*' *' * 3-kuumeilijat viikko 6 *' *' *
Kommentit (34)
Kierto oli nyt sitten 35pv. Ehdin jo pelätä, että hormonikierukka oli jo aiheuttanut sen, että horm. toiminta ei käynnisty ollenkaan. Katselin, että mihin tällä kierron pituudella osuu ovulaatio. On tietysti just sillon, kun mies on matkoilla, että hukkaan taitaa mennä tämäkin kierto.
Vii2 yk2. kp1.
Itsellä iskias vaivaa taas... Vai mitä lie, kun vasemmasta pakaralihaksesta reiteen asti " repii" . Ja tuntuu ettei voi kunnolla kävellä. Vai suonenvetoako on? Viime yönäkin " repi" molempia reisiä.:(
N. klo 2.30 en sitten kestänyt enää ja kävin ottamassa magnesiumporetabletin ja se auttoi.
Ovis ilmeisesti on tulloaan, kun tuli pari mojovaa finniä poskeen. Yleensä minulle ei niitä tule. Nyt kyllä vasta kp 11/28. Petipuuhat on jo aloitettu.
Taitaa mmnnä mönkään minun ja miehen viikonloppu kahdestaan, kun 1v.6kk:lle tuli lämpöä ja nenä valuu taas. :( Eli ei voi mennä minun vanhemmilleni yökylään. No, jos isommat menisivät miehen vanhemmille yöksi, niin vähän saataisiin olla rauhassa.
Hyvää viikonloppua!! =)
kp 11/28, yk 6
Pitää kohta kiirehtiä töihin vaikka ei huvittaisi millään.
En sitten ole raskaana :( Hämmästyin omaa reaktiotani... Ajatus on ollut että saa tulla jos on tullakseen mutta mielummin vasta keväällä tai kesällä. Ja nyt kun menkat alkoi niin olin oikeasti pettynyt.
Kierto oli vaan 21 päivää... outoa.. tosin kierto varmaan vielä sekaisin kun kierukka poistettiin tammikuussa.
Tänä aamuna heräsin siihen että valuin kuin hanasta olisi vääntänyt... juoksin pikaisesti vessaan ja pöntöllä vuoto vaan jatkui. Housuja myöten kaikki veressä... ei ikinä ole tälläistä ollut, ei edes ennen kierukkaa ollut vuotoa näin paljon.
Mutta nyt sitten uuteen kuukauteen :)
Mukavaa viikonloppua kaikille :) Mulla se menee töiden parissa.
sanyana kp 2/?
Tänäänhän ne pirskutin kuukautiset sitten alkoivat... Blaah, ja pettynyt ja masentunut olen. Olin jo siinä uskossa, että oli tärpännyt, mutta ei.
No tuleva kuu oetetaan vastaan joka toinen päivä- tahdilla. :) On se sitten kumma jos ei tärppää...
36 päivää olipa sitten tämän kierron pituus, huoh...
Ja sinä joku, joka sanoit, että hedelmällisyys laskee 30 jälkeen. Se laskee oikeesti jo 25 ikävuoden jälkeen. Niin surullista, mutta totta. :(
No joo, mutta meenpä purkamaan huonoa tuultani vaikkapa vessan hinkkaamiseen. :)
Viime viikolla kävin ekaa kertaa tänne kirjottelemassa ja jospa nyt sitten taas. Minulla kävi niin ärsyttävästi että eilen kun kävin lääkärissä , kun menkat muuttuivat ruskeaksi vuodoksi ja kova mahakipu iski, niin lääkäri totesi kohtutulehduksen! :( Luulin että semmosen voi saada vain synnytyksen tai keskenmenon jälkeen. No, saimpa sitten kahdet antibiootit . Mahakipu lakkasi tänään aamulla, mutta väsyttää aivan kauheasti, johtuupi vahvasta lääkityksesta. Eli tämä kuu ollaan sitten sivussa yrityksistä. Lääkäri kyllä lohdutteli että kyllä tämä tästä ohi menee näillä antibiooteilla ja ensi kierrossa saa taas yrittää vauvaa jos haluaa. Ajattelin kuitenkin käydä vielä uudelleen tarkistuksessa kun kuuri on loppu, että kaikki on varmasti hyvin. Onko kellään muulla kokemusta kohtutulehduksesta? Täytyy varmaan tonne laittaa ihan keskustelun aiheeksi.
Toisaalta positiivistakin, että ehkä siellä emättimessä on ollut epäsuotuisa bakteerikanta eikä siksi ole tärpännyt ja kun nyt hoidetaan pois, niin jospa sitten tärppäisi.
No niin, eiköhän tässä valitusta tarpeeksi. ;) Jospa nyt keskittyisi vaan paranemiseen ja noihin muksuihin. :)
Hyvää viikonloppua kaikille!
emmasofi " ikuinen vauvakuumeilija" kanssa kahden muksun 3-v ja 1,4-v
Eilen kävin netissä katsomassa sivuja jossa oli tietoa hedelmällisyydestä. Siellä sanottiin, että 35v. on se raja, jonka ylittämisen jälkeen lisääntymistoiminnot heikkenevät pysyvästi. Joten ei liene vielä kiirettä. :) Itse olen 33v. Kävin gynellä tammikuussa ja ol i myös sitä mietlä ettei nyt kovin kiire ole vielä, mutta voi mennä jopa yli vuosi raskautumiseen! Joillakin tietysti tärppää nopeamminkin, mutta ei minun tapauksessani.
Sitten taisin mainita, että minulla ei runsas menkkavuoto kestä enää kun yhden päivän. Ko. sivuilla oli myös tällainen, että: kierron lyheneminen keskimääräisesti 3-4 päivällä verrattuna kierron pituuteen ennen 30v. on hyödyllinen hedelmällisyyden alenemisen ennustaja. Tuo ei nyt ihan suoraan liity minun juttuun, mutta kai se jotenkin on myös ikään sidoksissa.
En halua näillä tiedoilla msentaa ketään. Laitoin nyt vaan, kun oli täällä hedelmällisyydestä juttua.
Viikonloppuja!
Hypätkää yli jos ette jaksa mutta kun näitä ei viitsi miehelle haastella =D Ja anteeksi jo etukäteen!
Ovulaation pitäisi kaiken todennäköisyyden mukaan olla huomenna, näin alkuun kerron.
Keskiviikko iltana hupailtiin miehen kanssa peiton alla =)) ja torstai oli kovin liukas päivä mutta ajattelin sen johtuvan simpoista mutta sitten tuli oikein limojenlima jota riitti ja riitti... ja kirkasta limaa sitten oli ihan iltaan asti. Ajattelin, että ovis on voisi olla tänään ja olin limoihini oikein tyytyväinen ;D (Kuin tämmöinen on oikeasti mahdollista?)
Mutta tänään on ollut vain vähäistä valkovuotoa, ei mennyt siis mn ajatusten mukaan.
Nyt sitten pohdin, oliko ovis jo vai johtuiko kaikki limat vain keskiviikon puuhailusta?
Anyway, jotain hyötyä kotona työskentelystä, sain houkuteltua miehen " iltapäiväkahveille" kun lapset oli kerhossa ;)
Ei kai auta kuin odotella kuinka tilanne etenee mutta kuinka tämä kroppa saa muut aina ihan hämilleen =O
Niin ja lisäksi vielä, etten ole tuntenut minkäänlaisia nippailuja tai muitakaan tuntemuksia, viimeeksi oli selkeästi ja Clomeillahan tässä mennään siis.
Joo, sorry tämmöinen limailu mutta en tiennyt mihin muualle voisin vuodattaa tämän ja kiitos jos joku jaksoi lukea tänne saakka!
Mukavaa viikonloppua kaikille! Me lähdetään lapsien kanssa katsomaan Rölli- elokuva paikalliseen kinoon.
Rilla-ma-rilla kp15/29 (tai ainakin viimeeksi oli)
Olen aivan uusi täällä... mutta niin kuin Tekin, niin kolmatta mieheni kanssa toivotaan. Ehkäisy jätettiin pois syys- lokakuussa. Kierto on pidentynyt alun 30:stä jopa 38 päivään. Olin jo varma tammikuun alussa, että onnisti. Tein negatiivisen testin 35 kohdalla ja viimein sitten menkat alkoivatkin. :(
Nyt voikin tilanne olla toinen.....Mahdollisesti nyt onnisti?! :) Ns. haamuviivan taisin saada. Onko teillä kokemusta siitä että toinenkin haalea viiva ilmestyy testiviivan vierelle. Ohjeissa kyllä luki että pitäisi sitten toisella testillä varmistaa. No täytynee katsella alkaako ne menkat sittenkin.
Kauanko olette kolmatta lasta yrittäneet? Onko ollut havaittavissa, että kestääkö raskaaksi tuleminen pidempään kuin " nuorempana" ? Minulla aimmat raskaudet (98 ja 00) alkoivat jo yksien menkkojen jälkeen! Niinpä mieheni aina leikillään kehuskelee " myrkyllisillä siemenillään" .
Toivotan paljon onnea ja jaksamista kaikille!
Sunnuntaita kaikille!
Täällä on puuhailtu aamulla. Vaikka väsymyksen takia se ei mitään kovin romanttista ollutkaan. En ole aamuihmisiä. :D Mutta, tosiaan puuhailu kyllä tökki todella paljon tänään, ei olisi yhtään huvittanut. Harmostutti koko ajatus, että pitäisi ryhtyä hommiin. No, se on kuitenkin hoidettu nyt. Kp 13/28. Huomenna pitäisi kait vielä varmsitaa, mutta kun ei jaksaisi... Tänään on ollut oikein " känkkäränkkäpäivä" . :/ Yksi hyvä kaverini pahoitti mieleni tässä vauvayritys asiassa ja on ollut koko päivän mieli matalalla. Mutta eihän siitä pitäisi välittää. Ei siitä sen enempää.
Täytyy katsoa jos huomenna vielä jaksaisi vaakamamboon ryhtyä. Jos ei, niin sitten mennään näillä eväillä. Jos sitten stressaisikin vähemmän..?
Mutta tällaista omanapaista löpinää tänään.
Plussatuulia!! ++++
Tuulia-75 (oliko se näin): Toivotaan,e ttä viiva vahvistuu. :) Mitä sinä kysyitkään..?? Ai niin, virallista yritystä meillä nyt 6kk. No, ensimmäsitä tehtäessäkin meni 2 vuotta. Mutta toinen tärppäsi heti. No, onhan tässä ikääkin jo yli 30v. Gyne sanoi, että yli vuodenkin voi joutua odottamaan. Mutta kyllähän joillakin tärppää jo aikaisemminkin. Mutta minä olen suunnannut katseeni kevääseen, että jos silloin onnistuu.
Ai niin, onko teidän miehetkin syöneet jotain vitamiinia? Minä yritin omalleni Beroccaa tarjota, mutta ei ota. Joten en väkisin viitsi. Mutta taitaa syödä kalaöljykapseleita (sisältää b ja e-vitamiinia).
Iskias iski sitten tännekkin, jessus että särkee pakaroista polviin asti ja vielä kolme noidannuolta selässä, eli ihan sökö koko akka. Ovis olisi 12.pvä ja nyt täytyy laittaa tuulemaan, jos vielä tälle vuodelle tärppäisi.
Onnea ja haleja koko porukalle yrittämiseen. :)
Meillä on nyt kolmosen yritystä takanapäin jo/vasta pian 2kk. Mulle se on jo, kun eka ja toka tärppäs toisella yrittämällä, ja nyt on menty jo kaksi tyhjää kuukautta... :( Iskee pelko, ettei tämä nyt enää niin helposti onnistukaan... :(
Meillä siis -04 ja -06 syntyneet tyttöset.
Nyt alkaa nämä tuskapäivät olla takanapäin, ja tänään voisi aloittaa jo uuden yrittämisen, vaikkei ovis vielä olekaan. :) Kaipa se voi muutenkin tärpätä... :P
Mutta kuten aiemmin lupasin, niin tuleva kuukausi mennään joka toinen päivä tahdilla. Heh, miehelle tulee juhla kuukausi... Voi apua, kuinkahan mä jaksan... :) Ja tänään pitäisi aloittaa...
Jeps kukkuu, mutta hyvää loppuviikkoa, huomenna alkaapi taas uusi viikko!
Teetkös Rilla-ma-rilla meille taasen uuden pinon?! ;)
Meillä on nyt kolmosen yritystä takanapäin jo/vasta pian 2kk. Mulle se on jo, kun eka ja toka tärppäs toisella yrittämällä, ja nyt on menty jo kaksi tyhjää kuukautta... :( Iskee pelko, ettei tämä nyt enää niin helposti onnistukaan... :(
Meillä siis -04 ja -06 syntyneet tyttöset.
Nyt alkaa nämä tuskapäivät olla takanapäin, ja tänään voisi aloittaa jo uuden yrittämisen, vaikkei ovis vielä olekaan. :) Kaipa se voi muutenkin tärpätä... :P
Mutta kuten aiemmin lupasin, niin tuleva kuukausi mennään joka toinen päivä tahdilla. Heh, miehelle tulee juhla kuukausi... Voi apua, kuinkahan mä jaksan... :) Ja tänään pitäisi aloittaa...
Jeps kukkuu, mutta hyvää loppuviikkoa, huomenna alkaapi taas uusi viikko!
Teetkös Rilla-ma-rilla meille taasen uuden pinon?! ;)
Suokaa anteeksi, ylimääräiset!
Mulle tämä tekee lähes joka kerta tuon " viestiä ei voida näyttää jne..." eikä se sinne tule edes näkyviin, ja nyt kun pastesin sen uudelleen, niin tulikin tuplat... Outoa...
Niin, siis enpä ollutkaan raskaana. Kovasti siis luulin ja kierto oli pidempi kuin kolmeen vuoteen koskaan (29 päivää).
Nyt meni sikäli systeemit uusiksi, että syksyksi on laitettava muksut hoitoon. Pidämme varmaan hitusen yritystaukoakin nyt tässä. Kun toisaalta en haluaisi mauksuja edestakaisin hoitoon ja kotiin vaihdella, mutta toisaalta haluaisin pitää kaikki kotona.
No, katsellaan, mihin lopulta päädytään. Varmaan kuitenkin tulen pitämään hiljaiseloa.
Näemmä ikä ei tule yksinään. Kaksi ekaa muksua tuli ekoista kierroista (eka hitusen yllättäenkin). Nyt lokakuussa alkanut yritys poiki yhden keskenmenon. Ilmeisesti aiheestakin sanotaan hedelmällisyyden alenevan kolmenkympin jälkeen. Ei sillä, että vielä kauhean huolissaan oltaisiin.
Plussatuulia muille!
Peipsu kp1