Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***MAALISMUSSUKAT VK 6***

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotan itse ihan pikaseen, sillä meidän perheelle on suotu ihanaa loppuodotusta. Esikoinen 1v 5kk 39- 40 asteen kuumeessa kolmatta päivää ja minä 38 asteen kuumeessa toista päivää. Mies sai jäädä tänään töistä esikoista hoitelemaan, sillä mä olen ihan kuollu. Tyttö huutanut yöt läpeensä kauheeta yskäänsä ja tukkoista nenää ja ite kipeenä yrittänyt sen oloa helpottaa (miehestä kun ei siihen oikein ole). Joka paikkaa kolottaa ja on kyllä tosi tuskainen olo. Toivottavasti olis nyt se A-vieus, ettei tarvi pelätä vielä sen saamista ennen synnytystä tai heti sen jälkeen. että sellasta tänne meille. Ensi viikolla tulee sitten tupa täyteen vieraita yli viikoksi :).

Kipee Tähtinova RV 36+1

Vierailija
2/41 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtinovalle pikaista paranemista!!

Täällä voidaan muuten ihan hyvin,paitsi liitoskivut ja alaselän jomotukset vaivaavat yötä päivää,kävelykin on yhtä tuskaa kun nivuset ottaa heti nokkiinsa jos kävelen vaikka vain 15min niin sitten sattuu ja lujaa..ja nyt on taas ruvennut aamuisin olemaan pientä pahoinvointiakin,mut oksentaa ei ole siltin onnex tarvinnut..

Seuraava neuvola-aika mulla on 14.2 ja silloin on myös lääkäri taas,koska he haluavat seurata tiheämmin tuota tilannetta että onko supistukset saanut jotain aikaan tuolla alakerrassa,ja sain myös ultra-ajankin vielä tuonne 18.2,kiva päästä moikkaamaan pojua pitkästä aikaa..

tytöt040507 ja poju rv 35

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan eipä ole itselläkään paljon kerrottavaa.

Paranemisia vaan kovasti, inhottavia nuo flunssat just sen takia kun sitten valvotaan monta yötä, ainakin meillä.

Huomenna onkin neuvola ja lääkärintarkastus, ehkä sitten on enemmän kerrottavaa. Olo on aika tukala, välillä miltei epätoivoinen, että miten tätä jaksaa vielä 6-9 viikkoa. Toisaalta pehmeämmän patjan vaihdon jälkeen olen nukkunut aika hyvin, en ole kovin kipeä mistään, joten edellisiä viestejä luettuani taidankin olla sitä mieltä, että mulla on olo aika hyvä :)

Maaria 33+4

Vierailija
4/41 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelen, ettei valuta pohjille :)

Ei kummempia kuulumisia, töissä menossa vähän tiukemmat päivät, että saan valmista! Mullakin on ollut aamuisin vähän kuvotusta, olen epäillyt, että se johtuu noista vitamiineista, kun otan niitä niin paljon kerralla.. En sitten tiedä..

Jaksamista sairasteluun ja liitoskipuihin!!!

Palailen myöh, hu neuvola :)

_tuikku_ ja poika rv33+0

Vierailija
5/41 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka

Hiljaista näyttää tosiaan olevan. Johtunee varmasti osittain siitäkin, että viime viikolla oli ihmiset käyneet niin paljon neuvolassa, että nyt ei oo mitään kerrottavaa.

Meillä ei ollut viime viikolla neuvolaa vaan käytiin tänään. Viimeksi oli paino noussut yli 1 kg/viikko, joten tällä kerralla tarkistettiin sokerit sormenpäästä varmuudenvuoksi. Oli paljon alle rajojen, joten eipä se painonnousu sillä selittynyt. Nyt painoa ei ollutkaan tullut kuin 175g/viikko sen jälkeen. En ymmärrä. Mielestäni olen ihan samanlailla elänyt nyt nämä kaksi viikkoa kuin ne edellisetkin. Tosin viimeksi oli jostain syystä ollut turvotusta jaloissa enemmän kuin yleensä.

Muutoinkin kaikki tuntuisi vauvalla olevan hyvin. Raivotarjonnassakin on jo kiltisti, mutta ei vielä kiinnittynyt. Sf-mitat tosin huitelevat ihan omilla käyrillään - tai oikeastaan omalla suorallaan. Eivät suostu mitat kaartumaan nätisti neuvolan käyrille vaan jatkavat ihan viivasuorasti omia teitään. Nyt ollaan jo oltu pari kertaa yläkäyrän yläpuolella. Vauva ei kuitenkaan tunnu käsikopelolta kaiketi kovinkaan suurelta, joten neuvolatäti epäilee, että lapsivettä voisi olla normaalia enemmän. Mennään kuitenkin arvioittamaan tuo vauvan koko tarkemmin neljän viikon päästä ultraan. Jotenkin en osaa olla ihan kauhean huolissani asiasta kuitenkaan, kun nuo sokeritkin ovat kunnossa ja muutenkin vauva tuntuu voivan hyvin.

Monet ovat olleet flunssassa täällä. Itse sairastelin tuossa marras-joulukuussa pari flunssaa ja niiden välissä mukavan turistiripulin. Jälkimmäisen flunssan jälkeen kurkkuun jäi joku tulehdus, joka ei vieläkään ole parantunut. Jotenkin aluksi ajattelin, että se liittyisi tähän raskauteen, mutta kun ei tahtonut mennä ohi, kävin työterveydessä sitä näyttämässä pari viikkoa sitten. Katsoi silmämääräisesti että virus on ja antoi jotain b-vitamiini-imeskelytabletteja, jotka vahvistivat limakalvoja. Auttoivat hieman, mutta kun edelleen kurkku tuntuu ikävältä, näytin sitä tänään neuvolassakin. Terveydenhoitaja laittoi lähetteen nieluviljelyyn, joten huomenna pitäisi kaiketi selvitä mikä oikeasti on vikana. Jos on virus, niin ei kai auta muuta kuin kärsiä vaan. Vaikka alkaakin ahdistaa, kun on kestänyt jo reilusti yli kuukauden.

Vielä 8 työaamua ennen äippälomaa. Jee! Vaan pitänee varmaankin ruveta tekemään jotain töitäkin, että saa edes jotain valmiiksi ennen tuota. Vapaan aikana kun en ole ajatellut tehdä muuta kuin keskittyä tuohon vatsani asukkaaseen.

Vointeja kaikille isojen vatsojen kanssa tarpoville! Ei oo enää pitkä matka. Jotkuthan meistä alkavat olemaan jo todella lähellä h-hetkeä.

t. Naapukka (tasan 33)

Vierailija
6/41 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän huonosti nukutun yön jälkeen, täytyy ravata vessassa jatkuvasti mikä pikkusen ärsyttää.

Mua on ruvennut iltasin närästään, iltapalan jälkeen, en tiä hotkinko ruuan niin kovalla vauhdilla.

Kävin eilen myös pitkästä aikaa salilla, rauhallisesti kävelin vähän matolla ja tein muutamia liikkeitä, teki ihan hyvää kyllä. Meinaan yrittää vointini mukaan siä muutaman kerran käydä, onhan sekin vähä jotain plussaa.

Tähtinova: Toivottavasti rupeis olo oleen pian parempi, inhottavaa tollanen flunssa. Me asutaan täällä ihan etelä-ruotsissa, Malmössa. Enkä oo tosiaan vieläkään pakannu sitä sairaalakassia ku oon ihan pihalla et mitä kaikkee sinne pitää ottaa, ilmeisesti ihan kaikkee :o) Avaanpa ton matkalaukun sit tosta jo valmiiks...Meillä taitaa muuten olla sama la.

Täällä ei muuta kummallista, ihmeellisen hyvä olo, no niinpä tietysti, mitä lähempänä ollaan laskettua aikaa, katoo supistukset ja kaikki! Eli kai sitä taas pari vkoo yli mennään, höh. Pe on mulla ultra, saa nähdä mikä jättiläinen siä köllöttää.

Vointeja,

Ninnutar 36+2

Vierailija
7/41 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin lääkärissä ja sain kuurin poskiontelontulehdukseen ja jos ei ala helpottaa niin to poskionteloiden huuhtelu edessä.

Ja mikä parasta..

tänään tuli rv 37 :)

t.Nia

Vierailija
8/41 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtinovalle lapsineen pikaista paranemista! Itsellä oli vkl vatsataudin poikanen, sai oksentaa muutaman kerran yöllä.. Onneksi ei tullut pahempaa tautia! *koputtaa puuta*

Nialle myös pikaista paranemista!

Vierailija
9/41 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä olisikin hyvä sairastaa A-virus nyt, ettei tarvitsisi sitten synnytyksen aikaan olla kipeänä... Meillä oli häät viime vuonna helmikuun loppupuolella ja yli puolet sadasta vieraasta, siis yhtään liioittelematta, sairastui nuhakuumeeseen juhlien jälkeen. Joku oli tuonut pöpön paikalle ja tuollaisissa tapahtumissahan ne helposti leviää. No, tämä nyt meni aiheen vierestä mutta tulipa vaan mieleen.

Mulla oli tänään viimeinen neuvolalääkäri ja vähän jäi sellainen olo, että tässäkö se olikin.. Kohdunsuu on kiinteä ja kiinni ja kanava 3 cm. Vaavi raivotarjonnassa edelleen ja laskeutunut, kiinnittymisestä ei ollut puhetta. Tuosta laskeutumisestakaan ei maininnut, ellen olisi kysynyt. Samoin vaavin koosta tai minun lantion koosta ei ollut mitään puhetta, kunnes kysyin, että mahtuukohan se syntymään, niin sanoi, että sf-mitta on keskikäyrällä ja eikä vaavi käsiinkään tuntunut erityisen isolta ja että on hyvä, kun pää on jo mahtunut menemään lantioon. Noh, ilmeisesti ajatteli, että kun kaikki näyttää olevan kunnossa, ei ole mitään kerrottavaa... Mutta itselle vaan jäi sellainen olo, että jos en esimerkiksi täällä palstalla olisi ollut aktiivisesti mukana, niin en olisi edes tajunnut mistään laskeutumisesta tai koosta kysyä. Että luulisi, että näitä ensisynnyttäjille selitettäisiin neuvolassa vähän tarkemmin. Terkka onneksi varasi ensi viikolle tunnin ajan ja sovittiin, että mietitään jo valmiiksi kysymyksiä synnytykseen ja vauvan ensi viikkoihin liittyen.

Sori, tulipas taas valitusta, mutta onneksi vaavilla näyttäisi olevan kaikki kunnossa ja voin itsekin hyvin. Painoa vaan oli tullut 700 g/vk..

Kävin tänään myös työpaikalla kahvilla, kun ajoin ohi. Työkaverit oli sitä mieltä, että aikaisemmin selvä tyttömasuni onkin muuttunut poikamasuksi :) Tein viimeisenä työpäivänä siellä ' kilpailun' , jossa jokainen sai veikata syntymäpäivää ja sukupuolta, ja silloin tuli aika tasaisesti sekä poika- että tyttöveikkauksia (poikaahan täällä siis odotellaan ultran mukaan, mutta sitä ei ole paljastettu).

Paranemista kipeille ja mukavaa odotusta maalismasuille! Jokohan meistä joku lähtee nyyttiä hakemaan tämän helmikuun puolella..

Mama ja Justus 36+1

Vierailija
10/41 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Olipa kiva lukea taas useamman kuulumisia. Joku oli jo päässyt viikolle 37! Vau! Eipä tässä itselläkään enää ole kuin 7 viikkoa ja 2 päivää laskettuun aikaan. Vointi on taas ihan mainio. Just nyt taas tuntuu, että pahin väsymyskin olisi jo helpottamaan päin. No, toisaalta viime yönäkin tuli nukuttua lähes 9 tuntia. : )

Mulla on kanssa enää 8-9 työaamua. Kiirettä töissä riittää, kun kaikki työt olisi saatava käsistä pois. Sijaisenikin on jo aloittanut eli aika paljon aikaani menee nyt hänen perehdyttämiseensä. No, kohta saa onneksi lomailla! : )

Täällä voidaan hyvin ja vaivoja ei ole. Keskiraskaudessa pahimmillaan ollut närästyskin on jo melkein taaksejäänyttä elämää. Ihmeellistä! Vauva liikuskelee mukavan aktiivisesti, mutta kuitenkin sopivan rauhallisesti eli potkut eivät tee kipeää.

Hyviä vointeja ja kivaa helmikuun jatkoa kaikille!

- Nakero08, 32+5

Vierailija
11/41 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaista paranemista kaikille kipeille, parempi tosiaan olla sairas nyt, kuin sitten synnytyksen koittaessa. Vaikka ei se sairastaminen koskaan mukavaa ole.

Mulla tänään täyttyi se 34 raskausviikkoa, ja ajattelin, että nyt voin jo tehdäkin vähän jotakin. Supistelut on ehkä jonkin verran vähentyneet, mutta kyllä niitä liikkuessa edelleen tulee helposti. Alaselkä kipuilee kans välillä ja maha ahdistaa tosi korkealla, mutta muuten on olo ok. Aion uskaltautua pikkuiselle kävelylenkille tässä kohta, ulkona kun ei ole tullut oltua viikkoon. Töissä kävin myös tsekkaamassa sähköpostit ja sellaista, ja aika siellä meni kuin siivillä. Kummasti nämä päivät täällä kotona muutenkin menee tosi äkkiä. Äitiysloma mulla alkaa viikon kuluttua, mutta nää supistuksethan ajoi sairauslomalle jo viikko sitten.

Synnytys kummittelee mielessä välillä tosi paljon. Nyt jo jännittää se, koska lähtö tulee, taasko pitää lähteä keskellä yötä, kuinka lapset saa sujuvasti hoidettua kun lähdön hetki koittaa ja osaako sitä lähteä oikeaan aikaan. Tää on ihan yhtä vaikeaa, vaikka kolmas synnytys jo tulossa. Olisikin helpompaa, jos synnytys käynnistyisi vesien menolla, mutta mulla tuskin käy niin, kun ei ole aikaisemminkaan niin tapahtunut.

Kukas olikaan pettynyt neuvolalääkärikäyntiin... Eipä ne lääkärit välttämättä paljoa kerro. Joskus tuntuu, että neuvolalääkäriksi pakotetaan sellaiset, jotka ei missään tapauksessa haluaisi siellä olla, ja kokemusta ei ole, eikä mielenkiintoakaan. Vaikka itse odottaa jo kolmatta, niin kyllä sitä informaatiota munkin mielestä sais jakaa, eikä ainakaan olettaa, että kaiken muistaa ennestään. Mä en esim. oo saanut mitään infoa kielletystä ruoka-aineista tässä odotuksessa, pitää vaan itse huolehtia, että tiedot on ajantasalla. Odotuksessa on aina kuitenkin niin paljon miettimistä, ettei kaikki asiat itsestään tule mieleen.

Mukavaa laskiaistiistaita kaikille ja kertokaahan kuulumisia te hiljaisemmatkin. Onko meillä tosiaan mennyt niin hyvin, ettei kellään ole synnytys käynnistynyt alle 30 raskausviikon?

popz rv 34 + 0

Vierailija
12/41 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pitkästä aikaa (viikon tauon jälkeen) avasin koneen ja tulin heti lukemaan teidän kuulumisianne =)

Mulla oli viime keskiviikkona neuvola ja se käynti menikin vähän pidemmän kaavan kautta. Terkkari antoi neuvolasta päivystysajan lääkärille silloin ke aamunpäivälle, kun supistelut vaan kiihtyi (oli tullut kivuliaita supistuksia myös levossa n. parin viikon ajan). Neuvolalääkäri mietti tilannetta ja lähetti varmuuden vuoksi Kättärille vielä päivystykseen. Siellä olin käyrissä reilun tunnin ja hienot supistelut saatiinkin tallennettua!

Lääkäri tutki ultralla: kohdunkaula oli pehmeä (kuten jo viikolla 24) ja 2 cm pitkä, auki vain sentin. Nykyisinhän kun on viikkoja kasassa 34, ei supistuksia yleensä yritetä lääkkein estää. Pääsin kotiin, kun lääkäri sanoi, että ei hätää... Katsotaan nyt, milloin vauva sit syntyy... Kakkonen kun syntyi vasta 42+3.

Niin, ja kysyin lääkäriltä (oli mukava lääkäri), et näkyiskö sieltä sitä sukupuolta, kun ei sitä tiedetä vielä... Ei miehen kanssa aikaisemmin haluttu tietää, mut viime aikoina on puhuttu, et olis kiva tietää. No, lääkäri sanoi, et tyttö täältä on luultavasti tulossa!!! Siis meillä on jo kaks poikaa. Äkkiä soitin miehelle ja kerroin, että esitin lääkärille tuon maagisen kysymyksen.

Nyt supistukset on laantuneet aika paljon, kun en ole tehnyt yhtään mitään, siis en MITÄÄN. Mieli on aika maassa. Jotenkin tuntuu niin yksiniseltä, kun ei töissäkään ole ollut moneen viikkoon. Mies on ollut paljon työmatkoilla ja päivät on niiiin pitkiä. Tuntuu, et kaikki kaveritkin on kaikonneet. Mitenkään ei löydetä kalentereista yhteistä aikaa, milloin tavata =( Odotan, et mies tulee torstaina taas kotiin, niin saan juttukumppanin =o) Vielä tähän kun yhdistetään kunnon rahahuolet, niin itku pääsee. Näyttää nyt vaan sille, et tää nykyinen asunto on meille liian kallis, kun tulot nyt pienenee. Se tietäis taas uuteen sopeutumista, uutta koulua ja päiväkotia lapsille. Ajatukset kiertää kehää, varsinkin öisin, kun muut nukkuu. No, ei ainakaan ehdi liikaa miettimään synnytystä, joka mua jännittää.

Anteeksi taas valitus ja oma napa! Tsemppiä sinulle, joka elät muuton keskellä ja kaikille sairastajille ja kaikille maalismussukoille, jotka tsemppailevat pian jo loppumetreillä! Kyllä se elämä taas jälleen kerran voittaa!

t. maalis08

rv 33+5

Vierailija
13/41 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kirjoittelemassa maalismussukoissa alku- ja keskiraskauden aikaan, mutta sen jälkeen olen laiskistunut, vaikka lukemassa olen käynyt silloin tällöin. Pinot ovat olleet aika laihoja, toivottavasti hiljaisuus johtuu muillakin maalisodottajilla samasta syystä kuin minulla, eli odotus on mennyt niin tapauksettomasti eli hyvin että paljon kerrottavaa ei ole!

Monet ovat kertoneet muutto-, remontti- tai taloprojekteista. Mekin laitettiin asunto 3 viikkoa sitten myyntiin, uutta ei ole vielä katsottuna, tai ainakaan päätetty. Muutto tulee miehen aloitteesta, onkohan se sitten sitä miehen pesänrakennusta? Itse olisin hyvin viihtynyt tässä kaksiossa vielä vuoden verran. Mies tekee töitä kotona, joten siinä mielessä lisää tilaa tarvitaan, mutta on myös jäämässä 6 kuukaudeksi vanhempainvapaalle, joten työhuoneella ei ole niin kiire - mun on tarkoitus jatkaa opiskeluja syksyllä, joten tukienkin puolesta meille sopii paremmin, että mies on " kotona" - no kotonahan me ollaan molemmat.

Minulla alkaa äitiysloma virallisesti vasta viikon kuluttua, no opiskelijana se ei kauheasti tunnu arjessa, ansiosidonnaiset päivärahat onneksi saan kun ehdin olla pari vuotta duunissa ennen opiskelujen uudelleen aloittamista. Opiskelu on sopinut odotusajan rytmiin hyvin, en ole rasittanut itseäni liikaa.

Moni valitteli flunssaa, meilläkin mies on ollut kipeänä. Itse olen ihmetellyt, kun kaikki tartunnat ovat kiertäneet minut koko raskausajan kaukaa, myös ne krooniset ja jokatalviset. Hyvää tuuria.

Äitiyspakkaus oli ensiodottajalle iloinen yllätys, vaatteiden ym. materiaalit vaikuttivat hyviltä ja laadukkailta eikä mikään näyttänyt halvalta tai huonolta. Vaatteita ja kestovaippoja olemme saaneet myös käytettyinä. Vauvan kylpyammeen ostin, käytän sitä itse istuma-ammeena kovan mahan pehmittämiseen kun mahdun siihen vielä 34. viikolla :-) Vaunuja, hoitopöytää tai pinnistä ei vielä ole hankittuna.

Aleidalle yritän vastata jotain opiskelijan toimeentulosta tuolla toisella palstalla, ei siitä täällä sen enempää.

terv. kalliope 33+5

Vierailija
14/41 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkis kaikille!

Ekaks paranemisia kaikille jotka sairastelevat, itse olen saanut rauhassa olla niiltä pöpöiltä! Onneks!

Meillä tasan viikon päästä viimeinen lääkärineuvola ja odotan sitä ihan älyttömästi. Tahtoo myös tietää kokoa kun sf-mitta on ollut pieni vaikka mahan ympärysmitta onkin 107cm! Olen normaalisti kokoa 36-38,että tulee kyllä hyvin näkyville tuo maha! Painoa on tullu 14kg, mut en siitä ole huolissani kun saahan tuota sit yrittää taas pois. Eikä ne neuvolassa ole siitä ikinä maininneet,johtuu ehkä etten ole normaalisti kovin iso? Ettei ole pahitteeks vaikka vähän jäisikin.

Mun piti kysellä teiltä muilta että vihlooko teitä kovasti tuolta " asian ytimestä" ? Mulla tulee ns. sukkapuikkopistoja vähän väliä ja on jo reilun viikon tullu. Tänään oikein tuikkas tosi kipeästi muutaman kerran että meinasin joko se nyt lähtö tulee? Ekassa raskaudessa nämä alkoi vasta pari viikkoa ennen synnytystä joten tuleekohan tässä synnärille lähtö aikaisemmin? Tietysti olen uudelleensynnyttäjä että kai se avautuminen tapahtuu jo hyvissä ajoin. Ajattelin vaan udella kun en ainakaan huomannu kenenkään muun kirjoittavan niistä...

Mutta mukavaa loppuodotusta teille kaikille!

-mutsi80-

Vierailija
15/41 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii ne meidän raskausviikot taitaa olla 34+4.

Vierailija
16/41 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli varsinaiseen muuttoon on neljä yötä ja minä olen sitten kunnon flunssassa kuumeineen. Sitä on vaan pakko saada nämä loput romut pakattua.

Oltiin jo kolme yötä uudessa kodissa. Ensimmäisen yön valvoin, kun ei ollut kunnon patjoja. Tai siis kyllä se patja paksu ja kunnollinen on, mutta vasta kun sain kaksi muutakin siihen päälle, niin sain jokseenkin nukuttua. Ei vain tuo retkeily ole raskaana olevan hommaa. Nyt onkin ihana päästä illaksi löhöämään sohvalle ja päivän päätteeksi kylpyyn. Täytyy toivoa, että tämä flunssa olisi jo menossa ohi, eikä tästä enää pahenisi. Kyllä uuteen kotiin pääsy antaa intoa jaksaa, vaikka vähän huonokuntoisenakin. Ostettiin jo turvakaukalokin, sillä yhtään en ihmettelisi, vaikka tulisi lähtö muuton jälkeen, kun siinä päivän rehkii. Silloin mennään kuitenkin jo rv 36.

Nyt lepäilemään sohvalle.

Aatuska 34+ 4

Vierailija
17/41 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa tuntuu vaivaavan niin siellä kotimaassa, kuin täällä Saksassakin. Koko ystäväpiiri potee, meilläkin lapset olleet viikonlopun yli kuumeessa, selvisihän ainakin karnevaaleista vähemmällä tohinalla..

Minulla on loput lomapäivät käytössä helmikun puoliväliin ja sitten alkaakin äitiysloma. Nautin kyllä jo tästä kotona olosta, töissä alkoi tuntua sen verran rasittavalta.

Naapurit kyselee jatkuvasti, onko jo kaikki valmistelut tehty, tavarat kasassa, nimet mietitty ja minä sain taas heidän ihmetyksekseen vastata " ei vielä" . Jotenkin tässä kolmatta odotellessa ottaa joko rennosti vai olenko vaan ollut niin laiska?

Muuten oma oloni on ihan hyvä, iltaisin tosin vatsa ahdistaa ja painaa joka suuntaan, mutta painuminen yöpuulle on ainakin toistaiseksi auttanut.

Paranemisia kaikille !

Vierailija
18/41 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranemisia kaikille kipeinä oleville.. Ei kyllä oo mukava kaikkien kipujen jälkeen et tulee vielä flunssat yms. Itse en ole onneksi sairastanut, mut nää iskias kivut ovatkin olleet sit seuranani pitemmän ajan :( Pakko on jo särkylääkkeitä syödä et pääsee liikkeelle :(

Tänään oli neuvola.. On käyrät tavallan menneet alas päin olin ensin yläkäyrällä ja nyt mennään keskikäyrää, sano et on tulossa varmaan melko pieni vaavi ja pää on siro.. Vaavi on köllötelly pää alas päin jo tovin ja toivonkin ettei enää muutttelis asentoaan. Kuulemma neuvolan käyrät näyttää yleensä isompaa vaavia mitä sit ultra paljastaa.. mut tiedä näistä.. Ens viikolla ois sit se viimeinen ultra ja paino ja synnytystapa arviointi.. Jännittää kyl hieman, et pystyykö synnyttämään alateitse.. Ja kaverilta oon kuullut et se viimenen ultra on hieman epämukava :/ Ja painoa on tullut yli kilo 2 viikossa :/ iik.. On tullu kyl syötyäkin, mut neuvolassa sano et ei vielä paha.. välillä tulee enemmän kerralla. Tänäänkin oli pakko herkutella laskiaispullalla :) nam..

Ai niin, tuosta vaavin sykkeestä.. Onko olemassa ns. poikasyke ja tyttösyke? Oon kuullut et toisella on korkeempi syke.. Oon arvuutellu et kumpi on tulossa.. Nyt oli siinä 155 syke. Vai onko vaan huuhaata?

Mut hyviä vointeja kaikille!

vk. 35+3

Vierailija
19/41 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NÄitä teidän juttuja lukiessa tajusin, ettei mulla ole nuita neuvolakäyntejä noin usein. TOrstaina on viimenen lääkärineuvola ja yhden ajan anto vaan terveydenhoitaja itselleen ja sekin on helmikuun lopussa. No ei sen puoleen, en mä jaksais siellä rampatakaan kokoajan. Kiva kuitenkin tuonne lääkärille päästä, edellisissä raskauksissa en tässä loppuvaiheen lääkärineuvolassa koskaan käynytkään.

Mulla on tuo pesänrakennusvaihe menossa. Kauheesti tekis mieli ostaa uusia huonekaluja, vaan kun olis tuota rahaakin sit niitä hommata. Nyt vasta pääsen tosissaan laittamaan vauvaa varten tavarat valmiiksi, kun sain viimesenkin koulutehtävän tehtyä. Toivotaan vaan, et tää vaaveli pysyis vielä ainaki pari viikkoa tuolla masussa, nii kerkeis laittaa kaiken. Muksut on päiväkodissa vielä tän viikon, sit alkaa kotiäitiys todenteolla, muta ihan mukavaa, kun loppuu aikaset aamulähtemiset vähäksaikaa.

Oma olo on nyt vähän helpottanu, kun työt loppu. Närästys vaivaa minuakin. Huomasin vaan, et omenahan sen taas teki, kun niitä paljon söin. Pakko ollu luopua niistä, kun on se närästys vaan sen verran inhottavaa.

Ootteko muuten nähny vielä synnytysunia? Mä näin viimeviikolla painajaista, et lähdin synnyttämään. Viimeviikko oli mulla koulun takia tosi tärkeä ja jännitin, selviänkö siitä. Siitä kai johtu, et uni oli painajainen.

Mutsi80; kysyit nuista alapään pistoista. Sellasia mullakin välillä tulee ja alapäässä tuntuu muutenkin aikamoista paineentuntua. No, torstaina viimestään tiedän, mitä sinne kuuluu. Mulla kyllä on alapäässä suonikohjuja. Nyt tullut toisellekin puolelle, kun olen niin paljon joutunut koulutöiden vuoksi istumaan pitkiä aikoja paikoillaan. Saattaa siis johtua tuo paineentuntu niistä.

minzu82; ei nuo sykkeet kuulema aivan varmoja ole, mutta sanotaan, et poikasykkeet olis matalammat ja tyttösykkeet korkeemmat. Meillä kaikilla pojilla ollu n.140 ja alle sen. Vauvan vireystila tietysti vaikuttaa tuohon sykkeeseen aina.

Nyt on pakko lähtee nukkumaan. Ei enää jaksa istua pitkään, kun ei ole pakko

-mussukat- rv 35+3

Vierailija
20/41 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on juttua tullut tänään, kiva! Ikävä vain kuulla, että niin moni sairastelee. Paranemisia kaikille!

Meille pitäisi tulla harvinaisia vieraita torstaina, mut ainakin eilen olivat vielä kipeänä. Jos huomenna vielä on oireita, niin en kyllä huoli koska en nyt tosissaan jaksa kahden kipeän lapsen kanssa valvoa. Oon vähän tyly...

Monella on ollut neuvola, niin myös mulla. Kävin loppuraskauden lääkärissä vähän etukäteen, kun halusin tietää tilanteen. Ei ollut paikat auenneet ja muutenkin samalla tavalla kuin keskiraskaudessa. Joten ei nämä harjoitussupparit taaskaan saa mitään aikaiseksi, kuin ei edellisestäkään. Vähän toivoin että olisi, koska ehkäpä sitten ei mentäisi ihan sitä 17 päivää yli niinkuin viimeksi. Nyt ei enää lääkäriä olekaan, vaikka la:han on vielä yli 6 viikkoa, hassua. Mutta mitäpä siellä ravaamaan, ei sillä alapään tilanteella kohta mitään väliä olekaan.

Vaavi on ollu raivotarjonnassa jo pitkään, ja laskeutunutkin on, mutta ei kiinnittynyt. Kokoa koitin kysellä, mutta ei lääkäri sanonut mitään. Täällä pienellä paikkakunnalla käydään samalla terveyskeskuslääkärillä, jolla kaikki, ja sillä on varmaan n.10 raskautettua vuodessa, joten ei ihan hirveästi voi olla kokemusta. Sf-käyrä oli pompannut jo yläkäyrän yläpuolellekin... Hirvittää. Koitin terkallekin alustaa kovasti huoltani lapsen koosta, kohta alan vaatimaan ultraa, kun täällä siihen on kovin vaikea päästä. Painoa oli taas tullut kauheasti, yli 2 kiloa kolmessa viikossa. Musta tuntuu, että on ihan sama mitä suuhuni laitan tai en laita, yhtä lailla AINA raskaana paino nousee sen reilu 20 kiloa! Ärsyttävää.

Lääkäri muuten sanoi, että yleensä kohdunkaula kääntyy eteenpäin ennen synnytystä, mulla oli vielä siellä " takana" , joten näyttäisi siltä ettei ainakaan ihan lähiaikoina olisi tulossa. Oletteko muut kuulleet tällaisesta? Te, joilla lääkärikäynti on vielä edessä, kysykääpä käydessänne ihan mielenkiinnosta ovatko samaa mieltä.

Nyt nukkumaan, taas meni liian myöhään!

Maaria 33+5