olisihan mies saanut olla rehellinen, mutta molemmille jäi tuosta hyvä muisto. Ei mitään kriisejä. 

Vierailija
74/95 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt yleensäkin tapahtuu suhteen loputtua. Ensin surettaa ja sitten tulee joku uusi.

Vierailija
75/95 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun näitä lukee niin alkaa enemmänkin tuntua siltä, että nämä pettävät miehet tässä mitään viattomia uhreja ole, vaan täysiä luikureita ja krpiä. Luuletko sinä että jonkun mies väkisellä viedään? Ettei miehellä muka ole mitään sanottavaa kun tulee hyvä tilaisuus pettää ja aloittaa joku sivusuhde ja että vieras nainen pakotti, vissiin pyssyn kanssa ihan uhkasi että nyt sänkyyn? Hahhah..Olet sinä kyllä melko naiivi. 

Vierailija
76/95 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut ymmärtää tämän sanojan sanomaa yhtään? Jos vaimo ei harrasta tällaista moraalitonta toimintaa, niin luultavasti hänen arvonsa on kirjoittajan mukaan todella korkea.

Entäs sit, jos vaimokin harrastaa salasuhteita?

Vierailija
77/95 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs sit, jos vaimokin harrastaa salasuhteita?

Voi olla toiveajattelua, suurinosa ihmisistä on rehellisiä. Tietysti voi olla että yrität siirtää omaa toimintaasi viattoman vastuulle jos et kestä katsoa itseäsi? 

Vierailija
78/95 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin, että salasuhde loppui.

En tosin ollut rakastunut, koska en edes kykene rakkauteen. Ylipäätään koko salasuhteeseen päätyminen tapahtui niin hitaasti pitkän ajan kuluessa, että en oikein edes tiedä, miten siinä niin kävi. Elelin elämääni ja vanha tuttu pyöri samoissa kuvioissa ja vei asioita pikkuhiljaa tiettyyn suuntaan. Luin kyllä viestit ja kuuntelin puheet, mutta en koskaan vastannut mitään sellaisiin. Muunkin osalta olin hyvin passiivinen, mutta en myöskään sanonut ei. Tiesin kyllä, mitä tein avatessani oven, kun ilmestyi oveni taakse ensimmäisen kerran. En usko, että tulen koskaan enää tekemään samaa ainakaan kenenkään muun kanssa. Meillä oli samantapainen salainen kuvio jo aikoinaan sillä erolla, että molemmat olivat silloin sinkkuja. 

Vierailija
79/95 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina vähän vaivaa paitsi se, että vaimo syyttää sitä toista naista eikä miestään, myös se kun miestä pidetään läpimätänä ja pahana valehtelijana, jonka mitkään puheet tai tekemiset ei ole aitoja.

Oikeastihan meillä on kolme aikuista osapuolta, joista vaimo aika usein aavistaa tai jopa tietää, mutta joko ei ole tietävinään tai sitten alkaa kontrolloida, tarkkailla ja rajoittaa miestä. Toinen nainen taas tietää totuuden, mutta hänen egonsa vaatii miehen ihailua ja kohteliaisuuksia - niin pitkään kuin sitä kestää. Mies taas tietää tekevänsä väärin mutta haluaisi molemmat naiset.

Aika harvoin petetylle tulee täysin puskista miehen petos. Petetyllä on kymmeniä tai satoja pieniä valintoja takanaan, mutta hän valitsee aina kuitenkin luottaa mieheen kun muustakaan ei ole tietoa. Vaientaa pienen varoittavan äänen sisällään. Ei niin, että olisi petetyn vastuulla selvittää asia, mutta on petetyn vastuulla pitää joka tilanteessa huolta omasta hyvinvoinnistaan.

Mies taas voi kokea tekevänsä hyvää kaikille niin kauan kuin kukaan ei saa tietää. Hän voi uskoa aidosti puntaroivansa toisen naisen valitsemista ja ehkä niin tekeekin, mutta arki ja jaetut rutiinit ovat lopulta ylivoimaisia. Hän on kuitenkin voittaja joka tapauksessa, ja voi toistaakin tekonsa ellei opi mitään.

Toinen nainen taas elää jännityksestä ja ihailusta. Hän saa seksiä ja voi rauhassa haaveilla oikeasta suhteesta, jota ei ehkä oikeasti edes halua. Itsepetosta tämäkin, koska kun kaikki paljastuu ja suhde loppuu, hän voi jatkaa itsepetostaan syyttämällä yksin miestä.

Vierailija
80/95 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suru ja pettymys vie aikansa, sitten alkaa helpottaan ja alkaakin ihan uusi elämä :)

Löysin uuden siinä ja entinen piti jättää. Ei meinannut uskoa, mutta  hänellä otti koville. Vaimonsa on mielissään.  Nyt olen aviossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä