En tunne enää vauvan liikkeitä
Rv on nyt 14+1, neljäs raskaus. Olen tuntenut liikkeitä jo jonkin aikaa. Nyt olen ollut kipeänä kaksi päivää, enkä ole tuntenut vauvan liikkeitä. Istukka on etuseinässä, joten vaikeuttaa liikkeiden tuntemista. Oikean kyljen puolelta olen tuntenut pieniä potkuja, mutta nyt en ollenkaan. Onko vauva väsynyt sairastelustani ja liikkuu vähemmän? Vai onko syytä huolestua?
Kommentit (35)
silti ne jotka eivät tunne väittävät aina kivenkovaan ettei kukaan voi tuntea.
Kun mä en osaa ranskaa ja äitini ei osannut ranskaa niin kukaan ei voi osata, eikös juu.
ei tarvitse olla huolestunut. Et voi tuntea sikiön liikkeitä noilla viikoilla, olet tuntenut vain suoliston pulputusta tms. Eli älä huolestu vaikka et "liikkeitä" tunne!!
En säännöllisesti, mutta tunsin. Ihan sama, mitä sinä sanot tai olet tuntenut. Kyllä munkin suoleni murisevat ja pulputtavat, mutta pystyn kyllä erottamaan nuo asiat.
Mutta en usko, että ap:lla on syytä huoleen. tuossa vaiheessa liikkeet tuntuvat (jos ovat tuntuakseen) satunnaisesti.
REPS, Just just.
Terveydenhoitajakin tunsi käteensä potkut minun ollessani noilla viikoilla raskaana
Minäkin luulin tuntevani liikkeitä rv 13+ monena päivänä, mutta sitten ne katosivat pariksi viikoksi. Ja kuten sinullakin, siihen asti liikkeet oli aina oikeastaan samalla puolella ->suolisto siis. Oikeesti liikkeet alkoi tuntua ekasta 17+, toisesta 15+ ja silloin tosiaan potkuina, jotka muutkin pystyivät tuntemaan ja jotka näkyi selällään maatessa pikku tömpsäyksinä.
Ja nro 13: sydänäänet mulla on kuuluneet 9+5 ja 7+5. Raskauksien laskettiin olevan pari viikkoa pidemmällä kun kuin mitä ultrassa paljastui sitten ja th oli myös sitä mieltä että kuulee äänet 10+ alkaen mutta ilmeisesti vatsanpeitteet ovat vaan niin ohuet ja kohtu tyrkyllä oikeaan suuntaan. Sydänhän kuitenkin sykkii 25 pv ikäisestä alkaen (eli 5+4 ja sen jälkeen on laitteista ja henkilökunnan osaavuudesta kiinni saako ääniä kuuluviin).
Mut ap, älä murehdi, käy kuuntelemassa äänet jos et muuten saa rauhaa (edellyttäen että sulla äänet on jo kuuluneet aiemminkin).
ekat liikkeet jotain viikolla 18+. Eikä mieheni tainnut koko raskausaikana tuntea potkuja, koska lapsi oli hiljainen vatsassa. Niin ne vaihtelee.
Olen tosiaan tuntenut liikkeitä jo aivan selvästi myös vatsan päältä- siis sivuilta etuistukan takia. Sydänäänet kuuluivat neuvolassa 9+viikoilla. Miksikäs ei 15cm pitkän sikiön liikeitä voisi tuntea?
Mahdollisesti vauva on väsynyt minun kuumeesta. Mutta vaikeaa kyllä nyt keskittyä muuhun kuin musuun ja liikkeiden odottamiseen. Neuvola olisi vasta ensi tiistaina.
Kun normaalisti noilla vaiheilla ei tunneta edes liikkeitä. Alulla on niin paljon tiaa kohdussa liikkua, että sulla jää varmaan 90% liikkeistä tuntematta jos jotain olet jo tuntenut. Joten tuskin nyt oikeasti on mitään huolen aihetta. Jos mulle sanoi lääkräi rv. 19 kolmatta odottaessa että suurin osa jää liikkeistä huomaamatta niilläkin viikoilla niin...
Mutta en nyt suuremmin hermostuisi, jos en tuntisi liikeitä viidennellätoista viikolla. Etuistukan kanssa olen tuntenut kunnolla vasta yli 20 viikoilla.
ei tarvitse olla huolestunut. Et voi tuntea sikiön liikkeitä noilla viikoilla, olet tuntenut vain suoliston pulputusta tms. Eli älä huolestu vaikka et "liikkeitä" tunne!!
Raskausviikkoja oli jo tuolloi yli 35.
Lapsi kuitenkin myös väsyi minun sairastelusta myös niin paljon, että liikkui todella vähän.
Kävin silloin poliklinikalla tarkistuttamssa, kun olin huolissani vauva liikkumattomuudesta.
Eli luulen, että vauva on vain väsynyt.
Itse rv 16, enkä vielä tunne mitään. Edellisessä raskaudessa tunsin rv 20. Kiirehditköhän nyt HIEMAN liikaa ? :)
Itse rv 16, enkä vielä tunne mitään. Edellisessä raskaudessa tunsin rv 20. Kiirehditköhän nyt HIEMAN liikaa ? :)
itselläni kolmas raskaus ja rv 17 alkoi jotain ehkä hämärästi tuntumaan, istukka takaseinässä.
Ap, oikeasti, ei kukaan tunne liikkeitä noilla viikoilla joten relax.
Rv on nyt 14+1, neljäs raskaus. Olen tuntenut liikkeitä jo jonkin aikaa. Nyt olen ollut kipeänä kaksi päivää, enkä ole tuntenut vauvan liikkeitä. Istukka on etuseinässä, joten vaikeuttaa liikkeiden tuntemista. Oikean kyljen puolelta olen tuntenut pieniä potkuja, mutta nyt en ollenkaan. Onko vauva väsynyt sairastelustani ja liikkuu vähemmän? Vai onko syytä huolestua?
ja sille joka väitti, ettei noilla viikoilla voi tuntea liikkeitä.
Terveydenhoitajakin tunsi käteensä potkut minun ollessani noilla viikoilla raskaana
Just just.
En usko että syytä huoleen, ne liikkeethän vaihtelevat,mutta kannattaa soittaa neuvolaan jos mietityttää.Joskus liikkuu enemmän, joskus vähemmän
Kiirehdi nyt äkkiä yksityislääkärille tarkistuttamaan tilanne ultralla!
Ilmeisesti sairauteni todella väsytti hänetkin. Mutta kyllä hiukan säikäytti. Ap
Mistähän mahtavat kaikki koulukiusaajat saada esimerkkinsä?
Itselläni ei kuulunut neuvolassa sydänääniä noihin aikoihin, ja arvaa olinko sekaisin huolesta, kun terkkakin jo silminnähden huolestui, ultrakin oli ollut jo takana. Oli vaan pieni onnistunut luikertelemaan sellaiseen koloon ettei kuulunut. Nyt pieni on jo onnellisesti maailmassa.