Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaa päähän työkaveri, joka jää heti sairaslomalle, kun ihan pientä voinnissa tuntuu.

Vierailija
04.02.2008 |

Ei vissiin käsitä, että muut joutuu paiskiin töitä kahden edestä, kun on muka sairaana. Kaupngilla hyvävoipaisena katseli vaatteita hirvittävän kuumeisen flunssan kourissa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Mun ripulinen duunikaveri painoi sauvakävelyä täysillä joka ilta kun oli sairiksella. Kumma, ettei pääse töihin mutta lenkille voi mennä.

Vierailija
2/20 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko oli viedä lapset päiväkotiin, että saisi edes hiukan toipua ja pakko hakea kaupasta lapsille ruokaa. Ehkäpä tuo työkaveri oli tulossa lääkäristä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ei ehkä vaateostoksilla ;)

2

Vierailija
4/20 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on saikulla usein maanantaisin tai loman jälkeen. Soittaa aamulla että on sairaana. Jos tulee viikonlopun jälkeen töihin normaalisti, on tutiseva ja vapiseva. Eli alko-ongelma on ja viikonloput ja lomat venähtää pitkiksi kun putki ei katkea ajoissa. Mutta ei tuohon kukaan pääse puuttumaan, jo vuosia ollut näin. Nainen on itse luottamusmies...

Vierailija
5/20 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja soittaa sitten seuraavana päivänä että on kuume/flunssa/mahatauti...

Vierailija
6/20 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri on sen määrännyt, ei muilla ole siihen mitään sanomista.

Eikä se muille kuulu, miksi on hakenut. Voihan sitä muille sanoa muun syyn, ja olla vaikka masennuksen takia poissa.

Taidat olla sellainen utelias ja katkera kyylä.

Vierailija
7/20 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjillä nimittäin on omavastuu-aika sairastumispäivä+3 arkipäivää.

Siltä ajalta ei tipu senttiäkään mistään. Pistää vähän harkitsemaan, että kuinka kipeä sitä oikeasti onkaan.

Vähän turhan helppoa " sairastaminen" monissa työpaikoissa, liksa juoksee kun vaan kotona makaa.

Vierailija
8/20 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmistä, joka jää sairaslomalle. Jotain ongelmia hänelläkin täytyy olla, kerran sellaista peliä pitää..

Vierailija
9/20 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumetta mitataan joka aamu, vaikka ei ole mitään oireita, jokaista maha/pääkipua analysoidaan (esim. vatsa sekaisin - saikkua, 37,0 aamulämpö - lääkäriin ja saikkua).

Käydään joka viikko erilaisissa tähystyksissä, kokeissa ja testeissä..

Vierailija
10/20 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina lomien yhteydessä, välipäivinä ja maanantaisin tuntuu kuumeet iskevän. On mukava tyyppi, mutta alkaa pikkuhiljaa nyppimään....

Vierailija
11/20 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuumetta mitataan joka aamu, vaikka ei ole mitään oireita, jokaista maha/pääkipua analysoidaan (esim. vatsa sekaisin - saikkua, 37,0 aamulämpö - lääkäriin ja saikkua).

Käydään joka viikko erilaisissa tähystyksissä, kokeissa ja testeissä..

Näitä minäkin ihmettelen, kantavat kuumemittaria käsilaukussaan, niitä tuntuu olevan joka työporukassa pari. Ikinä niistä kokeista ei mitään löydy. Ja sitten seuraavana viikolla uusi vaiva.

Samat tyypit lounaalla selostavat mitä kaikkea ovat ruokavaliostaan karsineet pois kun on niiin paljon kipuja. Lopulta suunnilleen kaiken, paitsi sidukan.

Varmaan ihan mielettömän rankkaa tuollainen elämä.

Vierailija
12/20 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen siis kahden hommat yksin. Sitten kun itse olen sairaana tai kesälomalla, mun pöytä on aina täynnä tekemättömiä töitä, kun eihän hän nyt herranjestas oli yksin täällä mitenkään pärjännyt, kun puhelinkin on soinut monta kertaa päivässä.

Vierailija
13/20 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastaa juuri noita. Ja on vaikka mitä sairauksia. On varmaan enemmän s-lomalla, kun töissä. Ihmettelen vaan kuka hölmö lääkäri sille enää kirjotaa saikkua.

Se ei kyllä koskaan menekään omalle työpaikkalääkärille, koska " se on niin törkeä, että se ei kirjoita sairaslomaa, vaikka olisi poskiontelontulehdus/keuhkokuume/ tai ihan mikä kunnon tauti vaan. "

Oliskohan oikeesti vaan selvänäkösempi, kun tk-lääkärit.

Harrastaa myös sitä, että on ensin esimiehen luvalla pari päivää flunssan tai vatsataudin kourissa ja sitten menee lääkäriin. Ja jos on vähänkin nuhaa, niin lääkäri kirjottaa vielä 3 lisäpäivää. Näin tuli oltua taas koko viikko pikku nuhakuumeen takia pois.

Kyllä kypsyttää. Ja häntä pitäisi vielä sääliä, kun on niin sairas ja vielä allerginenkin. Ja pitää päivitellä miksei häntä oteta sairaalaan sisään, vaikka sinne kuuluisikin (omasta mielestään).

Vierailija
14/20 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka raahautuu töihin, vaikka olisivat kuinka sairaita tahansa. Ensin tartuttavat muutkin ja sitten saavat jälkitautina keuhkokuumee ja ovat kaksi viikkoa saikulla kun olisivat pärjänneet parilla päivällä, jos olisivat heti jääneet.

Vierailija
15/20 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajutkaa nyt ihmiset, että terveenä tullaan töihin ja sairaana jäädään kotiin. Noin yksinkertaista!

Vierailija
16/20 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jään sairaslomalle heti kun tuntuu siltä on joku tauti tulossa. Ihan vaan siitä siitä syystä että minulla on ms-tauti joka yleensä alkaa oireilemaan pikkutautien jälkeen ellen lepää kunnolla sitä pikkutautia.

Onko työkavereille parempi että olen pari kuukautta sairaslomalla mäsän takia =o Itse olen ajatellut että vähemmän kaikille on haittaa siitä että olen pari päivää saikulla sen pikkuvaivan takia.

Ms ei minulla näy mitenkään päällepäin enkä siitä aio työkavereille mitään kertoakaan. Ei heidän sitä tarvitse tietää.

Terkkuja vaan työkavereille :p

Vierailija:

Ottaa päähän työkaveri, joka jää heti sairaslomalle, kun ihan pientä voinnissa tuntuu.

Ei vissiin käsitä, että muut joutuu paiskiin töitä kahden edestä, kun on muka sairaana. Kaupngilla hyvävoipaisena katseli vaatteita hirvittävän kuumeisen flunssan kourissa.

Vierailija
17/20 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ottaa heti saikkua. nyt oli koira kaatanut ja jalka kamalan kipeä. Kuitenkin sillä jalalla voi hienosti käydä leffoissa, syömässä, ravintolassa yms. Puhuu aina tyyliin " otin vähän lisää saikkua" . Sellainen reilusti ylipainoinen laiskimus, joka mielestään juoksee aina pää kolmantena jalkana osastolla, kun muut vaan laiskottelee. Sitten miettii kaikki yövuorot mitä pizzaa tilattais. Kyllä se ottaa päähän, kun henkilökuntaa on muutenkin vähän. Ihmetelkää sitten miksi lastenklinikalla on aina niin kiire!

Vierailija
18/20 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos tyyppi jää vatsataudin takia kotiin, on vähän hassua nähdä se juoksulenkillä =)

Vierailija
19/20 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nytkin olen sairaana kotona ja mikään ei ole niin inhottavaa kun olla vaan kämpällä ja ei voi todellakaan lähtee mihinkään harrastuksiin.

Vierailija
20/20 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis munkin on pakko levätä kaikki pienetkin sairaudet pois tai uhkana on kuukauden sairasloma pahenemisvaiheen vuoksi.

Töissä olen tosin kertonut sairaudestani, ja kaikki ovat suhtautuneet kivasti. Ymmärtävät senkin että en voi tehdä esim monta päivää ylitöitä putkeen, kunto ei sitä kesta vaan sit tulee romahdus.

En usko ollenkaan että ovat kateellisia tms työkaverit siitä että " saan" olla sairaana niin paljon, kun katsovat mun todella huonoa kävelyä ja seinistä tukea ottamista-ja se aivan normaalina päivänä!