Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sanoa pummijoille,

Vierailija
02.02.2008 |

jos haluaa edelleen kuitenkin olla väleissä? Olen kiltti ihminen ja lainaan usein erittäin vähistä rahoistani kavereilleni tai suostun tarjoamaan jotain, jos toinen pyytää, että voitko heittää kun mulla ei just nyt ole rahaa, saat myöhemmin takaisin. Harmittavaa kyllä, todella harvoin olen saanut mitään takaisin. Itse en kehtaisi pummia ja " unohtaa" maksaa takaisin, mutta ilmeisesti suurimmalle osalle ihmisistä tämä ei ole ongelma. Kyse ei ole suurista summista, vaan pari euroa silloin ja muutama tällöin, mutta kyllä näistä vuosien varrella kasvaa iso summa. Nyt on alkanut suoraan sanoen ottaa päähän tapa, millä jotkut kaverini käyttävät minua hyväkseni.

Mitä siis sanoa? Kieltäydynkö tästä eteenpäin lainaamasta senttiäkään? (Toisaalta miusta on tympeää käytöstä kaverilta esim. jättää toinen nälkään, jos toinen on unohtanut ompakon kotiin eikä ole maksaa opiskelijaruoasta sitä 2,35 euroa..) Miten te muistuttaisitte kavereita vanhoista veloista kohteliaasti, mutta silti niin, että vieti menee perille?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olette taas siinä opiskelijaravintolan kassajonossa, kysäiset vain että " tarjootko sä tällä kertaa mulle kun mä maksoin viimeksi sun ruokais" . Tai sama kahvilan kassalla.

Tai sitten voi sanoa: " Hei kuule, etkös sä ollutkin mulle auki sen kolme euroa? Oisko sulla nyt käteistä kun mulla on vähän puutetta?"

Vierailija
2/2 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päättänyt etten enää lainaa hänelle, valehtelen vaikka ettei ole rahaa. Aina se ' ' unohtaa' ' maksaa ne euron, parin velkansa. Jos olisi parempi kaveri niin ei haittaisi niin, mutta kun en oikeastaan edes pidä koko ihmisestä, niin tuo maksamattomuus ärsyttää potenssiin kymmenen, vaikka on ' ' pikkusummista' ' kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän