Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysympä......

04.02.2008 |

Elikkä tässä sarja kysymyksiä joihin kaipaisin mielipidettä ja vastauksia:

1. Kannattaako perunaa pakastaa ? Olen laittanut pakastimeen jääpalalokeroihin perunaa ja nyt luin lehdestä että se ei ole kovin suositeltavaa.. Laitatteko perunasosetta pakastimeen vai säilytättekö jääkaapissa muutamanpäivän?

2. Voiko bataattia säilyttää pakastimessa ja mitä vauvanne vatsa sanoi siitä?

3. Kannattaako tutti heittää pois jos on mennyt imuosa littanaksi eikä sisällä ole enää ilmaa? ja onko normaalia että tutin sisälle menee vettä aina kun sen keittää? Kannattaako tutit keittää joka käytön jälkeen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan mihin osaan. Eli peruna pakastamisesta. Sen koostumus ei oikein kestä sitä. Jonkin muun seassa pakastaminen kyllä onnistuu. Itse en oikeastaan pakasta ruokaa vaan teen aina kahen päivän satsin jääkaappiin.

Bataatti on ainakin meillä hyvää vatsalle. Peruna meillä oli kuukauden poissa käytöstä, kun se kovetti vatsaa liikaa. Bataatti on sopinut erinomaisesti. Nyt perunaa olen laittanút ihan vähän bataatti-porkkana soseen joukkoon. Katsotaan jos maha tottuis siihen

Vierailija
2/5 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa voi pakastaa jos siihen joukkoon sotkee esim. porkkanaa. Bataatti kestää pakastamista hyvin myös yksinään. Meidän vauvalla aloitettiin kiinteiden maistelut bataatilla eikä minkäänlaista vatsavaivaa ole tullut ja on aika herkkävatsainen tapaus! Suosittelen sitä! Myös vauva pitää bataatin mausta:)

Tuteista.. Littanan tutin heittäisin menemään. On ihan normaalia että tutin sisälle menee vettä keitettäessä, puristat vain vähän tuttia jos sinne on jäänyt vettä niin se kyllä tulee sieltä pois! Minä keitän tutit kaikki kerralla yleensä joka toinen- joka kolmas päivä en siis joka käytön jälkeen. Tietenkin jos kaupungilla tutti putoaa maahan en sitä enää vauvalle anna, mutten kotioloissa ole niin tarkka. Kaikenhan se muutenkin suuhun tunkee eikä lelujakaan pestä joka käyön jälkeen:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Perunaa voi pakastaa, mutta rakenne kärsii. Miksi et kuitenkin ostaisi Oolannin pakaste-perunamuusiainesta (sis. vain perunaa)?

2) Bataattisoseenkin voi pakastaa. Soseesta tulee vain löysempää pakastamisen jälkeen. Bataatti sopi siinä missä peruna ja porkkanakin. On lähempää sukua porkkanalle kuin perunalle.

3) heittäisin littanan tutin pois. Tutteihin kuuluukin mennä vettä sisään. Vesi puristetaan tietenkin sitten keittämisen jälkeen pois. Tutit pitäisi vaihtaa väh. 2 kk välein.

vinkkinä vielä: Joissakin hyvissä kaupoissa on olemassa pakasteessa porkkanasose-kuutioita, joista saa tosi kätevästi lisättyä vauvan ruokaan.

Vierailija
4/5 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pakastanut aina vähän isomman annoksen joko peruna-porkkanaa tai jotain muuta, mutta myös pelkkää perunaa piltti purkeissa annoksina ja hyvin on säilynyt. Riippuu vähän perunalajista että kestääkö pakastamista. Meillä käytetään van goghia, se on kovempaa perunaa ja siksi kestää pakastamista. Ei ole ollut sulatuksen jälkeen rakeista eikä muutenkaan ole mielestäni poikennut " tuoreesta" .

Vierailija
5/5 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) olen pakastanut perunaa - perunan pakastamista ei suositella koska muka menee rakeiseksi. Onhan se rakeisempaa kuin tuore, mutta kun lämmittää, on ihan taas normaalia. Ja tosiaan jos laittaa muita kasviksia joukkoon ko. ongelmaa ei oikeastaan ole.

2) bataatista ei ole kokemusta, täytyykin sitä kokeilla =)

3) heittäisin minäkin littanan tutin menemään, samoin jos on muuta havaittavaa vikaa (nehän pitäis tarkistaa usein).. Tutin ohjeessakin mainitaan, että sisälle menee vettä =) että se on otettava pois ennen kuin antaa tutin vauvalle. Mä oon aina ollut laiska keittelemään: pullot keitin pari kertaa viikossa (ne huuhdeltiin käytön jälkeen) ja tutit ehkä kerran viikossa. Nyt kun poika 7,5kk en keittele lainkaan.